خبرگزاری کار ایران

انتقاد تند به سبک مورینیو؛ منچسترسیتی پول یک مهاجم را برای مدافع کناری می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۳۷

ژوزه مورینیو خواستار تزریق پول بیشتر از سوی مالکان منچستریونایتد شده تا توان رقابت با منچسترسیتی را داشته باشند. در ماه دسامبر ضربه مهلکی به رویای قهرمانی شیاطین سرخ وارد شد چون این تیم در پنج بازی هفت امتیاز از دست داد.

به گزارش ایلنا، مربی پرتغالی در نزدیک به 18 ماه حضور در باشگاه حدود 300 میلیون پوند خرید کرده و سه تا از گرانترین بازیکنان دوران او، پل پوگبا، نمانیا ماتیچ و روملو لوکاکو در جریان تساوی تحقیرآمیز با برنلی در ترکیب اصلی حضور داشتند.

مورینیو درباره پولی که باشگاه خرج کرده، گفت: «کافی نیست، کافی نیست. منچسترسیتی پول یک مهاجم را برای مدافع کناری می‌دهد. قیمت‌ها و هزینه‌ها برای باشگاه‌های بزرگ با بقیه متفاوت است. باشگاه‌های بزرگ و باسابقه معمولا به خاطر گذشته‌شان در بازار مجازات می‌شوند. ما در دومین سال تلاش برای ساختن یک تیم فوتبال هستیم که همه می‌دانند در حال حاضر یکی از بهترین‌های جهان نیست. شما از مسوولیت یک تیم برای قهرمانی لیگ برتر حرف می‌زنید و تیمی مثل تاتنهام چنین باری بر دوش نمی‌کشد چون سابقه‌ای مثل ما ندارد. آرسنال و چلسی هم همینطور.»

مورینیو در ابتدای فصل گفت احساس می‌کند یونایتد می‌تواند نخستین قهرمانی‌اش بعد از سال 2013 را به دست آورد اما حالا که منچستر از 6 بازی آخر تنها دو برد به دست آورده، قبول دارد که تیمش در حد خودش بازی نمی‌کند: «این بازیکنان آنچه از دستشان برمی‌آید، انجام می‌دهند و خوب است. شما می‌گویید از 15 امتیاز 7 تا را از دست داده‌ایم و من می‌گویم در دو بازی آخر 15 موقعیت گلزنی داشتیم و سه گل مزخرف خوردیم و یک ضربه ایستگاهی عالی. رقبا تلاش زیادی می‌کنند؛ ما هم با مشکلات و مصدومیت مواجه هستیم. از نتیجه راضی نیستم اما از بازیکنان چرا.»

مورینیو بعد از تساوی 2 بر 2 مقابل لسترسیتی که تیمش فرصت‌های زیادی را از دست داد و با گل‌ دقیقه 94 میزبان دو امتیاز از دست داد، از اشتباهات بچگانه بازیکنانش گله کرد. او بعد از این بازی هم گفت: «باید راضی باشم از اینکه تیمم دو گل خورده را جبران کرده و توانسته یک امتیاز از این بازی بگیرد. بازیکنانم جنگیدند، خطر کردند و به گل رسیدند اما نمی‌دانم چطور تیم‌های حریف از یک موقعیتشان نهایت استفاده را می‌برند و ما این همه موقعیت از دست می‌دهیم، اگر بخواهیم دو گل به آنها بزنیم باید 45 دقیقه در زمینشان باشیم و فقط یک مدافع را در زمین خودی نگه داریم. اینکه فقط دو گل زدیم، نااامیدکننده است.»

دو گل نیمه دوم جسی لینگارد دو گل نیمه اول اشلی بارنز و استیون دفور را بی‌اثر کرد اما برنلی حالا در اولدترافورد و زمین چلسی، تاتنهام و لیورپول امتیاز گرفته. شان دایچ مربی این تیم گفت: «تنها ناراحتی ما از این بازی چند تصمیمی بود که علیه ما گرفته شد. منچستریونایتد تنها یک بار در این فصل در خانه خودش باخته و شما باید این واقعیات را به خودتان یادآوری کنید. به بازیکنانی که از نیمکت به بازی آمدند، نگاه کنید، ما می‌خواهیم نسبت به فصل قبل عملکرد بهتری داشته باشیم و نشانه‌هایی از این پیشرفت دیده می‌شود.»

 

خریدهای گواردیولا و مورینیو

پپ گواردیولا از وقتی به منچسترسیتی آمده این بازیکنان را خریده: ایلکای گوندوغان(21 میلیون پوند)، نولیتو(14)، اولکساندر زینچنکو(2)، لروی سانه(42)، مارلوس مورنو(5/4)، خرونیمو رولی(4)، جان استونز(47)، پابلو ماری(200 هزار پوند)، کلودیو براوو(17 میلیون پوند)، گابریل ژسوس(27)، ادرسون(35)، برناردو سیلوا(43)، کایل واکر(54)، داگلاس لوییز(7/10)، دانیلو(27)، بنژامین مندی(52) و اولارنووجو کایوده(4/3). جمع این مبالغ 8/403 میلیون پوند می‌شود.

منچستریونایتد هم از وقتی ژوزه مورینیو آمده این بازیکنان را خریده: اریک بیلی(30 میلیون پوند)، زلاتان ابراهیموویچ(آزاد)، هنریخ مخیتاریان(27 میلیون پوند)، پل پوگبا(89)، ویکتور لیندلوف(30)، روملو لوکاکو(75) و نمانیا ماتیچ(35) که روی هم 286 میلیون پوند می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز