خبرگزاری کار ایران

سرخپوشان تبریزی با کادر فنی جدید موفق می‌شوند؟؛

میراث بد یحیی برای سرمربی جدید تراکتورسازی

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۴۸

تراکتورسازی با کوهی از مشکلات، حذف شده از جام حذفی و رتبه نازل در لیگ باید در رقابت‌های آسیایی هم حاضر شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تراکتورسازی پس از گذشت یک سال کابوس وار و محرومیت از 2 پنجره پیاپی نقل و انتقالاتی در نهایت تغییراتی در جمع بازیکنان و کادرفنی خود داد تا این تغییرات منجر به نتایج بهتر برای این تیم شود ولی مشکلاتی در این میان وجود دارد که کار کادرفنی جدید را سخت می‌کند.

تراکتورسازی طبق آمار در طول نیم فصل نخست و در کل 20 هفته گذشته از لیگ برتر مشکلات زیادی در خط دفاع و خط حمله داشتند که امتیازات زیادی از این تیم گرفت. در خط دفاع با جدایی محسن بنگر که از اواخر فصل گذشته از این تیم جدا شد و رفتن خالد شفیعی و مصدومیت طولانی مدت هادی محمدی دست این تیم را در خط دفاع و داشتن مهره با تجربه بست. از طرفی جدایی اجباری محمدرضا اخباری هم این تیم را ناچار به استفاده از گروسیان کرد که یکی از ضعیف‌ترین عملکرد را در میان بازیکنان لیگ برتر داشت.

وضعیت خط حمله تراکتورسازان هم هرچند ایده‌آل نبود ولی اوضاع به مراتب بهتر از خط دفاع بوده و به نظر می‌رسید با باز شدن پنجره نقل و انتقالات نیم فصل کادرفنی وقت فکری برای مشکل خط دفاعی و دروازه‌ خود بکند ولی تنها بازیکنی که در این راستا جذب شد، ژوردی آلمیدا برزیلی بود که در مورد کیفیت فنی وی هم تردید وجود داشت و از طرفی هیچ بازیکنی در پست دفاع میانی جذب نشد.

مدافعان میانی تراکتورسازی محمد نادری و محمدرضا مهدیزاده بودند که که نادری پست اصلی‌اش دفاع چپ بود و هیچ بازیکن ذخیره با تجربه‌ای هم در این پست وجود نداشت ولی در دو پست دفاع چپ و دفاع راست که تراکتورسازان گزینه‌های مطمئن‌تری در اختیار دارند بازیکن جذب شد. حضور شربتی و مهدی‌پور در شرایطی که نادری، مسملی‌پور و ایران‌پوریان حضور داشتند می‌توانست اولویت‌های بعدی تراکتورسازان باشد.

جذب مهدی‌پور و پهلوان هم در شرایطی ایجاد شد که در پست‌های این بازیکنان مهره با تجربه در ترکیب تراکتورسازی حضور داشت ولی کنار گذاشتن محمد نوری و سینا عشوری در شرایطی که محدودیت جذب بازیکن وجود داشت و تراکتورسازان در پست‌های زیادی با کمبود مهره مواجه بودند به نوعی کفران نعمت بود و اصلاحات این چنینی می‌توانست در پایان فصل و به تدریج انجام شود.

در خط حمله هم با اضافه شدن عالیشاه و ارسلان مطهری تراکتورسازان وضعیتی بهتر از قبل پیدا کرده‌اند و تنها مشکلات خط دفاعی به قوت خودش باقی است.

ژوردی آلمیدای برزیلی تا کنون در یک دیدار برای تیمش به میدان رفته که مقابل سایپا 2 گل دریافت کرد که یکی از آنها پنالتی بود و به سادگی توسط مهاجم نارنجی پوشان فریب خورد و روی گل دیگر این تیم به طور واضح مقصر بود و در شروع عملکرد ضعیفی داشت که البته شاید در ادامه بهتر بتوان در مورد کیفیت فنی وی نظر داد. گزینه دیگر تراکتورسازان برای این پست مهرداد طهماسبی است که چند وقتی بدون تیم بوده است و به نظر نمی‌رسد آمادگی کافی را داشته باشد.

با این شرایط ارطغرول ساغلام، سرمربی جدید تراکتورسازی با تیمی پر از مشکلات ریز و درشت مواجه است که در جام حذفی کنار رفته، در لیگ برتر اوضاع نامناسبی دارد و باید در رقابت‌های آسیایی هم به میدان برود و ماموریت دشواری خواهد داشت.

اضافه شدن 9 بازیکن به این تیم هنوز کمبودهای تراکتورسازی را برطرف نکرده است و صحبت از جذب مدافع خارجی است که باید دید کیفیت لازم را برای تقویت خط دفاع خواهد داشت یا نه.

سرمربی جدید تراکتورسازی تیمی در اختیار دارد که خودش آن را نبسته است و به خاطر عدم آشنایی با فوتبال ایران احتمالا چند هفته‌ای هم به زمان نیاز دارد و در این شرایط شاید برای بهبود اوضاع تراکتورسازی منتظر ابتدای فصل آینده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز