خبرگزاری کار ایران

نامه باشگاه فولاد به سازمان لیگ؛

«کنت چوگو» بدون داشتن سابقه بازی ملی چگونه ITC گرفت؟

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۰۴۴

باشگاه فولاد خوزستان در نامه ای به سازمان لیگ حرفه ای فوتبال کشور، خواستار شفاف سازی این سازمان در خصوص ابهامات به میدان رفتن «کنت چوگو» مقابل تیم بزرگسالان این باشگاه در هفته پنجم از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور شد.

 به گزارش ایلنا و به نقل از  سایت باشگاه فولاد خوزستان، با گذشت 2 هفته از زمان برگزاری بازی جنجالی تیم های پیکان تهران و فولاد خوزستان که ناداوری های صورت گرفته در آن علاوه بر برهم ریختن نظم سکوهای استادیوم، گلایه و اعتراضات پیاپی هواداران این تیم را در پی داشت، باشگاه فولاد خوزستان همچنان با سوالات بسیاری در خصوص نکات مجهول این دیدار روبرو است.

در کنار مردود اعلام کردن گل صحیح عبدالله کرمی مدافع سرزن فولاد و نادیده گرفتن خطای محرز مهاجم این تیم بر روی احمد عبداله زاده در لحظه به ثمر رسیدن گل پیکان، اینک ابهامی بزرگ از این مسابقه همچنان باقی مانده است و آن چگونگی اعطای مجوز بازی به «کنت چوگو» مهاجم تیم پیکان می باشد.

نکته جالب توجه اینکه پیکانی ها در روز پیروزی برابر فولاد خوزستان برای اولین بار و پس از تاخیر در زمان برگزاری این دیدار از جانشین منشا رونمایی کردند؛ نیجریه ای تازه واردی که بر اساس شواهد و مستندات موجود و قوانین فوتبال، استفاده از آن خلاف مقررات می باشد!

البته ناگفته نماند که پیکان تمام سعی و تلاش خود را برای بهره بردن از این بازیکن در بازی مقابل تیم سپیدرود را نیز بکار بسته بود، اما تلاش مسئولان این باشگاه برای صدور ITC کنت چوگو، نتیجه نداد و جوابی از سوی فدراسیون مصر (چوگو فصل قبل در لیگ برتر مصر بازی می‌کرد) به دست آنها نرسیده بود. 

موضوع  تخلف استفاده از این بازیکن را البته خود پیکانی ها نیز مطرح کرده بودند.  حمید مطهری، مربی تیم پیکان در تاریخ 16 مرداد در پاسخ به سوالی در مورد اینکه «چرا بازیکن نیجریه ای که با این تیم قرارداد امضاء کرده نمی تواند در مسابقات شرکت کند»، به "ورزش سه" گفته است: «یکی از مشکلات این بازیکن این است که بازیکن ملی نیست. طبق قوانین فدراسیون که امسال وضع شده بازیکنانی می توانند به لیگ ایران بیایند که در لیگ های امریکای جنوبی و لیگ‌های اروپایی بازی کرده باشند و یا بازیکن ملی پوش باشند.مثلا ما یک بازیکن از بنگلادش می توانیم بگیریم ولی بازیکنانی مثل منشا و کنت را نمی توانیم به خدمت بگیریم؛ فکر می کنم این قانون توسط کسانی تصویب شده که منطقی نبوده اند. البته این قانون از امسال تصویب شده و مشمول بازیکنانی که از فصل قبل در لیگ ایران بوده اند نمی شود.»

اکنون این سوال در ذهن هواداران باشگاه فولاد خوزستان بوجود آمده که چگونه است که این بازیکن با توجه به اینکه در لیگ مصر بازی کرده و ملی‌پوش نبوده و به اذعان عوامل تیم حریف مشکلات زیادی بر سر راه ثبت قراردادش در سازمان لیگ وجود داشته، به یکباره مجوز بازی اش «کارت ITC» صادر شده و مقابل تیم آنها به میدان می رود؟

در همین راستا علیرضا اژدری زاده، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با ارائه نامه ای به آقای بهاروند، رئیس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال کشور خواستار شفاف سازی این سازمان در این زمینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز