خبرگزاری کار ایران

جام کنفدراسیون مردان آسیا-تایلند

نخستین برد والیبال ایران در جام کنفدراسیون‌های آسیا برابر استرالیا

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۹۲۴

تیم ملی ب والیبال ایران در دیدار افتتاحیه پنجمین دوره جام کنفدراسیون مردان آسیا موفق به شکست استرالیا شد.

به گزارش ایلنا، پنجمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا امروز (پنج شنبه) در سالن والیبال ناخون پاتوم تایلند آغاز شد.

تیمهای ملی والیبال ایران و استرالیا در نخستین دیدار این رقابتها به مصاف هم رفتند که ملی پوشان تیم ب ایران با نتیجه 3 بر یک پیروز شدند. والیبالیست‌های ایران در ست دوم این بازی ۲۵ بر ۲۳ مغلوب حریف شدند، اما در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند تا در نخستین گام سه امتیاز کامل به دست آورند.

ناصر شهنازی، سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران در نخستین مسابقه تیم ایران در جام کنفدراسیون والیبال آسیا از محمد فلاح، مسعود غلامی، رحمان داوودی، علیرضا بهبودی (کاپیتان)، رضا قرا، سلیم چپرلی و مصطفی حیدری در ابتدای مسابقه استفاده کرد.

روبرتو سانتیلی سرمربی استرالیا نیز از ترکیب سیمون هون، جوردن کولوتی، ترنت اودی، میشل تلی، توماس هادجز (کاپیتان)، جوردن ریچاردر و مالاچی مرچ برابر تیم ایران در ابتدای این مسابقه بهره برد.

«وانگ یون» از چین و «آیدوس آخمتوف» از قزاقستان به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت دیدار ایران و استرالیا را بر عهده داشتند.

در ابتدای ست نخست این دیدار رقابت دو تیم بسیار نزدیک با هم پیش رفت، اما در میانه ست تیم ایران برتری خود را به تیم حریف دیکته کرد. در ست دوم به رغم اینکه تیم ایران پیش بود، اما در پایان نتیجه را واگذار کرد.

ست سوم با برتری ایران همراه بود که سرویس های رحمان داوودی در این برتری نقش ویژه ای داشت. تیم ملی ب والیبال ایران با پیروزی در ست چهارم موفق به شکست سه بر یک استرالیا شد.

به جز عوامل اجرایی مسابقات، تماشاگران انگشت شماری دیدار ایران و استرالیا را در سالن مسابقات نظاره گر بودند، اما در ست دوم تعداد زیادی دانش آموز به سالن آمدند.

تیم ملی ب والیبال ایران فردا (جمعه) در دومین مسابقه خود در پنجمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا به مصاف ژاپن می رود.

تیم ملی والیبال استرالیا در چهار دوره گذشته جام کنفدراسیون آسیا شرکت کرده که در پنجمین دوره به دنبال پایانی بر ناکامی ها و رفتن بر روی سکوی این رقابتهاست.

والیبال استرالیا که سابقه سه سال حضور در بازیهای المپیک را از سال ۲۰۰۰ به بعد در پرونده کاری خود دارد، دو مقام پنجمی (۲۰۰۸ و ۲۰۱۰) و دو عنوان هفتمی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۴) در چهار دوره گذشته جام کنفدراسیون والیبال آسیا به دست آورده و سبز و زرد پوشان این کشور در پنجمین دوره این رقابتها به دنبال نخستین مدال خود در جام کنفدراسیون آسیا هستند.

تیم ملی والیبال استرالیا از سال ۱۹۸۲ تاکنون شش بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است اما در این رقابت ها موفقیت محسوسی نداشته و بهترین عنوانش پانزدهمی سال ۲۰۱۴ است.

ملی پوشان والیبال ایران کشور در سال ۲۰۰۷ نخستین حضور خود در جام جهانی را تجربه کردند و در سال ۲۰۰۸ نیز برای دومین بار به مسابقات جام جهانی راه یافتند که عنوان هشتم را به دست آوردند.

این تیم در ۱۸ دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا چهار مدال به دست آورده که طلای سال ۲۰۰۷ خوشرنگترین مدال این تیم است.

دو عنوان نایب قهرمانی سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ و مدال برنز سال ۱۹۹۷ از دیگر افتخارات تیم ملی استرالیا در رقابت های قهرمانی آسیاست.

تیم ملی والیبال استرالیا در دوره گذشته جام کنفدراسیون والیبال آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد با پنج شکست و یک برد در جایگاه هفتم قرار گرفت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز