خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با روزنامه العرب

خاکپور: توانایی صعود به المپیک را داریم

سرمربی تیم ملی امید ایران بر این باور است که تیمش توانایی رسیدن به فینال رقابت‌های مقدماتی المپیک 2016 ریو را دارد. او به شاگردانش اطمینان دارد و معتقد است که تیمش بازی بسیار سختی برابر چین دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت العرب قطر، تیم ملی فوتبال امید ایران در سومین بازی خود در انتخابی المپیک ریو عصر دوشنبه به مصاف چین خواهد رفت. شاگردان خاکپور برای صعود به دور بعد به پیروزی در این دیدار نیاز دارند. شکست برابر قطر شرایط را برای آنها سخت کرده است و اگر می‌خواهند به دور بعد راه پیدا کنند باید بتوانند برابر چین که هیچ شانسی برای صعود ندارد به پیروزی برسند.

محمد خاکپور، سرمربی تیم ملی امید ایران در گفت و گویی اختصاصی که با روزنامه العرب قطر داشت درباره دیدار حساس برابر چین، گفت: این دیدار آسان به نظر می آید و همه براین باور هستند که ما بازی سختی را پیش رو نداریم اما اصلا اینگونه نیست. درست است که تیم ملی چین شانسی برای صعود به دور بعد ندارد اما این تیم می خواهد که سربلند از جام خداحافظی کند و به دنبال حفظ آبروی فوتبالی خود است. ما اگر می خواهیم به دور بعد راه پیدا کنیم باید در این دیدار به پیروزی برسیم.

او درباره شکست تلخ برابر قطر میزبان گفت: گل دومی که دریافت کردیم شرایط را بسیار سخت کرد و با پنالتی هم که از دست رفت شرایط بدتر شد. من به شاگردان خود اطمینان دارم و براین باور هستم که آنها می توانند با موفقیت به دور بعد راه پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی امید ایران درباره دیدار قطر برابر سوریه هم نیز افزود: دیدار سختی برای هر دو تیم خواهد بود. تیم ملی امید سوریه با پیروزی که برابر چین به دست آورد اعتماد به نفس خود را به دست آورده و الان شانس صعود از این گروه را دارد. قطر هم که تیم بسیار خوبی است و یکی از شانس‌های اصلی صعود به شمار می‌آید. احتمال کسب هر نتیجه‌ای در این دو دیدار باقی مانده وجود دارد. اگر بتوانیم به دور بعد راه پیدا کنیم این شانس را داریم که به فینال صعود کنیم.

او درباره این سوال که آیا در دیدار برابر چین تیمش غایب دارد، بیان کرد: در این دیدار از همه بازیکنان اصلی خود استفاده می‌کنیم. درست است که روزبه چشمی، کاپیتان تیم پنالتی از دست داده است، اما او در ترکیب اصلی قرار دارد. او یکی از بهترین بازیکنان ما است. هر بازیکنی احتمال از دست دادن ضربه پنالتی را دارد و طبیعی است که چشمی هم پنالتی از دست دهد.

خاکپور در پایان سخنان خود درباره این سوال که چه تیمی های شانس اصلی صعود به المپیک برزیل هستند، اظهار کرد: فعلا بسیار زود است که در این باره سخن به میان آوریم. حداقل اجازه دهید که مرحله یک چهارم نهایی به پایان برسد بعد در این باره صحبت کنیم.

کد خبر : ۳۳۹۱۱۰