خبرگزاری کار ایران

این تنها تیمی است که دغدغه آماده‌سازی نداشته است

مجید نامجومطلق: ایرادهای تاکتیکی داشتیم

بازیکن سابق تیم ملی کشورمان گفت: تیم امید در صورت صعود از گروه خود، با این نحوه بازی کار بسیار سختی در برابر تیم‌هایی مانند ژاپن و کره خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تیم امید کشورمان شب گذشته در دومین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2016 مقابل قطر قرار گرفت که در پایان با حساب 2-1 مغلوب شد.

در همین رابطه مجید نامجومطلق بازیکن سابق تیم ملی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: متاسفانه بازی خوبی نبود، همه ما انتظار بیشتری از تیم امید داشتیم. به نظر می‌رسید بازیکنان تمرکز لازم را برای این دیدار ندارند و ناهماهنگی در میان بازیکنان دیده می‌شد. مخصوصاً در خط دفاعی. در خط هافبک هم بچه ها جنگندگی لازم را نداشتند به نوعی میانه زمین را به قطری‌ها داده بودند.

وی ادامه داد: در کنار تمام این صحبت‌ها، ایرادات تاکتیکی و مهره‌چینی بد هم در تیم وجود داشت. مثلاً مهدی ترابی وقتی به زمین آمد به خوبی دفاع قطر را درگیر خودش کرد و معلوم نشد کادرفنی چرا این بازیکن را از ابتدا در ترکیب نگذاشته بود.

وی در مورد کار دشوار تیم امید در  رویارویی با یکی از دو تیم ژاپن یا عربستان در صورت صعود از گروه خود نیز بیان داشت: در صورتی که از گروه خود صعود کنیم، در مرحله بعد باید با تیم‌های قوی‌تر از قطر بازی کنیم. درست است که قطر میزبان بود و شرایط میزبانی در بازی اثرگذار بود، اما تیم هایی مانند ژاپن، کره و یا عربستان که قبلاً در تهران هم ما را شکست داده است، از قطر قوی‌تر هستند و با این نحوه بازی کار سختی در برابر این تیم‌ها خواهیم داشت.

نامجومطلق همچنین در پاسخ به اینکه آیا محمد خاکپور تجربه کافی برای هدایت تیم امید را دارد یا خیر تصریح کرد: ‌آقای خاکپور یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ما بوده و از نظر شخصیتی آدم بسیار کامل و سطح بالایی است. اما با توجه به اینکه پیش از این در تیم های زیادی مربیگری نکرده است، می توان گفت تجربه کافی برای هدایت تیم امید را ندارد. اما علیرغم این افراد بسیار باتجربه‌ای مانند مجتبی تقوی و محمد مایلی‌کهن در کنار وی حضور دارند که می‌توانند در مواقع لزوم در تصمیم‌گیری‌ها به خاکپور کمک کنند و به همین دلیل فکر نکنم از این نظر مشکلی وجود داشته باشد.

وی در پایان راجع به شانس تیم امید برای صعود به المپیک گفت: تیم بسیار خوبی داریم که بازیکنان آن همگی باتجربه هستند. شما می بینید که تقریباً تمام بازیکنان این تیم در لیگ برتر حضور دارند و در تیم های خود فیکس هستند. جدا از این فکر کنم این اولین تیم در فوتبال ما بوده است که مراحل آماده‌سازی کاملی را پشت سر گذاشته است. کادرفنی تیم هیچ وقت دغدغه بازیکن سرباز و سفر خارجی و اردوی آماده‌سازی نداشته‌اند. تیم ما چیزی نسبت به رقبا کم ندارد و واقعاً امیدوارم با توجه به این مسائل بتوانیم بعد از 40 سال به المپیک صعود کنیم.

کد خبر : ۳۳۸۳۵۵