خبرگزاری کار ایران

فشار زیادی روی تیم ئبود؛

قنبرپور: نام پرسپولیس به حریفان انگیزه می دهد/مقابل سیاه جامگان محکوم به برد هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۲۳۸

مربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد بازیکنان این تیم در نیمه اول تحت تاثیر تعطیلات، دوری ملی‌پوشان از تمرینات تیم و درگذشت نوروزی بودند. وی همچنین گفت: اسم پرسپولیس به حریفان انگیزه می‌دهد نه استرس.

به گزاش ایلنا، مصطفی قنبرپور درباره عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس برابر صبای قم، ضمن بیان مطلب فوق افزود: همه می‌دانستیم بازی با صبا بسیار سخت است. البته قبل از تعطیلات سیر صعودی داشتیم و در پنج بازی به چهار پیروزی رسیده بودیم اما این تعطیلات روی روند ما تاثیر گذاشت. از سوی دیگر موضوع از دست دادن هادی نوروزی پیش آمد که بچه‌ها را به هم ریخت.

وی افزود: با توجه به این اتفاق، شاید بد هم نبود که در تعطیلات قرار داشتیم چون واقعا ساق‌های بازیکنان نمی‌کشید که تمرین کنند اما از سوی دیگر وقتی شما برای روزهای متمادی ملی‌پوشان را در اختیار ندارید روی روند کاری شما اثر بسیار سویی می‌گذارد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: به صورت کلی تعطیلات مکرر به همه تیم‌ها ضربه می‌زند و این رویه ادامه دارد و قطعا درصد آسیب‌دیدگی‌ها بیشتر می‌شود. تیم‌هایی مثل پرسپولیس هم که ملی‌پوشان بیشتری دارند، از این ناحیه ضربه بیشتری می‌بینند چون هر بار باید بدون تعدادی از نفرات اصلی، تمرین کنیم و این موضوع روی حفظ هماهنگی تیم تاثیر منفی می‌گذارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از این بازی، برانکو در صحبت با بازیکنان گفته بود که تیم خوب صبا را ببریم می‌توانیم شرایط خوبی در جدول داشته باشیم. در نیمه اول بازی بچه‌ها هنوز تحت تاثیر رفتن هادی بودند، ضمن آنکه ملی‌پوشان ما هم در تمرینات زیادی غایب بودند و بخشی از زمان نیمه اول صرف ایجاد هماهنگی بین نفرات شد.

قنبرپور همچنین یادآور شد: در این شرایط ما روی یک صحنه غافلگیر شدیم اما در بین دو نیمه با صحبت‌های سرمربی و تغییر سیستمی که داشتیم توپ و میدان دست ما قرار گرفت. پیامد آن هم گلی بود که زدیم و می‌توانستیم تعداد گل‌ها را افزایش بدهیم که یک توپ هم به تیر دروازه خورد و دو، سه موقعیت گلزنی خیلی خوب دیگر بچه‌ها هم از دست رفت. البته صبا هم تیم دست و پا بسته‌ای نبود و در چند صحنه زهردار نشان داد که بچه‌ها بازی را کنترل کردند.

وی درباره تغییراتی که در نیمه دوم ایجاد شد و این مسئله که پرسپولیس در بازی‌های قبلی هم در نیمه اول نسبت به نیمه دوم متفاوت بود، خاطرنشان کرد: تغییرات ما به خط هافبک مربوط می‌شد. برانکو یک مهاجم کاذب را پشت دو مهاجم قرار داد و این باعث شد حملات ما خطرناک‌تر شده و فشار بیشتری را ایجاد کند. در مورد تفاوت بازی تیم در بین دو نیمه هم باید تمرکزمان را بیشتر کنیم. این تمرکز باید از شروع بازی باشد و بچه‌ها با صبر و حوصله بیشتر روی اجرای برنامه‌های فنی کار کنیم و بخشی از کار هم روحی و روانی است.

قنبرپور درباره عملکرد داور و این باور که خطا روی مهدی طارمی پنالتی بود، تصریح کرد: در مورد بحث داوری خیلی نمی‌توانم ورود کنم. قضاوت در آن صحنه را به عهده کسانی می‌گذاریم که سوت به دست داشته‌اند. نظر شخصی خود من این است که داوری بازی، تعادل داشت و خوشحالم که مهدی طارمی در آن صحنه دچار آسیب‌دیدگی نشد.

وی درباره اخراج علیرضا نورمحمدی هم اضافه کرد: او کاپیتان تیم و بازیکن تاثیرگذار ما است. او با غیرت بازی می‌کند و اخراج وی در بازی بعد به ما آسیب می‌زند و روی عملکرد تیم تاثیر می‌گذارد. البته ما نفرات کار آمد خوبی داریم ولی او جزو نفراتی است که روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه یادآور شد: در این ارتباط حرف من کلی است و شامل حال همه ما می‌شود. اینکه باید آستانه تحمل خودمان را بیشتر کنیم. البته به خاطر هادی نوروزی و به این دلیل که بچه‌ها می‌خواستند این بازی را حتما ببرند، فشار زیادی روی تیم بود ولی به هر حال ما باید کارمان را حرفه‌ای دنبال کنیم. پیامد از دست دادن هادی حداقل باید این باشد که صبورتر باشیم و در یک مسیر خوب حرکت کنیم.

وی درباره بازی پیش رو برابر سیاه جامگان با فاصله زمانی کم گفت: آنها برابر سپاهان نمایش خوب و موفقی داشتند. از یک طرف باید گفت تیم‌ها جلوی پرسپولیس با انگیزه و انرژی مضاعف ظاهر می‌شوند و از سوی دیگر بزرگی پرسپولیس می‌تواند فشار و استرس را روی آنها زیاد کند. همه چیز بستگی به خود ما دارد. مهم این است که تمرکز خودمان را زیاد و با صبر و حوصله بازی کنیم. باید به یکدیگر اعتماد و باور داشته باشیم و فرامین سرمربی به خوبی اجرا شود. ما محکوم به برد هستیم و فقط برای پیروزی در این بازی حاضر می‌شویم و بچه‌های ما هم با غیرت و تعصب به غیر از این فکر نمی‌کنند.

قنبرپور در پایان با قدردانی از حمایت هواداران از تیم گفت: هواداران مثل همیشه حامی تیم بودند و جا دارد از حرکت جالب و جدید کانون هواداران هم که کمک کرد فضای جدیدی ایجاد شود، تشکر کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز