خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

زنگ ورزش‌صبحگاهی کارگران به صدا در آمد/ هدف، اجرایی‌کردن ماده مغفول‌مانده قانون‌کار

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۶۵۷

صدای زنگ ورزش‌کارگران صبح امروز در فضایی کاملا کارگری به صدا در آمد تا بلکه بخشی از آیین‌نامه ماده مغفول‌مانده 154 قانون‌کار دیده شود.

به گزارش ایلنا، صدای زنگ ورزش کارگران صبح امروز در یک فضای کاملا کارگری به صدا در آمد تا بعد از این شاهد جنب و جوش بیشتر کارگران در ابتدای هر روز با نواخته شدن زنگ ورزش کارگری باشیم.

بامداد امروز و در فضای باز شرکت تولیدی صنعتی مینو تعداد زیادی از کارگران به انتظار نواخته شدن این زنگ بودند که در نهایت با اجرای مفرح ورزش همگانی و نمایش «حامدیان» از پیشگامان سلامتی و تندرستی در ورزش ایران و حرکات هماهنگ کارگران و مسئولانی که به همین منظور در اولین ساعات بامداد دور هم جمع شده بودند زنگ ورزش صبحگاهی کارگران در تهران و به طور همزمان از طریق شبکه رادیویی ورزش در سراسر کشور و فضاهای کارگری به صدا در آمد.
 
اگرچه حرکت امروز نمادین تلقی می‌شد اما وقتی چهره‌های بشاش کارگران را کنار مسئولان و متولیان ورزش‌کارگری و وزارت کار دیدیم امیدوار شدیم اقبال جامعه کارگری همانند اوایل دهه 70 به ورزش رو به فزونی گذاشته و با عملیاتی کردن این حرکت سازنده و لازم و مفید شاهد دمیده شدن روحیه سلامتی و شادابی و نشاط در همه فضاهای کارگری باشیم.
 
در این مراسم برخلاف بسیاری از مراسم ورزش‌همگانی و همایش‌هایی که به اسم ورزش‌همگانی برگزار می‌شود از سخنرانی و تقدیر و تشکر و تعارفات و خودنمایی‌ها خبری نبود .
 
حتی کارگران و مسئولانی که لباس‌ورزشی هم ند اشتند وقتی فضا را مفرح دیدند هر جا ایستاده بودند به انجام حرکات ورزشی پرداختند و این همان کمبود بزرگی است که در همه ارکان جامعه بخصوص جامعه کارگری احساس می شود.
 
امید آنکه با تشویق دولت و ترغیب کارفرمایان برای تخصیص زمان و بودجه ای برای ورزش و تندرستی کارگران شاهد این باشیم که هر روز صبح در تمامی فضاهای کارگری زنگ ورزش نواخته می شود و کارگران به ورزش می پردازند.
 
حتما هم نیازی نیست که کارخانه یا شرکت را تعطیل کنند و در یک مکان خاصی به ورزش بپردازند بلکه باید این زنگ هر روز نواخته شود که رادیو ورزش به این امر همت گماشته است و هر کارگری در هربخشی از کار وتولید که هست در همان ساعت معین ده تا 15 دقیقه ورزش کند مشابه همان چیزی که امروز شاهدش بودیم خیلی زود این طرح فراگیر خواهد شد.
 
در مراسم آغاز زنگ ورزش‌کارگری فیروز آبادی قائم‌مقام وزیر کار، شعبانی‌بهار معاون ورزش همگانی وزارت‌ورزش، لطفعلی‌نژاد مدیرکل کار استان‌تهران، احمد حسین‌زادگان رییس فدراسیون کارگری، حسن حمیدی رییس هیات کارگری استان تهران و جمع زیادی از مدیران و کارگران حضور داشتند که همه کنار هم و همگام با یکدیگر در به حرکت در آمدن کاروان ورزش صبحگاهی کارگران حضور داشتند.
همچنین حسین زادگان رییس فدراسیون ورزش‌کارگری هدف از برگزاری این مراسم را اجرایی و عملیاتی کردن بخشی از آیین‌نامه مغفول‌مانده‌ی ماده 154 قانون‌کار خواند و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این مراسم آیین‌نامه اجرایی ماده 154 قانون کار توسط قانونگذاران دیده شود.
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز