خبرگزاری کار ایران

کشتی آزاد قهرمانی جهان – آمریکا؛

یزدانی هم نقره ای شد/کشتی ایران در حسرت طلا ماند

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۶۲۰

حسن یزدانی در فینال وزن 70 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد جهان در آمریکا مقابل حریف روسی مغلوب شد تا با کسب مدال نقره، تیم های کشتی ایران در این رقابت ها در حسرت مدال طلا بمانند.

به گزارش ایلنا، حسن یزدانی آزادکار جوان و مازندرانی تیم ملی در فینال وزن 70 کیلوگرم رقابت های قهرمانی جهان در برابر ماگومد رسول حاجی ماگمدوف قهرمان بازی‌های اروپایی 2015 رفت.

در وقت نخست دو کشتی گیر مبارزه پایاپایی را آغاز کردند اما این ماگمدوف جوان روسی بود که از فرصت ها استفاده کرد و با دو زیرگیری بی نقص این وقت را 4 بر صفر به پایان برد.

در سه دقیقه دوم باز این آزاد کار روسی بود که از فرصت ها بخوبی استفاده کرد و در نهایت این کشتی را با نتیجه 10 بر 3 به سود خود پایان برد تا حسن یزدانی صاحب گردن آویز نقره شود.

وزن 70 کیلوگرم در بازی‌های المپیک قرار ندارد و به همین دلیل سهمیه ای نیز کشتی گیران کسب نمی کنند.

یزدانی دارنده مدال طلای جوانان جهان که نخستین حضور جهانی در رده سنی بزرگسالان را تجربه می کند، در دور نخست استراحت کرد و در مرحله دوم جانگ از کره جنوبی را 16 بر 5 شکست داد.

وی در مرحله سوم استفانوف کایروف نفر سوم اروپا در سال 2014 از بلغارستان قرار گرفت و در حالی که 4 بر یک پیش بود با زیرگیری سریع این کشتی گیر بلغارستانی را ضربه فنی کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و در این مرحله نیز در همان دقایق ابتدایی سه دقیقه نخست داویت تلاشادزه نفر پنجم بازیهای اروپایی از گرجستان را با ضربه فنی شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

این آزادکار با آتیه تیم ملی در مرحله نیمه نهایی نیز جیمز گرین از آمریکا را 9 بر 3 شکست داد و فینالیست شد.

حسن رحیمی دقایقی پیش در وزن 57 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

تیم ملی کشتی آزاد پیش از این دو مدال برنز توسط سید احمد محمدی (65 کیلوگرم) و علیرضا کریمی (86 کیلوگرم) و یک عنوان پنجمی توسط عباس طحان (97 کیلوگرم) به دست آورده بود.

تیم ایران در این رقابت ها از مجموع شش سهمیه المپیک توانست در وزن‌های 57، 65، 74، 86 و 97 سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورد و تنها در وزن 125 کیلوگرم این امر محقق نشد.

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن های57، 61، 65، 70، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم برگزار می شود و به غیر از وزن های 61 و 70 کیلوگرم، سایر وزن ها می توانند سهمیه المپیک برزیل را از آن خود کنند.

در رقابت های جهانی آمریکا در6 وزن المپیکی نفرات اول تا پنجم هر وزن سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب می کنند.

چهل و ششمین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو روزهای 19 تا 22 شهریور در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز