خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خبرداد؛

جمشید مشایخی سفیر سلامت شد/اهدا تندیس ویژه به هنرمند پیشکسوت کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۵۳۸

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از انتخاب جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران به عنوان سفیر سلامت خبر داد.

به گزارش ایلنا، توحید سیف برقی با اعلام این مطلب گفت: این هنرمند پیشکسوت کشور امروز پنجشنبه در سی امین همایش ماهانه سلامت و زندگی با موضوع "سلامت سالمندان" که در تالار ایوان شمس برگزار می شود به عنوان سفیر سلامت معرفی و تندیس سفیر سلامت نیز به وی اهدا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری همایش سلامت پیشکسوتان ورزش فوتبال در بهار 95 خبر داد و افزود: سلامت پیشکسوتان ورزش از منظر جسمی، روانی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه ای است و پرداختن به این موضوع یکی از الویت های کمیته پزشکی در دوره جدید مدیریت کمیته پزشکی خواهد بود.

همایش های سلامت و زندگی هر ماه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری فدراسیون فوتبال برگزار می شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در این همایش موضوعاتی همچون ملاحظات روانی و اجتماعی سالمندان، تغذیه و سالمندان، ورزش و سالمندان، پیشگیری و درمان آلزایمر با حضور اساتید دانشگاهی و کارشناسان بحث و بررسی می شود. 

جمشید مشایخی نیز در پیامی برای این همایش در رابطه با سلامت سالمندان گفت: سالمندی بیماری نیست بلکه مرحله ای از چرخه زندگی است که مسائل خاص خود رادارد و درعین حال سالمندی با انباشت خردمندی همراه وفرصتی است که فرد می تواند تجربیاتش را به نسل های بعد منتقل کند. 

وی افزود: سالمندان قابلیت های زیادی دارند و کوله باری از دانش و تجربه هستند و باید از ظرفیت آنها در امور مختلف بهره مند شد.

این هنرمند پیشکسوت تلویزیون وسینما با بیان اینکه سالمندان نیازمند توجه بیشتر از سوی دولت هستند، تاکید کرد: جمعیت سالمندان کشور رو به افزایش است و برنامه ریزی برای این جمعیت اقدامی ضروری می باشدتا سالمندان بتوانند در دوران سالمندی خود، شاد و پویا زندگی کرده و به عنوان یک عضو یکپارچه از جامعه تلقی شوند. 

وی افزایش دسترسی سالمندان به امکانات درمانی، توانبخشی، رفاهی، پیش بینی بیمه اجتماعی برای سالمندان و رفع مشکل و دغدغه معیشتی این قشر را از مهمترین مطالبات این قشر از جامعه بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز