خبرگزاری کار ایران

حمایت جمشید مشایخی از اجرای نمایش به نفع بیماران:

صفات اهریمنی را خاک کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۳۸۱

کمک و دستگیری از همدیگر باید در جامعه نهادینه شود. راه پرداختن به این مهم، عشق ورزیدن و طی کردن رسم و رسوم عاشقی به خالق هستی و بعد موجوداتی است که خداوند، خلق کرده است.

جمشید مشایخی، هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون به بهانه اجرای ویژه نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» که برای کمک به هنرمندان بیمار که امروز چهارشنبه(۲۰ فروردین) به صحنه می رود، پیامی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه حمایت هنرمندان نام آشنای هنر کشور از انجام فعالیت‌های خیریه به نفع بیماران؛ جمشید مشایخی پیامی منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

«در کشور ما بزرگانی پا به عرصه‌ی حیات گذاشته‌اند که هر کدام به تنهایی، نام آور در بخش‌های مختلف فرهنگ، هنر و ادب بوده‌اند و با خلق آثار جاویدشان، هدایتگر مردم زمانه‌ی خود و بعد از خود بوده و شده‌اند. پرداختن به مفاهیمی چون اخلاق، عشق، یاری رساندن به یکدیگر، زنده نگاه داشتن رسم جوانمردی و پهلوانی و… در آثار این ستارگان نام آو، به عنوان یک اصل لحاظ شده است.

حضرت سعدی می‌فرمایند: " بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش ز یک گوهرند / چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار ". واژه به واژه و کلام به کلام آن چه که حضرت سعدی می‌فرماید، درسی است که از قرن‌ها پیش نزد ما برای انسان شدن و انسان ماندن، به یادگار باقی مانده است.

در هیچ کشوری نمی‌توان به اندازه‌ی مملکت ما این همه عاشق، عابد و عارف را جست و جو کرد؛ پس باید از این بزرگان، درس انسان بودن و هیچ شدن را آموخت. در این زمینه حضرت سعدی می‌فرمایند: " خاک شو پیش از این‌که خاک شوی ". لذا انسان باید اول صفات اهریمنی و شیطانی‌اش را خاک کند و به جای آن صفات عالی و خدایی را مثل گیاه، آبیاری کرده و پرورش دهد و این، با هیچ شدن است که به دست می‌آید.

از طریق همکارانم متوجه شدم که قرار است نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» در روز چهارشنبه(۲۰ فروردین)، برای حمایت از هنرمندان بیمار، به صحنه برود. برای کمک به همنوع، از هر قدم مثبتی که در این زمینه برداشته می‌شود باید حمایت کرد. کمک و دستگیری از همدیگر باید در جامعه نهادینه شود. راه پرداختن به این مهم، عشق ورزیدن و طی کردن رسم و رسوم عاشقی به خالق هستی و بعد موجوداتی است که خداوند، خلق کرده است.

نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» به کارگردانی روح‌الله جعفری، ساعت ۱۹:۳۰ روز چهارشنبه(۲۰ فروردین ماه) در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر و به منظور حمایت از هنرمندان بیمار روی صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز