خبرگزاری کار ایران

جمشید مشایخی در گفتگو با ایلنا:

دلیل کار نکردنم فقط مشکلات جسمی‌ نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۲۷

مشایخی کار دندان‌گیری نخوانده پس قرار هم نیست در سینما یا تلویزیون کار تازه‌ای داشته باشد. پا توی سن گذاشته و سعی می‌کند با مطالعه؛ از تحلیل رفتن داشته‌هایش جلوگیری کند.

جمشید مشایخی مدتی است که از محافل هنری دور است. بعداز اینکه سر فیلمبرداری یک فیلم سینمایی در یزد از ناحیه پا آسیب دید؛ دیگر نتوانست به دنیای بازیگری برگردد. می‌گوید وضع جسمی‌اش نسبتا خوب است: راستش سناریوی خوبی که نظرم را جلب کند و مجاب شوم در آن ایفای نقش کنم تاکنون به دستم نرسیده. اگر برسد حتی اگر از نظر جسمی هم ناخوش باشم به خاطر عشقم به سینما بازی خواهم کرد.

مشایخی به خبرنگار ایلنا می‌گوید: به هر حال باید پذیرفت که سن و سال بالا که می‌رود مشکلات جسمی بر آدم چیره می‌شود. من هم از این قانون جدا نیستم و جسمم دیگر به خوبی بیست سال پیش نیست اما کار نکردنم به مشکلات جسمی‌ام به شکل صرف برنمی‌گردد. سناریویی که نتوانم از آن بگذرم هم در این مدت به دستم نرسیده است.

مشایخی که با وضعیت جسمی نه چندان مساعدش در ماه مبارک رمضان برای برآورده کردن آرزوهای کودکان یتیم به جشن رمضان پیوسته بود، می‌گوید: با به عنوان مسلمان باید به شیوه مولایمان قدم برداریم. اگر من بتوانم برای لحظاتی دل کودک یتیمی را شاد کنم شک نکنید که این کار را انجام خواهم داد. صد برابر حسی که آن کودک از برآورده شدن آرزوهایش دارد؛ من آرزوی اینکه لبخندی بر لب کودکی بیاورم؛ دارم. با این کار حال خوب برای خودم به ارمغان می‌آورم.

او درباره احترام بازیگران جوان به پیشکسوتان هم می‌گوید: ای کاش جوانان ما احترام به بزرگتر را بیاموزند و سرلوحه کار خودشان قرار دهند. تنها در عرصه هنر این احترام واجب نیست و به نظر من فقط نباید کوچکترها احترام بگذارند بلکه باید انسان‌ها بهم احترام بگذارند و از یکدیگر بدون حب و بغض بیاموزند.

مشایخی وضع امروز سینما را خطرناک توصیف می‌کند: درست است که در همه جای دنیا جوانها می‌آیند و جایگزین پیشکسوتان می‌شوند اما در کشور ما هر کسی به هر دلیلی می‌رود جایش خالی می‌ماند. این در نهایت به هنر کشورمان آسیب می‌رساند. در دوبله هم همین اتفاق افتاد وقتی بزرگان این عرصه از کار بازنشست شدند، جایشان خالی ماند و دیگر جوان‌ها نتوانستند این عرصه را پویا کنند.

مشایخی از تلویزیون هم رضایت ندارد: هنری که پویا نباشد نمی‌تواند موفق باشد. درجا زدن خوب نیست نه در سینما و نه تلویزیون. اما سال‌هاست که اتفاقی در راستای پویایی این هنر اتفاق نمی‌افتد. فقط شاهدیم که درجا زده‌ایم.

او می‌گوید: این روزها مشغول مطالعه هستم و سعی می‌کنم داشته‌هایم تحلیل نرود. چند سناریو خواندم که هیچکدام نظرم را جلب نکرده و معلوم نیست که در آینده نزدیک با پروژه‌ای همکاری کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز