خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کرد؛

تشریح جزئیات پرونده تبانی و فساد در فوتبال ایران/ارسال پرونده فساد به قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۰۱۶

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از برخورد انفعالی نسبت به مشکلات و تخلفات در حوزه فوتبال گفت: گزارش فساد و تبانی در فوتبال برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال می شود.

به گزارش ایلنا، مصطفی افضلی‌فرد ضمن بیان این مطلب گفت: گزارش فساد و تبانی در فوتبال توسط اعضاء ثابت و غیرثابت کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا قرائت گزارش در صحن علنی مجلس تصویب شد.   

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه گزارش فوق حدود 70 صفحه است و بنا شده خلاصه ای حدود 10 صفحه در مجلس قرائت شود، افزود: از  جمله بندهای این گزارش این است که اهتمام لازم برای اصلاح فضای فوتبال در دولت قبلی و فعلی وجود نداشته و ندارد و نوعی انفعال در برابر مشکلات و تخلفات دیده می‌شود در حالی که انتظار می‌رود وزارت ورزش عزم و اراده کافی در این زمینه داشته باشد.  

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون متبوعش حدود 2 سال بر روی گزارش کار کرده، ادامه داد: در این بررسی‌ها همه مدعوین اعم از نهادهای زیربط همچون نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد، رسانه ملی و تمامی دستگاه‌هایی که به نوعی مرتبط هستند مانند سازمان بازرسی کل کشور همچنین سرمربیان، بازیکنان، داوران و... بر وجود فساد و تبانی در فوتبال متفق القول هستند و فقط بر روی شدت و ضعف آن اختلاف نظر داشتند.  

وی به برخی موارد مطروحه در این گزارش اشاره کرد و گفت:‌ در این زمینه می‌توان به اساسنامه فدراسیون اشاره کرد، اساسنامه در فیفا و هیات وزیران در 82 ماده تصویب شده بود، اما در آن اصلاحاتی اعمال شد وقتی اصلاحاتی اعمال می‌شود باید به تصویب هیات وزیران و فیفا برسد و فدراسیون این اصلاحات را انجام داد و در ادامه برنامه‌هایی را اجرا کرد که خلاف قانون است.

افضلی فرد بیان کرد: اکثریت اعضا فدراسیون و مجمع که رئیس فدراسیون را انتخاب می‌کنند زیرمجموعه فدراسیون هستند و طبیعتا این موضوع که خودشان را انتخاب کنند! یک ساز و کار معلول است که باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان اینکه کمیته استیناف هم مشکلاتی دارد، افزود: یکی از عوامل مشکل‌ساز و آسیب‌رسان ترکیب کمیته است چرا که اولا ترکیب کاملی نبوده و دوم آنکه با یک نفر اداره می‌شد که این فرد هم تحصیلات حقوقی نداشته است، اجرای رای کمیته استیناف بسیار مهم است اما در اجرای آرای این کمیته بسیار تعلل شده است و همین موضوع سبب شده برخی از تیم‌ها ناعادلانه سقوط کنند.

به گفته افضلی‌فرد ضعف قانون در حوزه قضایی، برخورد نادرست با متخلفان، عدم شفافیت مالی و حضور افراد غیرمتخصص در فوتبال از دیگر محورهای گزارش کمیسیون اصل 90 بود.

وی با تاکید براینکه گزارش فساد و تبانی در فوتبال برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد، ادامه داد: در برخی از موارد مانند کارت پایان خدمت بازیکنان از جاهای مختلف به کمیسیون فشارهای بسیاری آوردند، به این هدف که موضوع فوق مطرح نشود اما کمیسیون اصل 90 زیر بار نرفت و آن را به خوبی رسانه‌ای و مطرح کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس در پایان تاکید کرد: برخی‌ها فکر می‌کند اگر تخلفات را پنهان کنند به نفع نظام است در حالی که این تفکر یک اشتباه استراتژیک است و مبارزه با تخلف بدون ملاحظه وابستگی افراد به کانون‌های قدرت و ثروت می‌تواند باعث تقویت نظام و جلب رضایت مردم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز