خبرگزاری کار ایران

خصوصی‌سازی ۲ ماه متوقف شد؛

سبحانی: دولت و سازمان خصوصی‌سازی را متهم کردند/اختیار تام وزارت‌اقتصاد به وزارت‌ورزش

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به دلیل تایید نشد اهلیت 4 شرکت متقاضی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس مزایده چهارم برنده نداشت، گفت: خصوصی‌سازی به مدت 2 ماه به تعویق خواهد افتاد.

سید جعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: 4 شرکت متقاضی خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از نظر اهلیت شرایط لازم را نداشتند و بررسی صلاحیت آنها از سوی سه وزیر و شرکت خصوصی‌سازی مورد تایید قرار نگرفت و به این ترتیب مزایده چهارم ما برنده نداشت.

وی ادامه داد: شرکت نیوان ابتکار برگه درخواستی که قیمت پیشنهادی در آن اعلام شده بود از ابتدا مخدوش ارائه کرد ضمن اینکه این شرکت برای حضور در مزایده شرط و شروطی را تعیین کرده بود که طبق قانون هرگونه شرط  و شروطی در مزایده باطل است.

سبحانی اضافه کرد: شرکت‌های استیل‌آذین، بهنام پیشرو کیش و سمند علی‌رغم بررسی‌های مفصل و رسیدگی‌های 3 وزیر اقتصاد، دادگستری و ورزش اهلیت‌شان مورد تایید قرار نگرفت و با این شرایط نتوانستیم برنده‌ای برای مزایده چهارم اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که با این شرایط خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چه سرنوشتی خواهد یافت، گفت: با توجه به فصل یارگیری تیم‌های استقلال و پرسپولیس و برای پرهیز از اینکه برخی‌ حاشیه‌ها روند آماده‌سازی این دو تیم را تحت تاثیر قرار ندهند و سازمان خصوصی‌سازی متهم به اهمال‌کاری در این زمینه نشود به مدت 2 ماه روند خصوصی‌سازی این دو باشگاه را متوقف کردیم تا پس از آن مزایده پنجم را با شرایط تازه‌ای که متعاقباً اعلام خواهد شد، برگزار کنیم.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی بابیان اینکه با توقف خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس 3 اتفاق عمده خواهد افتاد، گفت: با این اقدام اول واگذاری این دو باشگاه کنسل نشد بلکه به طور موقت به تعویق افتاد. دوم اینکه در قیمت پایه تغییری ایجاد نشد و سوم اینکه وزارت اقتصاد به عنوان رئیس مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این اختیار تام را به وزارت ورزش و جوانان داد تا برای انتخاب سرمربی، بازیکنان و آماده‌سازی برای فصل آینده اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با تایید نشدن اهلیت باشگاهی استیل‌آذین و بهنام پیشرو کیش به نوعی از نام و اعتبار این دو شرکت خصوصی سوءاستفاده نشد، گفت: به هرحال افرادی که برای شرکت در مزایده پیش‌قدم می‌شوند باید 3 شرط اهلیت را داشته باشند که این اهلیت‌ها از سوی بالاترین مقام‌های اجرایی و 3 وزیر دولت مورد بررسی قرار گرفته و شاید بتوانم بگویم حدود 20 تا 30 ساعت 3 وزیر دولت برای این کار وقت گذاشتند و اگر اهلیت این شرکت‌ها تایید نشده کسی در این زمینه مقصر نیست.

سبحانی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه برخی ‌ناجوانمردانه دولت و سازمان خصوصی‌سازی را به حمایت از شرکت‌های خودروسازی و واگذاری استقلال و پرسپولیس به این دو شرکت متهم می‌کردند که با شفافیتی که سازمان خصوصی‌سازی نشان داد معلوم شد که اینها تنها تهمت‌هایی بوده که به ما زده شد ولی رویه قانونی سازمان خصوصی‌سازی تمامی این تهمت‌ها را نقش بر آب کرد.

کد خبر : ۲۸۰۰۴۵