خبرگزاری کار ایران

برای کسب ورودی المپیک کار سختی داریم؛

غیاثی: حدادی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کند/لیلا رجبی مسابقات چین را از دست داد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۳۵۴

مدیر تیم های ملی دوومیدانی از حضور قطعی احسان حدادی در رقابت های قهرمانی آسیا خبر داد و گفت: تا پیش از اعزام ملی پوشان مسابقات انتخابی را برگزار می کنیم.

به گزارش ایلنا،تیمور غیاثی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه تاکنون رکوردی تعیین نکرده ایم و دیگر زمانی برای انجام این کار نیست، معیار ما نفرات برتر ، میزان آمادگی ورزشکاران و شانس کسب مدال است که پس از مسابقه انتخابی، کمیته فنی با استفاده از خرد جمعی در خصوص آن تصمیم گیری خواهد کرد.

مشاور سرپرست فدراسیون دوومیدانی در رابطه با وضعیت احسان حدادی و ابهاماتی که برای حضورش در رقابت های قهرمانی آسیا وجود دارد، اظهار داشت: حدادی به طور حتم در قهرمانی آسیا حاضر خواهد شد. دلیل اینکه برخی فکر می کردند نایب قهرمان المپیک در قهرمانی آسیا حضور نداشته باشد ، همزمانی مسابقات جایزه بزرگ نروژ و رقابت های قهرمانی آسیا است اما باید بگویم این مشکل برطرف شده و حدادی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کند.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا در اولویت حدادی است و وی در رقابت های جایزه بزرگ نروژ شرکت نمی کند. در حال حاضر  "ایگور موزگوف" ماساژور احسان حدادی به ایران آماده و اوایل خرداد ماه وی را برای حضور در مسابقه جایزه بزرگ آمریکا که روز هشتم خرداد ماه در "ارگان" آمریکا برگزار خواهد شد، همراهی می کند.

غیاثی افزود: دلیل حضور حدادی در رقابت های جایزه بزرگ آمریکا و لیگ الماس، کسب آمادگی بیشتر و ورودی المپیک ریو است زیرا او پیش از این ورودی مسابقات جهانی را در بازی های آسیایی اینچئون کسب کرده است.

وی ادامه داد: رقابت های قهرمانی آسیا 13 تا 17 خرداد ماه در چین برگزار خواهد شد که مسابقه پرتاب دیسک در روز 16 خرداد آغاز می شود.

مدیر تیم های ملی همچنین در خصوص لیگ الماس گفت: این لیگ 14 مرحله دارد که هفت مرحله آن مربوط به ورزشکاران در سطح بالا است که به احتمال زیاد احسان در سه یا چهار مرحله از این لیگ حاضر خواهد شد.

لیلا رجبی در قهرمانی آسیا شرکت نخواهد کرد
تیمور غیاثی در خصوص آخرین وضعیت لیلا رجبی گفت: لیلا رجبی به دلیل آسیب دیدگی شانه چپ که از پیش از این همراه او بود قادر به شرکت در قهرمانی آسیا نخواهد بود. بهتر است فعلا این ورزشکار که یکی از امید های کسب ورودی المپیک برای دوومیدانی است، جهت رفع مصدمیت از شرکت در رقابت ها پرهیز کند و تمام تمرکز خود را بر روی المپیک ریو بگذارد.

شانس های کسب ورودی المپیک ریو
مدیر تیم های ملی درخصوص شانس های کسب ورودی المپیک ریو در میان دوومیدانی‌کارانی به جز حدادی و رجبی یادآور شد: ملی پوشان پر تلاشی داریم که با پیگیری مستمر تمرینات آماده سازی، حضور در اردوها و شرکت در رقابت های تدارکاتی شانس کسب ورودی المپیک را دارند. چهره هایی چون مریم طوسی و سپیده توکلی در بخش بانوان و تفتیان (100 متر)، رضا قاسمی و محمد حسین ابارقی(200 متر)، مهدی زمانی و سجاد هاشمی آهنگری (400 متر)، محمد ارزنده و سبحان طاهرخانی در پرش طول از کسانی هستند که امکان کسب ورودی را دارند.

غیاثی ادامه داد: البته با نگاهی به رکوردهای ورودی که از سوی فدراسین جهانی دوومیدانی (iaaf) تعیین شده متوجه خواهید شد که برای کسب رکورد ورودی جدا از احسان حدادی و لیلا رجبی دیگر ورزشکاران راه بسیار دشواری را پیش رو دارند و نمی توان گفت قطعا همه نامبردگان می توانند رکوردهای تعیین شده را کسب کنند. اما بی شک فدراسیون با اعزام این ورزشکاران به مسابقات تدارکاتی شرایط ثبت رکوردهای بهتر برای ایشان فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز