خبرگزاری کار ایران

مهدوی: آقای نکونام چه کسی نمی‌خواهد شما قهرمان شوید؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۸۵۵

پیشکسوت فوتبال اتفاقات هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر و برگشت پرسپولیس مقابل استنقلال خوزستان را جذابیت وصف نشدنی فوتبال توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مهدوی در خصوص برتری پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: این بازی مصداق بارزی بر جذابیت فوتبال بود و یک بار دیگر به همه ما ثابت شد چرا این رشته جذاب‌ترین رشته ورزشی دنیاست. شما نگاه کنید چه حساسیت و رقابتی در بالا و پایین جدول حاکم است و چند بار معادلات هر دو سمت جدول در دقایق مختلف بازی عوض شد. ما چهار مانیتور جلوی خودمان گذاشته بودیم و داشتیم همزمان بازی‌ها را رصد می‌کردیم. حتی بازی‌هایی که به ظاهر اهمیت کمتری هم داشت جذاب بود و اتفاقات جالبی در آن رقم خورد.

وی افزود: شما نگاه کنید تیمی مثل استقلال خوزستان که انتهای جدول است و برای بقا می‌جنگد در یک نیمه دست به یک شگفتی بزرگ می‌زند. زدن 3 گل به پرسپولیس در کورس قهرمانی آن هم در یک نیمه در ورزشگاه آزادی و مقابل چشم هوادارانش کم کاری نیست و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد و از طرفی در نیمه دو پرسپولیس آن عملکرد درخشان را داشت و یک کامبک رویایی رقم زد و بازیکنان این تیم با همه وجودشان فعل خواستن را صرف کردند. این هفته از مسابقات یکی از جذاب‌ترین هفته‌های تاریخ فوتبال ایران بود و من به شخصه از آن لذت بردم.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: از آن طرف در قائمشهر شاید بازی صفر - صفر به نظر برسد که بازی جذابی نبوده ولی من بازی را دیدم و آن بازی هم جذابیت خاص خودش را داشت. نساجی به خوبی مسیرهای منتهی به گل استقلال را مسدود کرده بود و اجازه فرصت سازی را از آنها گرفته بود. آنها یک دفاع تیمی و منطقی داشتند و به خوبی نقاط قوت هجومی استقلال را از کار انداخته و به هدفشان که کسب امتیاز از این بازی بود رسیدند.

مهدوی سپس به انتقاد از مصاحبه بازیکنان و اعضای استقلال پس از تساوی در قائمشهر پرداخت و گفت: ما می‌آییم اینجا که چیزهایی را یاد بگیریم و بازیکنان را تربیت کنیم. واقعا تاسف‌آور است. همه‌اش شده فرار رو به جلو. مگر اتفاقی افتاد؟! مگر جام دادند؟! پرسپولیس قهرمان شد؟! به نظرم قشنگ نیست. ما وقتی مصاحبه می‌کنیم، باید جوانان استفاده کنند. چند ماه است استقلال اول است، کسی حرف نزده ولی الان مصاحبه‌هایی می‌شود که در شأن استقلال نیست. شما بازیکنان بزرگ کشور هستید و شما را الگو می‌کنند. به نظرم این مصاحبه‌ها قشنگ نبود.

مهدوی سپس درباره پیش‌بینی‌اش از قهرمان لیگ گفت: من به شما قول می‌دهم با اتفاقات دیروز که هفته بعدی شمس آذر، گل گهر، پیکان و مس رفسنجان حریفان قوی ای هستند. به نظرم خیلی زیبا می‌شود. ولی به عنوان کارشناس می‌گویم که پرسپولیس روان‌تر بازی می‌کند. استقلال احساسی شده و جواد نکونام باید روی روحیه تیمش کار کند.

وی با انتقاد از مصاحبه جواد نکونام هم توضیح داد: از جواد تعجب می‌کنم. او سال‌ها در بهترین و حرفه‌ای ترین لیگ دنیا بازی کرده و پرورش یافته آن مکتب است و نباید چنین صحبت‌هایی مطرح کند. فوتبال یک ورزش است و بیش از نتیجه آن که در زمین بازی رقم می‌خورد این احترام است که در آن ماندگار می‌شود. شما نگاه کنید بزرگان فوتبال ایران را با نتایجشان به یاد نمی‌آورند بلکه با احترامی که به حریفان می‌گذاشتند شناخته می‌شوند.

مهدوی اضافه کرد: این درست نیست که اگر نتیجه باب میل ما نبود سلامت فوتبال و داوری را زیر سوال ببریم. چه کسی می‌خواهد استقلال قهرمان نشود؟ اگر فرصت بلانکو در دقایق آخر بازی که به تیر دروازه خورد و توپ گل می‌شد و استقلال بازی را برده بود چه کسی می‌خواست اجازه ندهد استقلال بازی را ببرد؟ یا اگر توپ دقیقه آخر استقلال خوزستان برای بار چهارم وارد دروازه پرسپولیس می‌شد، چه کسی نتیجه را تغییر می‌داد؟

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: جواد نکونام دوست خوب من است ولی او را دعوت به آرامش می‌کنم و این آرامش از او باید به تیمش منتقل شود چرا که دو بازی حساس و مهم در پیش دارند.

پیشکسوت فوتبال در پایان در مورد اینکه معادلات قهرمانی هنوز ادامه دارد، گفت: بله شک نکنید همچنان اتفاقات غیر قابل پیش بینی ممکن است رقم بخورد. هم پرسپولیس دو بازی سخت در قزوین مقابل شمس آذر و در تهران مقابل مس رفسنجان دارد و هم استقلال مقابل گل گهر و پیکان کار سختی خواهد داشت. من منتظر این هستم که در دو هفته باقی مانده هم جادوی فوتبال باز هم ما را غافلگیر کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز