خبرگزاری کار ایران

تیم های راه یافته به منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۵۹۸

9 تیم از 12 تیمی که قرار است در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا به رقابت بپردازند، مشخص شده‌اند.

به گزارش ایلنا، لیگ قهرمانان آسیا از امسال با فرمت جدیدی  در سه سطح: لیگ نخبگان، سطح دوم و سطح سوم آسیا برگزار خواهد شد.

لیگ نخبگان که ادامه همان فرمت قبلی است با حضر 24 تیم ( 12 تیم از غرب و 12 تیم از شرق آسیا) برگزار خواهد شد که تا کنون 9 تیم حضور خود را در این سطح از مسابقات مسجل کرده‌اند.

سه تیم الهلال، النصر و الاهلی از عربستان سهمیه‌های مستقیم این کشور بودند که حضورشان در فصل بعدی لیگ قهرمانان قطعی شد.

استقلال و پرسپولیس که رتبه‌های اول و دوم لیگ برتر را در اختیار دارند، دو تیمی هستند که با سهمیه مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شدند. به قهرمان جام حذفی نیز سهمیه پلی‌آف تعلق می‌گیرد.

الوصل از طریق سهمیه مستقیم از امارات راهی این مسابقات شد، یک سهمیه پلی‌آف یز به این کشور تعلق می‌گیرد.

پاختاکورازبکستان، السد و الریان از قطر نیز از طریق سهمیه مستقیم، حضورشان را در این تورنمت مسجل کردند. به قهرمان لیگ برتر عراق سهمیه مستقیم تعلق می‌گیرد و دو تیم دیگر از منطقه غرب پس از انجام مسابقات پلی‌آف بین چهار تیم، راهی مسابقات خواهند شد تا تیم‌های حاضر، در یک گروه 12 تیمه قرار گیرند.

این 12 تیم در مرحله گروهی 8 بازی با 8 تیم مختلف انجام می‌دهند و همه این تیم‌‍ها فقط یک بار با حریفان‌شان بازی می‌کنند. در پایان، تیم‌های اول تا هشتم وارد مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شوند. به این ترتیب 8 تیم از شرق و 8 تیم از غرب به مرحله بعد صعود می‌کنند. مرحله یک‌هشتم نهایی به گونه‌ای است که تیم اول با هشتم، تیم دوم با هفتم و به همین ترتیب سایر تیم‌ها به مصاف هم می‌روند. در این مرحله دیدارها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. از مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال، مسابقات به صورت تک بازی و متمرکز در عربستان برگزار خواهد شد.

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از شهریور 1403 آغاز می‌شود و تا اردیبهشت 1404 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز