خبرگزاری کار ایران

علیرغم کسر چهار امتیاز از طلایی‌پوشان

خیزش سپاهان برای تصاحب قهرمانی/ به استقلال و پرسپولیس شانس نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۸۸

سه مدعی اصلی قهرمانی لیگ در حالی به رقابت می‌پردازند که سپاهان وضعیت بهتری نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد.

به گزارش ایلنا، با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که تنها سپاهان موفق به صعود به مرحله بعدی شده، اکنون همه نگاه‌ها مجدداً به لیگ برتر دوخته شد. رقابت‌هایی که با وجود استارت زودهنگام تا‌کنون فقط دوازده بازی از این رقابت‌ها برگزار شده و انگار حالا‌ حالاها این بازی کش خواهد داشت. اما در همین هفته‌ها، اتفاقاتی رخ داد که به طور حتم می‌توان ارزیابی خوبی از تیم‌ها داشت.

 

مخصوصاً بعد از برگزاری هفته دوازدهم لیگ برتر که در شرایط حساسی بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. در این دوره از رقابت‌ها هم مثل اکثر دوره‌های گذشته تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان مدعیان اصلی قهرمانی هستند و با عملکردشان در هفته‌های گذشته نشان داده‌اند که میدان را به دیگر تیم‌ها نخواهند داد، هر چند برخی تیم‌ها مثل تراکتور، ملوان و ذوب‌آهن توانسته‌اند امتیازات خوبی کسب کنند و عملکرد مناسبی در این دوره از رقابت‌ها داشته باشند، اما همچنان در حد مدعی قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها نیستند و از همین الان می‌توان مدعی شد که باز هم تیم‌های استقلال، پرسپولس و سپاهان مدعی واقعی بیست و سومین دوره لیگ برتر هستند. هر چند همیشه ممکن است در فوتبال شگفتی اتفاق بیفتد، اما از همین الان می‌توان روی همین سه تیم برای قرار گرفتن در صدر جدول حساب باز کرد.

اما برای رسیدن به اینکه در نهایت کدام تیم در پایان هفته سی‌ام در صدر جدول قرار خواهد گرفت، کار کمی سخت‌تر می‌شود، با وجود این باز هم با شرایطی که این دوره از رقابت‌ها دارد، می‌توان احتمال زیادی برای صدرنشین لیگ برتر این دوره در نظر گرفت.

در حال حاضر استقلال با فاصله نه‌چندان مطمئن از دو مدعی دیگر در صدر جدول قرار گرفته است و حتی ممکن است تا پایان نیم‌فصل هم همان حضور داشته باشد. اما با برگزاری بازی‌های هفته دوازدهم و بررسی عملکرد این سه تیم، می‌توان روزهای آینده را تا حدودی پیش‌بینی کرد. استقلال صدرنشین در حالی به مصاف فولاد خوزستان رفت که به نظر وضعیت خوبی در چند روز گذشته داشت و با صدرنشینی با روحیه خوبی به مصاف حریف می‌رفت، از طرف دیگر حریف این هفته‌شان وضعیت بغرنجی در این دوره دارد و در رویارویی با حریفان نتوانسته امتیازات خوبی کسب کند و در انتهای جدول قرار داشت، به طور طبیعی این انتظار وجود داشت که آبی‌پوشان به راحتی از سد فولاد عبور کنند و با کسب سه امتیاز، صدرنشینی خودشان را تثبیت نمایند.

اما استقلالی‌ها با تساوی مقابل فولاد مثل برخی از هفته‌های گذشته، نشان دادند که توانایی زیادی برای غلبه بر حریفان ندارند و خیلی راحت در شرایط حساس و حتی شرایط معمولی امتیاز از دست می‌دهند. دیگر مدعی این رقابت‌ها یعنی پرسپولیس هم رقیب سرسختی نداشت و این تیم در حالی که از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا فارغ شده بود، با تمام توان به مصاف هوادار رفت و در حالی توانست سه امتیاز این بازی را کسب کند که مثل همه بازی‌های گذشته خیلی مطمئن نشان نداد و با تک گل و با خوش شانسی توانست از سد هوادار عبور کند.

 اما در بازی دیگر مدعی این دوره از رقابت‌ها، اتفاق دیگری رخ داد. سپاهان که توانست با قدرت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عبور کند و البته با کسر امتیاز از صدر جدول لیگ برتر فوتبال کشورمان دور شود، به مصاف حریف سرسختی رفت که برعکس رقبای تیم‌های سرخابی، شرایط خوبی در جدول دارد و توانسته نتایج خوبی کسب کند. مس رفسنجان در حالی به مصاف سپاهان رفت که امیدوار بود حداقل از اصفهانی‌ها یک امتیاز کسب کند، اما نه تنها نفس چاق سپاهانی‌ها به آنها این اجازه را نداد، بلکه سپاهان با خط و نشان کشیدن برای دیگر مدعیان با چهار گل حریفش را در هفته دوازدهم به چار میخ کشید و بیشتر به صدر جدول نزدیک شد. حالا سپاهان با یک بازی کمتر در رده دوم جدول است و اگر بازی معوقه خود را با پیروزی به پایان ببرد، هم امتیاز با صدرنشین جدول خواهد شد و خیلی زود، دوباره صدر جدول را خواهد گرفت. در حقیقت با کمترین و اولین لغزش استقلال، سپاهان به صدر بر‌می‌گردد و به نظر می‌رسد با شرایطی که دارد، دیگر جدا کردن آنها از صدر سخت خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز