خبرگزاری کار ایران

آمار و ارقام عجیب مربیان لیگ نوزدهم؛

32 تغییر مربی در 12 تیم؛ فقط 4 تیم تغییر نداشتند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۹۴

به جز 4 تیم سپاهان، فولاد، سایپا و نفت مسجد سلیمان سایر تیم‌ها یک یا بیش از یک بار نیمکت خود را دستخوش تغییر سرمربی کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، یکی از مشکلاتی که همواره به فوتبال ایران نسبت داده می‌شود، عدم صبوری مدیران باشگاه‌ها و نبود فرصت به مربیان برای اعمال اصلاحات مورد نظر خودشان در تیم است و از همین رو شاهد آمار بالای جابجایی مربیان روی نیمکت تیم‌ها هستیم. در لیگ نوزدهم هم این آمار بیشتر از همیشه بوده و با یک بررسی ساده به اعداد و ارقام عجیب و غریبی می‌رسیم که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که برخی از این جابجایی‌ها به خواست خود سرمربیان بوده و صرفاً هم نمی‌توان باشگاه را مقصر دانست.

 

پرسپولیس: گابریل کالدرون، یحیی گل‌محمدی

32 تغییر مربی در 12 تیم؛ فقط 4 تیم تغییر نداشتند

مشکلات مالی باعث شد سرمربی آرژانتینی هم مثل برانکو تصمیم به جدایی و قطع همکاری بگیرد ولی با این تفاوت که او از میانه فصل تیمش را نیمه کار رها کرد و به کشورش برگشت. باشگاه هم به ناچار مجبور به تغییر سرمربی شد و پس از کش مکش‌های فراوان توانست رضایت‌نامه شهرخودرو را برای یحیی بگیرد و او را روی نیمکت بنشاند.

 

 

استقلال: آندره‌آ استراماچونی، فرهاد مجیدی

32 تغییر مربی در 12 تیم؛ فقط 4 تیم تغییر نداشتند

تراژیک‌ترین جدایی سرمربیان لیگ نوزدهم مربوط به قطع همکاری استراماچونی با استقلال است. سرمربی ایتالیایی که از مدت‌ها قبل از خروجش از ایران نسبت به شرایط بد مالی باشگاه هشدار داده بود تیمش را به صدر جدول رساند و ایران را برای همیشه ترک کرد. جدایی استراماچونی و به دنبال آن اعتراض شدید هواداران تغییراتی در مدیریت باشگاه ایجاد کرد و پس از آن فرهاد مجیدی هدایت استقلال را بر عهده گرفت.

 

گل‌گهر سیرجان: وینگو بگوویچ، مجید جلالی، (نفر بعدی نامشخص)

32 تغییر مربی در 12 تیم؛ فقط 4 تیم تغییر نداشتند

گل‌گهر ابتدای فصل با بگوویچ که این تیم را به لیگ برتر آورده ادامه داد ولی نتایج ضعیف در نهایت منجر به قطع همکاری شد و مجید جلالی هدایت این تیم را بر عهده گرفت ولی او هم نتوانست تغییرات مورد نظر را اعمال کند و شکست مقابل پیکان باعث شد او هم جدا شود و باشگاه به دنبال معرفی سرمربی جدید است.

 

ماشین‌سازی تبریز: رسول خطیبی، احد شیخ لاری، محمدرضا مهاجری (نفر بعدی نامشخص)

تیم دوم تبریز و زنوزی در لیگ برتر در طول لیگ نوزدهم 3 مربی مختلف روی نیمکت خود دیده. آنها با خطیبی شروع کردند ولی اختلافات داخلی باعث قطع همکاری شد و شیخ‌لاری از تراکتور به ماشین‌سازی رفت و او هم بعد از چند هفته استعفا داده و جایش را به مهاجری داد. مهاجری فقط 2 دیدار روی نیمکت این تیم بود و با 2 شکست به همکاری خود پایان داد تا ماشین‌سازان دنبال چهارمین سرمربی در طول یک فصل باشند.

 

نساجی مازندران: محمدرضا مهاجری، محمود فکری

32 تغییر مربی در 12 تیم؛ فقط 4 تیم تغییر نداشتند

تیم قائمشهری از ابتدای فصل با مهاجری کارش را شروع کرد ولی در ادامه سرمربی این تیم به دلیل مشکلات شخصی و خانوادگی استعفا داد و محمود فکری اولین تجربه لیگ‌برتری خودش را روی نیمکت این تیم تجربه کرد و فعلاً که اوضاعش خوب به نظر می‌رسد.

 

پارس جنوبی جم: فراز کمالوند، هومن افاضلی

مشکلات مالی پارسی‌ها در نهایت کمالوند را مجاب به استعفا کرد و افاضلی که در تحویل گرفتن تیم‌های بحران‌زاده ید طولایی دارد جانشین او شد. اتفاقات اخیر مربوط به بازی استقلال و حکم کمیته انضباطی از سمتش استعفا داد که البته مورد پذیرش باشگاه قرار نگرفت.

 

پیکان: حسین فرکی، عبدالله ویسی

تیم خودروساز اوضاع خوبی در لیگ نوزدهم ندارد و از گزینه‌های سقوط محسوب می‌شود و در طول فصل هم نتایج ضعیف این تیم در نهایت منجر به قطع همکاری با حسین فرکی و حضور ویسی در این تیم شد. حالا پیکانی‌ها کمی در نتیجه‌گیری توانستند خوب عمل کنند و این امید می‌رود که با ویسی از منقطه خطر خارج شوند.

 

نفت آبادان: دراگان اسکوچیچ، بهنام سراج

32 تغییر مربی در 12 تیم؛ فقط 4 تیم تغییر نداشتند

صنعت نفت با اسکوچیچ نتایج درخشانی در لیگ نوزدهم گرفت و برخلاف انتظار از گزینه‌های کسب سهمیه محسوب می‌شد ولی یکباره فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت اسکوچیچ را سرمربی تیم ملی کند و بهنام سراج هدایت تیم را بر عهده گرفت و فعلاً هم عملکرد بدی نداشته است.

 

شاهین بوشهر: عبدالله ویسی، میشو کرستیچویچ، مهرداد کریمیان (نفر بعدی نامشخص)

از همان ابتدا می‌شد حدس زد که شاهین با وضعیتی که دارد از گزینه‌های سقوط است و تغییرات سرمربی نتوانست اوضاع این تیم را خیلی تغییر دهد. شاهین با ویسی شروع کرد و در ادامه میشو را به خدمت گرفت ولی او بعد از کرونا به ایران برنگشت و کریمیان جایش را گرفت و حالا شاهینی‌ها پس از برکناری سومین مربی خود در انتظار انتخاب نفر چهارم هستند.

 

شهر خودرو: یحیی گل‌محمدی، مجتبی سرآسیایی، کوزین

خروج سرمربی موفق این تیم به دلیل نشستن روی نیمکت پرسپولیس منجر به همکاری با مجتبی سرآسیایی تا 2 هفته قبل شد ولی استعفای او باعث شده فعلا کوزین روی نیمکت بنشیند و احتمالا فصل را با هدایت او به پایان خواهند رساند.

 

تراکتور: مصطفی دنیزلی، احد شیخ‌لاری، ساکت الهامی

32 تغییر مربی در 12 تیم؛ فقط 4 تیم تغییر نداشتند

تراکتور لیگ نوزدهم را با امید و آرزوهای فراوان شروع کرد و رویای قهرمانی را در سر می‌پروراند و برای اینکار دنیزلی با تجربه را به خدمت گرفت ولی سرمربی ترک تبار هم ایران را ترک کرده و دیگر برنگشت و پس از چند بازی که هدایت تراکتوری‌ها توسط شیخ‌لاری انجام می‌شد الهامی جایش را گرفت و با نتایج خوبی که کسب کرد ماندگار شد.

 

ذوب‌ آهن: علیرضا منصوریان، میودراگ رادولوویچ ، لوکا بوناچیچ

ذوبی‌ها هم اوضاع خوبی را در لیگ نوزدهم نداشتند و ادامه نتایج ضعیف منجر به قطع همکاری و جذب رادولوویچ مونته‌نگرویی شد که می‌رفت اوضاع بهتری رقم بزند ولی کرونا و خروج او از ایران منجر به قطع همکاری و بازگشت لوکا به لیگ برتر شد. فعلا سرمربی ذوبی‌ها در اولین حضورش روی نیمکت برتری قاطعی مقابل شاهین کسب کرده و باید دید در ادامه چطور عمل می‌کند.

 

ثبات، فقط سهم چهار تیم

32 تغییر مربی در 12 تیم؛ فقط 4 تیم تغییر نداشتند

سپاهان، فولاد، سایپا و نفت مسجد سلیمان 4 تیمی هستند که سرمربی خود را تا کنون تغییر نداده‌اند. سپاهان با قلعه‌نویی،‌ فولاد با نکونام، سایپا با صادقی و نفت با تارتار لیگ را شروع کرده و تا این مقطع ادامه دادند. 4 تیم از 16 تیم یعنی فقط 25 درصد تیم‌های لیگ ثبات را تجربه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز