خبرگزاری کار ایران

آزاد: به دنبال توسعه کراسفیت هستیم/ در بخش آموزش و راه اندازی مسابقات فعالیت داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۶۰۶

رئیس انجمن کراس فیت فدراسیون وزنه برداری از فعالیت هایش برای توسعه این رشته ورزشی صحبت کرد.

سهراب آزاد، رئیس انجمن کراس فیت فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با ایلنا در خصوص گسترش این رشته ورزشی اظهار داشت: زمانی که من به کراسفیت آمدم در سه بخش سعی کردم فعالیت کنم، یک بخش در توسعه این رشته، یک بخش دیگر آموزش و راه اندازی مسابقات. قبل از اینکه مسابقات راه اندازی شوند باید هیات‌ها و استان‌ها فعال می‌شدند. مسابقات ما هر ساله در سطح قهرمانی کشور و هم کودکان و پیشکسوتان هر ساله در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شده است.

وی افزود: مورد دیگر بحث آموزش است که یک کمیته برای آن درست کردیم. دو کمیته پژوهش و آموزش در راستای هم فعالیت می‌کنند. یک سری کلاس‌های آموزشی برای داوری و مربیگری ایجاد کردیم. بعد از 3 سال فعالیت کلاس مربیگری گذاشتیم و مربیانی تربیت کردیم و کارت مربیگری برای عده‌ای صادر کردیم.

رئیس انجمن کراس فیت گفت: در بخش توسعه یکی از برنامه‌های ما مجوز باشگاه‌های کراسفیت بود که به 4000 باشگاه مجوز دادیم و آیین نامه رقابت‌ها را به وزارت ورزش دادیم و در مرحله تصویب است که باشگاه‌های وزنه برداری و کراسفیت در کنار هم باشند. دومین مساله در بخش توسعه مسابقات است که نیاز به یک لیگ پویا داریم که ورزشکاران حرفه‌ای در آن به درآمدزایی برسند و اسپانسر جذب شود که این ایده من بود که آیین نامه‌ای برای آن تنظیم کردیم و به 88 تیم فرصت دادیم که از سراسر کشور ثبت نام کردند. لیگ ما برگزار خواهد شد و تیم ها رنکینگ‌شان مشخص خواهد شد و 20 تیم به لیگ سطح اول و ما بقی به لیگ سطح دوم خواهند رفت و به صورت رفت و برگشت مسابقه خواهند داد و یک سال قرارداد دارند. این اتفاق فوق العاده‌ای برای کراسفیت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز