خبرگزاری کار ایران

ممبینی: امیدوارم نمایندگان ایران در ادامه نتایج بهتری بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۹۲۰

دبیر فدراسیون فوتبال ضمن تبریک پیروزی نساجی در آسیا گفت: امیدوارم نمایندگان ایران در ادامه نتایج بهتری بگیرند.

به گزارش ایلنا، هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، بعد از باخت پرسپولیس مقابل النصر عربستان توضیح داد: ابتدا پیروزی خارج از خانه تیم نساجی، نماینده خوب ایران در آسیا را تبریک می‌گویم. سپاهان هم بازی خوبی انجام داد و مساوی کرد اما پرسپولیس امروز با وجود بازی خوبی که ارائه کرد، به دلیل مصدومیت و اخراجی که داشت، مقابل تیم قدرتمند النصر باخت. امیدواریم در ادامه راه نماینده‌های شایسته‌ ما در آسیا عملکرد خوبی داشته باشند. 

او ادامه داد: البته همانطور که می‌دانید لیگ قهرمانان امسال واقعا متفاوت با دوره‌های دیگر هست چون ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان در این مسابقات حاضر شده‌اند و این موضوع باعث شده تا شور و هیجان بیشتری را در این رقابت‌ها شاهد باشیم.

دبیر فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در ادامه مسابقات تماشاگران ما هم در بازی‌های خانگی حضور خواهند داشت و با توجه به اتفاقات خوبی که افتاد و روابط کشور ما و عربستان حسنه شد، توانستیم در زمان کوتاهی میزبانی‌ها در بازی با نمایندگان عربستان را در داخل کشور داشته باشیم که این موضوع را به فال نیک می‌گیرم.

او افزود: یکی از اتفاقات خوبی که با این میزبانی رخ داد، ورود سیستم VAR به فوتبال کشور بود چون ورود به ایران برای شرکت‌هایی که تایید فیفا را داشتند سخت بود اما این اتفاق افتاد. یک اتفاق مهم دیگر ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بود که نوید خوبی برای فوتبال کشور بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره عدم برنامه‌ریزی مناسب برای میزبانی از تیم النصر با توجه به استقبال زیاد هواداران از رونالدو گفت: این موضوع را باید از چند جهت بررسی کرد. با توجه به مهاجرانی که در کشور هستند حدود ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت داریم. جنبه دیگر، علاقمندی مردم ایران به فوتبال است که شاید از این نظر در بین ۵ یا ۱۰ کشور اول جهان باشیم. در این رویداد هم ستاره‌های خوب جهان حضور دارند که من به هواداران حق می‌دهم بخواهند او را ببینند.

او درباره انتقادها از عملکرد تیم ملی امید نیز گفت: تیم امید با اخطار بیشتر از گروه خود صعود نکرد و بخشی از این اتفاق به طبیعت فوتبال برمی‌گردد و بخشی هم به دلیل اتفاقات بود. ما از سه بازی خود دو بازی را بردیم و چون تیم چهارم را حذف کردند نشد که صعود کنیم و در غیر این صورت حتما به دلیل تفاضل بهتر صعود می‌کردیم. قبول دارم که ما باید بتوانیم در تیم‌های پایه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم چون سرعت پیشرفت کشورهای آسیایی خیلی بیشتر از ماست و هزینه‌های بسیار زیادی می‌کنند که قابل مقایسه با فوتبال ما نیست.

ممبینی تصریح کرد: ما امروز با عربستان بازی داشتیم و واقعا اگر بازی را دیده باشید عملکرد خوبی را از تیم امید ایران شاهد بودیم. ما امیدواریم خیلی از این بازیکنان تیم امید را در جام ملت‌ها با تیم بزرگسالان داشته باشیم. خیلی به این تیم امیدوار هستیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال نیز توضیح داد: ما در ماه گذشته سه پنجره بسته شده داشتیم؛ استقلال، تراکتور و ذوب‌آهن. تمام باشگاه‌های ما به ارکان قضایی فیفا متصل هستند و هرگونه اتفاقی که در کمیته انضباطی فیفا رخ دهد باشگاه‌ها مستقیما آن اطلاعات را دریافت می‌کنند. هر خبری در رابطه با شکایت‌ها و تخلفات باشگاه‌ها باشد، فیفا به باشگاه‌ها نامه می‌زند و در نامه خود هم زمان ۱۰ تا ۱۵ روزه به باشگاه‌ها می‌دهد تا دفاعیات خود را ارائه کنند.

او ادامه داد: اگر در زمان اعلام شده باشگاهی اعتراض نکند به معنای پذیرفتن رای فیفا خواهد بود. بعد از آن نامه بعدی فیفا مبنی بر پرداخت جریمه به باشگاه‌ها ارسال می‌شود تا ظرف ۴۵ روز آن را پرداخت کنند. اگر بعد از ۴۵ روز این جریمه واگذار نشود، به صورت خودکار پنجره تیم مربوطه بسته می‌شود و پس از آن فیفا به فدراسیون نامه می‌زند تا پنجره آن باشگاه بسته شود. این اتفاق به فدراسیون ایران ارتباطی ندارد.

ممبینی با بیان اینکه «اگر باشگاهی گفت نامه دیر رسیده مطمئن باشید اینطور نیست،» تصریح کرد: همانطور که دیدید تراکتور و ذوب‌آهن جریمه خود را در زمان مقرر پرداخت کردند و پنجره آن‌ها باز شد اما استقلال این کار را نکرد که باعث بسته شدن پنجره شد و به فدراسیون ارتباطی ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز