خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه فوق‌العاده برای رسیدگی به جنجال روبیالس

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۵۷۵

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل جنجالی که اخیراً به راه انداخته باید به همکاران خود توضیح بدهد.

به گزارش ایلنا، ماجرای غیرمنتظره‌ای که در مراسم اهدای مدال‌ها و جام قهرمانی به بازیکنان تیم ملی اسپانیا در پایان فینال جام جهانی زنان 2023 در شهر سیدنی استرالیا رخ داد، وارد فازی جدید شده است.

لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا که جزو نفرات اهدا کننده مدال روی سکوی اهدای جوایز حضور داشت، هنگام رویارویی با جنی ارموسو یکی از بازیکنان تیم قهرمان حرکتی غیرمتعارف انجام داد که برایش دردسرساز شد. حرکت مقام اول فوتبال اسپانیا او را با اتهامات مختلفی همچون خشونت علیه زنان، تعرض و تبعیض نژادی مواجه کرد و با شکایت‌هایی از سوی برخی نهادها همراه شد. حتی پدرو سانچس نخست وزیر اسپانیا نیز در مراسم تجلیل از اعضای تیم قهرمان روی خوش به روبیالس نشان نداد و بعد از آن مراسم هم علناً از حرکت غیرمتعارف او انتقاد کرد و آن را یکی از معضلات کشورش دانست که باید برطرف شود.

اگرچه در ابتدا وقوع ماجرا شاید برکنار روبیالس به خاطر شادی غیرعادی‌اش دور از ذهن به نظر می‌رسید اما اکنون همه چیز در حال پیشروی به همین سمت و سو است. اقدام روبیالس به عقیده خودش - همان‌طور در اولین اظهاراتش پس از شنیدن انتقادات بیان کرد - آنقدر بزرگ و جدی نبوده که شایسته چنین برخورد تندی باشد و اکنون هم به همین دلیل قصد کناره‌گیری از سمت خود را ندارد. از نظر دیگر مقامات فدراسیون اما آقای رئیس می‌بایست درباره اقدامش توضیح قابل قبول ارائه کند و در همین راستا قرار است که او در جلسه‌ فوق‌العاده‌ مجمع فدراسیون فوتبال که روز جمعه برگزار خواهد شد از خودش دفاع کند.

بحث پایان دادن به فعالیت یک رئیس فدراسیون که علیه او انتقادات زیادی صورت گرفته، آنقدر بی‌اهمیت نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. چیزی که قطعی به نظر می‌رسد این است که اکنون دولت اسپانیا نیز پس از شورای عالی ورزش در حال بررسی پرونده است و احتمال ارجاع پرونده به دیوان عالی ورزش اسپانیا وجود دارد، سازمانی که می‌تواند رأی نهایی را صادر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز