خبرگزاری کار ایران

ساپینتو، محبوبِ سکوهای آبی با چالش ماندن یا رفتن

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۵۴۴

سرمربی پرتغالی استقلال هنوز وضعیتش برای فصل بعد مشخص نیست ولی محبوبیت بالای او میان هواداران کار مدیران باشگاه را سخت کرده است.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، ریکاردو ساپینتو از معدود خارجی‌های تاریخ باشگاه استقلال است که از محبوبیت ویژه‌ای میان هواداران این باشگاه برخوردار است. شاید آن روز که قرار بود یک مربی عصبی گام به دایره استقلال بگذارد، خیلی‌ها نگران بودند که سرمربی پرتغالی با سلسله رفتارهایی که در فوتبال اروپا انجام داده بود خیلی زود میان استقلالی‌ها به یک چهره منفی تبدیل شود اما درست برعکس این ماجرا رخ داد و از سر اتفاق ساپینتو به خاطر همین رفتارهای تند و خشن خود در کنار زمین که اغلب به خاطر تضییع حقوق استقلال توسط داوران رخ داد، به چهره‌ای محبوب بدل شد.

در این میان ساپینتو درگیری‌هایی با برخی عوامل تیم‌های حریف هم داشت که وقتی مشخص شد دلیل برافروختگی سرمربی چیست، حمایت‌های بیشتری از آقای ریکاردو انجام شد تا مشخص شود ساپینتو جایگاه ویژه‌تری میان استقلالی‌ها دارد و روزگار متفاوتی را در این باشگاه سپری می‌کند.

در تاریخ باشگاه استقلال اندک خارجی‌هایی بودند که به محبوبیت رسیدند. فابیو جانواریوی برزیلی را باید سرآمد همه این خارجی‌ها نامید. جی لوید ساموئل فقید نیز با درجه محبوبیت کمتری همین شرایط را در استقلال داشت اما به نظر می‌رسد ریکاردو ساپینتو وضعیت بسیار متفاوت‌تری را تجربه می‌کند.

ساپینتو در حالی این وضعیت را تجربه می‌کند که جام لیگ برتر را از کف داده و تنها جامی که او گرفته سوپر جام بوده و حتی ممکن است جام حذفی را هم به رقیب سنتی آبی‌ها واگذار کند. میان هواداران استقلال که کند و کاو کنی اما اثری از شرط‌گذاری برای این مربی دیده نمی‌شود و اغلب هواداران استقلال بر این باورند که قرارداد ساپینتو باید بدون در نظرگرفتن نتیجه او در جام حذفی تمدید شود.

دلیل هواداران استقلال حمایت‌های همه‌جانبه ساپینتو از شاگردانش است. سرمربی استقلال در طول برگزاری لیگ بیست و دوم بدون اینکه روی دریافت مطالبات خودش اصرار و پافشاری کند و یا اینکه از این موضوع به نفع خودش بهره‌ای بگیرد، دائماً درباره عقب افتادن حقوق بازیکنان صحبت به میان آورد و حتی بارها به این نکته متذکر شد که مسئولان باشگاه استقلال به جای پرداخت حقوق او ابتدا حقوق بازیکنان را پرداخت کنند که به زبان آوردن چنین جمله‌ای از سوی یک مربی خارجی در تاریخ باشگاه استقلال بی‌سابقه بوده است. هواداران استقلال تجربه مربیگری شفر و استراماچونی را در خاطر دارند؛ مربیانی که چندان برای‌شان اهمیتی نداشت که بازیکنان دستمزد خود را در موعد مقرر دریافت کنند. آنها بیشتر به فکر حقوق از دست رفته خود بودند و دست آخر نیز از باشگاه استقلال بابت خلف وعده‌های مکرر در پرداخت مطالبات شکایت کردند.

ساپینتو اما با وجود اینکه در قراردادش ذکر شده بود که اگر بدقولی از سوی مدیران این باشگاه انجام شود می‌تواند قراردادش را یکسویه فسخ کند و تمام مطالباتش را دریافت کند اما هرگز در این مسیر قدم برنداشت و با همه وجود به مربیگری در استقلال ادامه داد. او حتی در روزهای اخیر نیز بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده که برای ماندن در استقلال انگیزه بسیاری دارد اما مسئولان این باشگاه تا کنون اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند.

ساپینتو اما به خوبی می‌داند تا چه اندازه میان هواداران این باشگاه به محبوبیت رسیده و خودش هم قصد دارد تا جای ممکن از این اهرم استفاده کند تا قرارداد جدیدش به عالی‌ترین شکل ممکن تمدید شود.

حضور وکیل او در تهران و نشستن پای میز مذاکره با حجت کریمی نشان می‌دهد که باشگاه استقلال نیز در این راه اقدامات تازه‌ای انجام داده تا آنچه هواداران می‌خواهند به انجام برسد اما پرواضح است که اگر ساپینتو در بازی چهارشنبه به موفقیت برسد و با قهرمانی به کارش در جام حذفی ادامه دهد، دست بالاتری در مذاکرات خواهد داشت. مذاکراتی که قطعاً به درازا خواهد کشید و دو طرف تلاش می‌کنند بندهای قرارداد را به سود خود تنظیم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز