خبرگزاری کار ایران

یک جنگ بزرگ که داور سیبل خواهد شد

در آستانه معرفی داور حساس‌ترین تقابل استقلال و پرسپولیس: هیچکس سوت این بازی را نمی‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۸۴

کمیته داوران در شرایطی گزینه های قضاوت دربی را بررسی می‌کند که حساسیت فوق العاده بالای این بازی کار آنها را در این انتخاب سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، تنها چند روز دیگر تا شروع دربی شماره 100 پایتخت باقی مانده است و این بازی اتفاقا به دلیل شرایط خاص دو تیم به عبارتی حساس‌ترین دیدار دو تیم در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود چرا که علاوه بر اهمیت ذاتی آن، به دلیل شرایط حساس جدول و نزدیکی به پایان فصل، حساسیت فوق العاده بالایی پیدا کرده است.

استقلال و پرسپولیس در فاصله یک امتیازی با هم و در رقابت با سپاهان در کورس قهرمانی بالای جدول هستند و بعد از پایان این بازی هر تیم 3 بازی دیگر تا پایان فصل بیشتر در پیش ندارند و از همین رو بازند این دیدار به احتمال زیاد دیگر فرصت جبران تا پایان فصل نخواهد داشت و باخت در دربی به نوعی خداحافظی تلویحی با کورس قهرمانی هم محسوب می‌شود و کسب سه امتیاز این بازی می‌تواند کلید رسیدن به جام در پایان فصل باشد.

یکی از اتفاقات مهم و تاثیرگذار دربی‌های هرساله که چالش بزرگ کمیته داوران محسوب می‌شود، انتخاب داور دربی است. حساسیت دربی برای هواداران میلیونی دو تیم بارها باعث شده جنجال‌هایی ایجاد شود و تصمیمات بحث برانگیز داور این مسابقه در طول تاریخ بارها دردسر ساز شده تا جایی که بیش از دو دهه فدراسیون فوتبال ترجیح می‌داد داور خارجی برای قضاوت این بازی استخدام کند و این رسم از چندین سال قبل برچیده شد و دوباره فضا به داوران ایرانی برای قضاوت دربی رسید.

در این شرایط حساسیت خیلی زیاد بازی امروز که هم یک بازی ذاتاً مهم برای دو تیم و هوادارانشان است و هم مهمترین بازی در تعیین کورس بالای جدول و سرنوشت قهرمانی محسوب می‌شود و یک سوت اشتباه در این دیدار می‌تواند تا مدت‌ها جریان ساز باشد و به همین دلیل کار کمیته داوران در انتخاب داور بازی سخت شده است.

علی خسروی، عضو کمیته داوران روز گذشته در صحبت‌هایی در این خصوص گفت: هنوز کمیته داوران در این باره تشکیل جلسه نداده و آقای افشاریان(رئیس کمیته داوران) در این زمینه گزینه هایش را اعلام نکرده است.

وی در ادامه عنوان کد: این دربی حساس ترین مسابقه استقلال و پرسپولیس در ۳۰ سال گذشته است به همین دلیل باید داوری انتخاب شود که از نظر کاریزما و کارکتر بتواند بازی را کنترل و مدیریت کند و آرامش را بین بازیکنان برقرار کند.

گفتنی است با توجه به قضاوت های هفته گذشته و داورانی که بیرون ماندند و طبق شنیده ها، داور دربی از بین گزینه‌هایی از جمله خورشیدی، کاظمی و بیژن حیدری خواهد بود ولی باید دید کدام داور جسارت قضاوت در  حساس‌ترین دربی لیگ برتر را خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز