خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۱۵۳.۳۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۶:۲۳ دانلود ویدیو

اصولی: تعامل میان فدراسیون فوتبال با کمیته ملی المپیک در حال نهایی شدن است

کد خبر : ۱۳۴۶۵۷۸

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: همانطور که می دانید باید یک تعاملی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در جهت تشکیل این تیم برقرار شود

به گزارش ایلنا، احسال اصولی در خصوص جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همانطور که می‌دانید امروز از ساعت 10 صبح برگزار شد. در خصوص موضوعاتی که در این جلسه صحبت شد و مصوباتی که داشتیم خدمت شما خواهم گفت. یکی از مهمترین دغدغه های جامعه فوتبال، رسانه‌ها و خود هیأت رئیسه فوتبال بحث دعوای تیم ملی امید بود که امروز بحث مفصلی روی این موضوع داشتیم. در این باره هم تاج و هم اعضای هیأت رئیس بر سر این موضوع نقطه نظراتی را داشتند. همانطور که می دانید باید یک تعاملی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال در جهت تشکیل این تیم برقرار شود که این موضوع در حال تکمیل شدن است و انشاالله این موضوع نهایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تعاملی با کمیته المپیک صورت گرفت و فدراسیون نکته‌ای ندارد. قطعاً با هماهنگی‌ها به جمع‌بندی می‌رسیم. بحثی که در هیئت رئیسه شد و منطقی بود وصل بودن زنجیره‌وار تیم‌های ملی است، چرا که محصول بازیکنی که در تیم نوجوانان آماده می‌شود مقطعی برای تیم جوانان، سپس برای تیم امید و در ادامه به بزرگسالان می‌رود. قطعاً تیم امید باید تعاملی با تیم بزرگسالان داشته باشد و هم‌سنخی‌ها و همگن‌ها باید بین فضای کادر فنی تیم ملی و تیم شکل بگیرد تا تعامل صورت بگیرد. این کار باعث رد و بدل شدن بازیکنان امید به تیم بزرگسالان می‌شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه چه زمانی سرمربی تیم امید انتخاب می‌شود، تصریح کرد: من زمان نمی‌دهم، ولی فضای تصمیم‌گیری مشخص است و به مصداق همان انتخاب سرمربی تیم ملی پیش می‌رود.

اصولی از تعیین تکلیف هیئت فوتبال استان تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌های دیگر هیئت رئیسه طرح استعفای حبیب‌الله شیرازی از سمت ریاست هیئت فوتبال بود که اعضای هیئت رئیسه با آن موافقت کردند و برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. ایشان خدمات زیادی به فوتبال تهران داشت. طبق اساسنامه هیئت‌های استانی نایب رئیس هیئت فوتبال، براتی همکار ما به‌عنوان سرپرست هیئت فوتبال تهران منصوب شد. ایشان ابلاغیه خود را گرفت و کارش را آغاز خواهد کرد.

وی در واکنش به طرح این موضوع که ظاهراً قرار بود مهدی تاج با شیخ سلمان برای کمک به استقلال رایزنی کند، گفت: تاج برای همه باشگاه‌های ایرانی و فوتبال ملی با هر ظرفیتی که بتواند در AFC مهیا کند، کمک خواهد کرد. رئیس فدراسیون زمانی که تایلند بودیم پیگیر یکسری موضوعات شد و به مالزی رفت، ولی برخی ضوابط، تحریم‌ها و ... هست که محدودیت‌هایی به وجود می‌آورد. با این حال، تاج پیگیر این موضوع هست.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به اظهارات شب گذشته حسین خبیری عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی یادآور شد: خبیری حرف‌های بی‌اساسی مطرح کرد که در جلسه هیئت رئیسه مطرح شد. ایشان به دلیل اظهارات کذب و خلاف واقع و فضاسازی نادرست به کمیته اخلاق معرفی شد. هیئت رئیسه و این فدراسیون مبتنی بر قانون، اساسنامه و منافع ملی کارش را انجام می‌دهد. ایشان چندین بار اعلام کرد اطلاعی ندارد و اظهاراتش خلاف واقع است. زمانی که اساسنامه فدراسیون اصلاح می‌شود، اصلاح اساسنامه هیئت‌ها نیز مطرح خواهد شد. برخی با ناآگاهی کامل و ادبیات نازل، پایین و بسیار زشت افکار عمومی را تشویش می‌کنند که فضای اشتباهی است. این پیشنهاد در هیئت رئیسه بحث شد که خبیری به کمیته اخلاق معرفی شود.

اصولی در واکنش به بحث تخلفات شیرازی در هیئت فوتبال تهران اظهار داشت: هر تخلفی برای هر مقامی صورت بگیرد مراجع رسیدگی به آن مشخص می‌شود. هر چیزی بوده باشد در کانال خودش پیگیری خواهد شد. نیازی نیست کسی با هوچی‌گری و فضاسازی رسانه‌ای موضوع را دنبال کند. اینطور نیست  یک نفر درد این را داشته باشد که جایگاهی را به دست بیاورد و دنبال فضاسازی باشد و انتظار داشته باشد هیئت رئیسه خلاف اساسنامه که خودش تصویب کرده است عمل کند و فرد دیگری را بگذاریم. شیرازی استعفا داده است و براتی طبق قانون و اساسنامه سرپرست شد و به‌زودی نیز مجمع انتخابات هیئت فوتبال نیز برگزار می‌شود و در فضای قانونی فرد جدید انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: باید فرایندی طی شود تا کار قانونی پیش برود. تعطیلات نوروز، بازی‌های ملی و ... را داشتیم. ما پایبند طی شدن فرایند قانونی هستیم، آنهم فارغ از هر گونه فضاسازی برخی‌ها.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد بازگشت امیرمهدی علوی به فدراسیون فوتبال نیز گفت: خیلی در این مورد اطلاع دقیقی ندارم. یکسری شایعات وجود دارد، ولی روابط عمومی کارش را انجام می‌دهد و فعال است.

اصولی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تشریح اردوی آینده تیم ملی فوتبال گفت: همانطور که گفته شد خرداد ماه در خدمت تیم ملی خواهیم بود. الان اردوی تیم ملی بزرگسالان فوتسال داریم که 27 و 29 فروردین ماه دو بازی تدارکاتی با ازبکستان در سالن شهدای قوامین بازی خواهد کرد که این بازی از شبکه ورزش پخش می‌شود.

وی درباره بحث مشکل روادید بازیکنان تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی خاطرنشان کرد: فوتسال مشکلی ندارد، ولی درباره سربازی تیم ملی ساحلی در حال پیگیری است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد مشکلات ورزشگاه آزادی عنوان کرد: من مسئولیتی ندارم و سخنگوی فدراسیون فوتبال هستم.

اصولی راجع به انتخاب دستیار خارجی امیر قلعه‌نویی در تیم ملی گفت: روز پنجشنبه قلعه‌نویی جلسه مفصلی با تاج برگزار کرد و یکسری صحبت‌ها رد و بدل شد که اگر نهایی شد همه چیز اطلاع‌رسانی می‌شود. من گزینه‌ای را نام نمی‌برم، ولی کارها پیش می‌رود. به قول تاج جلسات را متصلاً با قلعه‌نویی برگزار می‌کنند.

وی در مورد آخرین وضعیت بازگشت رحمان رضایی به کادر فنی تیم ملی یادآور شد: دیگر خدمت ایشان نیستیم! من اطلاعی از بازگشت او ندارم.

اصولی با این سؤال روبه‌رو شد که بالاخره مدت زمان قرارداد امیر قلعه‌نویی تا پایان جام ملت‌های آسیا خواهد بود یا جام جهانی گفت: چند بار گفتم. در هیئت رئیسه این نگاه را داشتیم که پیشنهادی برسد، بررسی می‌کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که عدم بازگشت رضایی به کادر فنی تیم ملی به نوعی عدم حمایت از انتخاب‌های قلعه‌نویی است، گفت: اصلاً اینطور نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز