خبرگزاری کار ایران

هفته هجدهم لیگ برتر؛

پرسپولیس یحیی مقابل استقلالی‌های آلومینیوم/ دوئل مدعیان نجومی در اصفهان و مچ اندازی نکونام با مربی لالیگایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۱۷

در حالی 4 دیدار هفته هجدهم لیگ برتر روز چهارشنبه برگزار می شود که هر کدام از آنها با نکات و انگیزه‌های خاصی روبه رو است.

به گزارش ایلنا، هفته هجدهم لیگ برتر در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری برگزار می شود. در روز چهارشنبه شاهد 4 دیدار هستیم که در یکی از مهمترین دیدارها پرسپولیس میزبان آلومینیوم اراک است. به همین بهانه 4 مسابقه روز اول هفته هجدهم را بررسی می‌کنیم:

*پرسپولیس- آلومینیوم اراک

از ساعت 17 روز چهارشنبه 12 بهمن، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک به مصاف هم می‌روند. برگزاری این مسابقه همواره با مسائل خاص خودش همراه بوده است همین موضوع بهانه‌ای شد تا آن را بررسی کنیم: 

بازگشت تماشاگران؛ بلیط‌های ارزانتر از استقلالی‌ها

دوئل پرسپولیس و آلومینیوم در ورزشگاه آزادی و با حضور هواداران برگزار می‌شود. قیمت بلیط پرسپولیسی‌ها نسبت به استقلال ارزانتر است و در بخش وی آی پی 500 هزار تومان قیمت گذاری شده است. 

پرسپولیس یحیی مقابل استقلالی‌های آلومینیوم/ دوئل مدعیان نجومی در اصفهان و مچ اندازی نکونام با مربی لالیگایی

*سابقه تقابل:

در  5 مسابقه قبلی که دو تیم مقابل هم قرار گرفتند، 3 پیروزی سهم پرسپولیس و 2 برد در کارنامه آلومینیوم ثبت شده است. آخرین بازی دو تیم به شهریور ماه امسال در لیگ برتر باز می‌گردد که شاگردان گل محمدی با تک گل میلاد سرلک در خانه حریف پیروز شدند. 

*وضعیت پرسپولیس:

پرسپولیس با 35 امتیاز صدرنشین است و در 5 هفته گذشته 3 برد، یک تساوی و یک شکست کسب کرده است. سرخ پوشان هفته گذشته مهمان فولاد بودند و با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند. برگزاری این مسابقه حواشی زیادی به دنبال داشت. در حالی که یحیی گل محمدی پازل تاکتیکی خود را مقابل رحمتی چید این هفته باید دوباره صف شاگردانش را برابر دیگر مربی استقلالی لیگ برتر به خط کند. 

سروش رفیعی محرومیت را پشت سر گذاشته و در دسترس کادر فنی تیمش است اما سعید صادقی به دلیل مصدومیت همچنان غایب است. با اینکه پرسپولیسی‌ها مهاجم برزیلی جذب کردند اما بعید است که پریرا بتواند در این مسابقه حاضر باشد.

*وضعیت آلومینیوم اراک: 

شاگردان رحمتی در 5 هفته اخیر 2 برد، 2 تساوی و یک شکست را تجربه کردند. در پایان هفته هفدهم اراکی‌ها با 24 امتیاز در رده هفتم قرار دارند. آلومینیوم در آخرین دیدار خود مقابل صنعت نفت قرار گرفت که با نتیجه 3 بر یک از سد صنعت نفت آبادان گذشت. آمادگی محمدرضا آزادی مهاجم ایرالکو حسابی مورد توجه بود و او که سابقه بازی در استقلال را دارد اعلام کرد می خواهد مقابل پرسپولیس هم گلزنی کند.

حسین پورحمیدی دروازه بان آلومینیوم اگر چه به اندازه علیرضا بیرانوند با تجربه نیست اما دو دروازه بان برای ثبت کلین شیت بیشتر در هر مسابقه جنگ غیرمستقیمی دارند. بیرانوند 11 و پورحمیدی 10 کلین شیت تا اینجای کار ثبت کردند. 

تراکتور – فولاد؛  جنگ لالیگایی‌ها در تبریز 

تراکتور تحت هدایت خمز چهره سرمربی اسپانیایی چهره متفاوتی از خود نشان داده است. آنها با 26 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند. سرمربی که سابقه کار در لالیگا را دارد به بهترین نحو ممکن از تغییر پست رضا اسدی بهره گرفته است. اسدی هفته گذشته هتریک کرد و به صدر جدول گلزنان رسید. البته نباید فراموش کرد که ریکاردو آلوز روی روند خوب تیمش تاثیر به سزایی داشته است. پرشورها در 5 هفته گذشته 2 پیروزی، 2 شکست و یک تساوی کسب کردند. محمد عباس زاده اگر چه همانند اسدی 6 گل به ثمر رسانده اما در هفته‌های اخیر مصدوم بوده است. با این حال جمع پرشورها به تمرینات بازگشته است. 

 فولادی در هفته هفدهم توانست تیم پرسپولیس تیم صدرنشین جدول را شکست بدهد با این وجود جواد نکونام به دلیل دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد تا در این دیدار از حضور روی نیمکت محروم باشد. آنها از نظر روحی در سطح بالایی برخوردارند و روبرتو تورس بازیکن سابق اوساسونا نشان داد در قامت گلزن تیمش می تواند ظاهر شود. شاگردان نکونام با 24 امتیاز در رده هشتم جدول ایستادند. نباید فراموش کرد که سعید واسعی در نیم فصل اول عضو تراکتور بود حالا برای اثبات توانایی‌اش انگیزه زیادی دارد.

نماینده خوزستان در 5 مسابقه قبلی خود 3 برد و 2 تساوی کسب کرده است.

در 5 تقابل قبلی دو تیم فولاد 2 مرتبه پیروز شده و3 بار هم بازی دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. آخرین بازی دو تیم مربوط به دور رفت لیگ برتر بود که فولاد در لحظات پایانی با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد البته در آن روزها بردیف سرمربی تراکتور بود. 

*ملوان انزلی - نساجی؛ دربی شمالی‌ها با حضور تماشاگران

دربی شمالی های لیگ برتر قطعاً می تواند زیبا باشد به ویژه که هواداران هم با حضور خود گرمای خاصی به این بازی می‌بخشند. ملوان بعد از وقفه لیگ برتر تیم متفاوتی نشان داده در 5 بازی اخیر 3 برد، یک تساوی و یک شکست برای آنها ثبت شده است.تنها شکست قوی سپید خزر در هفته‌های اخیر مقابل استقلال در هفته هفدهم لیگ برتر ثبت شد. دیداری که شاگردان زارع بازی هجومی ارائه دادند و با نتیجه 4 بر صفر شکست خوردند. البته سرمربی ملوان بابت این شکست عذرخواهی کرد.

 نساجی مازندران هم مانند رقیبش هفته گذشته شکست خورد. شاگردان مطهری درخانه با نتیجه یک بر صفر مقابل سپاهان اصفهان بازنده شدند.  برخی از هواداران نساجی علیه بازیکنان تیم شعار دادند تا حمید مطهری از این موضوع ناراحت شود و در نشست خبری بعد از مسابقه واکنش نشان بدهد.

نساجی با اینکه  در جایگاه نهم جدول لیگ قرار گرفته اما با ملوان رده سیزدهمی فقط سه امتیاز فاصله دارد. همین موضوع باعث افزایش انگیزه  و نمایش زیبا دو تیم خواهد بود.

سپیدپوشان خزر و ببر مازندران در 5 تقابل قبلی‌شان، هر کدام صاحب 2 برد  و تنها یک مرتبه به تساوی رضایت دادند. آخرین مسابقه دو تیم مربوط به شهریور ماه سال جاری است که دو تیم به تساوی دو بر دو در خانه نساجی رضایت دادند.

سپاهان اصفهان - گل گهرسیرجان؛ نبرد مدعیان نجومی در نقش جهان

اگر چه فصل بیست و دوم لیگ برتر آنچنان پر گُل و زیبا نیست و گاهی اوقات بازی‌های آن خواب آور است اما انتظار می‌رود دوئل تیم دوم و سوم جدول جذاب باشد. به ویژه که هر دو تیم از مهره‌های قابل اعتنایی برخوردارند. سپاهان با سه برد متوالی و 33 امتیاز پشت سرپرسپولیس صدرنشین ایستاده اما گل گهرسیرجان در سه هفته اخیر با سه تساوی پیاپی 6 امتیاز از دست داده تا با 30 امتیاز روی رده سوم جدول بایستد. گل‌گهر نسب به رقیب نوسان بیشتری داشته است.

از آنجایی که امیر قلعه نویی سابقه مربیگری سپاهان را در کارنامه دارد، نسبت به رقیب شناخت خوبی دارد. 

سپاهان در این هفته یک وینگر - مهاجم برزیلی خرید تا قدرت گلزنی خود را افزایش بدهد و گل گهر هم ب محمدرضا حسینی را به خدمت گرفته است. تا به این شکل حسینی در نقش جهان به مصاف تیم سابقش برود.

در 5 مسابقه قبلی دو پیروزی سهم سپاهان، یک برد سهم فیروزه ای پوشان کویر سیرجان و دو تساوی ثبت شده است. تقابل دو تیم در بازی رفت پرگل اما بدون برنده دنبال شد و دو تیم به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند. در آن مسابقه میلاد زکی پور یکی از بهترین نمایش‌های عمر فوتبالی‌اش را مقابل تیم سابقش تجربه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز