خبرگزاری کار ایران

شمارش معکوس برای پایان پنجره نقل و انتقالات/ از چالش جذب مهاجم شش دانگ تا ستاره‌های معروف در لیست مازاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۴۳۹

تنور بازار نقل و انتقالاتی فوتبال ایران همواره در روزهای پایانی داغ‌تر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تا پایان پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل لیگ برتر ایران تنها 2 روز باقی مانده است. در حالی که تیم‌ها خودشان را برای برگزاری هفته هفدهم آماده می‌کند مدیران و مربیان هر حرکت خود را مانند شطرنج‌باز ماهر محاسبه می‌کنند تا بهترین بهره را از نقل و انتقالات بگیرند. 

بر همین اساس، مهاجم یکی از پست‌هایی است که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری دنبال شش دانگ آن هستند. و شرایط ارزی و قیمت دلار جذب بازیکن خارجی سطح بالا را با مشکل مواجه کرده است. نباید فراموش کرد پنجره نقل و انتقالاتی بسیاری از تیم‌ها هم بسته است. 

در چنین شرایطی به بررسی اخبار قطعی و احتمالی پیرامون هر تیم لیگ برتری پرداختیم: 

*پرسپولیس:

با تصمیم یحیی گل‌محمدی نام حامد پاکدل و سیامک نعمتی در لیست مازاد این تیم قرار گرفت. پاکدل خیلی زود با توافق دوطرفه از جمع سرخ‌پوشان جدا و راهی تبریز شد. او امیدوار است زیر نظر خمز فوتبال خودش را احیا کند. با این وجود سیامک نعمتی که به دلیل توانایی بازی در چند پست خواهان زیادی دارد با شرط رضایتنامه 4 میلیاردی و بخشش طلب یک و نیم میلیاردی مواجه شده است.

در بخش ورودی هم کمبود مهره پرسپولیس بیشتر در پست مهاجم است که احتمالاً این بازیکن برزیل است.

* استقلال:

استقلال ابتدای فصل و حتی قبل از انتخاب ساپینتو مهره‌های زیادی جذب کرد. کنترل بازیکنان پرادعا و جاه طلب آسان نیست به ویژه وقتی آمار انبوه مهاجمان در گلزنی خیلی قابل تمجید هم نباشد. در حال حاضر ساپینتو سجاد شهباززاده، رضا میرزایی، امیرعلی صادقی، سیاوش یزدانی و عزیز بک آمانوف را در لیست مازاد خود قرار داده است. از میان این اختلاف یزدانی و سرمربی پرتغالی جدی است.

در لیست ورودی این تیم ریکاردو آلوز بازیکن پرتغالی و بهترین پاسورد حاضر لیگ برتر به همراه ، ژائو آلوز دی آسیس سیلوا (ملقب به جو) قرار دارد.

*سپاهان:

این تیم با حضور مورایس اگر چه نوسان کم نداشته؛ اما مورد احترام و جز بالانشینان لیگ برتر است. در این میان جدایی رشید مظاهری از جمع سپاهانی‌ها محتمل‌ترین خبر ممکن است. گفته می‌شود یکی از باشگاه‌های صنعتی خواهان وی است. رناتو داسیلویرا مدافع برزیلی سپاهان قرارداد خود را با سپاهان فسخ کرد.

محمدرضا حسینی هم اگر چه با پیشنهاد گل‌گهر روبرو بود اما دریافت رضایتنامه او کار آسانی نبود.

سیاوش یزدانی یکی از معدود مهره‌هایی است که خبر انتقال وی به سپاهان شنیده می‌شد اما بعد از حواشی وی و درگیری با ساپینتو شاید این انتقال لغو شود.

*تراکتور:

پرشورها تا کنون فقط با حامد پاکدل توافق کردند و همزمان یکی از مشتریان سیامک نعمتی هم هستند. اگر چه نام سعید آقایی هم پیرامون این تیم شنیده می‌شد اما حواشی گذشته میان تراکتور و پرسپولیس همچنین مصدومیت‌های متوالی در فولاد این انتقال را کمررنگ‌تر از همیشه کرده است. ابوالفضل رزاق‌پور هم بی‌تمایل به جدایی نیست، منتهی او تحت قرارداد تراکتور است و برای هر اقدامی باید از باشگاه رضایتنامه بگیرد.

سعید واسعی، حجت حق وردی و رضا یزدان‌دوست خروجی‌های قطعی تراکتور هستند. محمد عباس‌زاده با وجود به ثمر رساندن 6 گل مسیر جدایی از پرشورها را در پیش گرفته است، باید دید مسئولان تراکتور چه تصمیمی در این خصوص می‌گیرند.

* گل‌گهر سیرجان:

حسین نخودکار بازیکن جوان گل‌گهر از این تیم جدا شد. مهران درخشان‌مهر و امین قاسمی نژاد هم بعید نیست که در این مسیر قرار بگیرند. رضا شکاری جز بهترین بازیکنان تیمش بوده، خواهان کم ندارد اما دریافت رضایتنامه او غیرممکن است.

در بخش جذب بازیکنان محمدرضا حسینی و امید حامدی‌فر جز گزینه‌های احتمالی سیرجانی‌ها هستند.

* فولاد خوزستان:

روبرتو تورس و سعید واسعی بازیکنان قطعی هستند که به فولاد پیوستند. موسی کولیبالی به دلیل قانون جذب بازیکنان خارجی و علی قربانی به علت مصدومیت از لیست فولاد خارج می‌شوند. محمود قائدرحمتی و رشید مظاهری از جمله بازیکنان مورد نظر فولاد هستند.

وریا غفوری و  احمد عبدالله‌زاده در لیست مازاد نکونام جای گرفتند و قرارداد پاتوسی فسخ شد تا روبرتو تورس رسماً در لیست فولادی‌ها جای بگیرد.

نکونام به دنبال حضور قوی در لیگ قهرمانان آسیا است و باید دید در 2 روز باقی مانده چه بازیکنانی را جذب کرد.

*مس رفسنجان:

مرتضی منصوری که در طول فصل ارتباط خوبی با محمد ربیعی نداشت از این تیم جدا شد. گادوین منشا هم در لیست مازاد تیمش قرار دارد باید دید در نهایت کدام تیم می‌تواند وی را جذب کند.

نام مهدی ممی‌زاده اگر چه در میان گزینه‌های مس شنیده شد اما این بازیکن با صنعت نفت قرارداد دارد و ضمن اینکه منشا تمایل ندارد به صنعت نفت برود. بنابراین پرونده معاوضه بازیکن هم در این رابطه موقتاً بسته است.

* مس کرمان:

فرزاد جعفری و معین عباسیان بازیکنانی هستند که نارنجی پوشان با آنها توافق داشتند. آنها در بخش جذب بازیکن برای بسیاری از بازیکنان نامه‌نگاری رسمی انجام دادند. سیامک نعمتی، طالب ریکانی، سجاد شهباززاده و... از جمله بازیکنان مدنظر این تیم هستند.

ضمن اینکه نباید فراموش کرد نارنجی‌پوشان با آیاندا پاتوسی به توافق نرسیدند. محمدامین اسدی، مهرداد آوخ و میلاد پورصف‌شکن جز بازیکنان خروجی مس هستند.

* آلومینیوم اراک: 

میرهادی میرجوان، محمدرضا خلعتبری، علی وطن‌دوست و  محمد مسلمی‌پور 4 بازیکن ورودی آلومینیوم اراک هستند. 2 بازیکن جدید اراکی‌ها میانگین سنی بالایی دارند.

میثم مجیدی کاپیتان و مدافع با سابقه آلومینیوم از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. علی دشتی، محمدعلی صفیا و والنتینو یوئل دیگر بازیکنانی بودند که خروج آنها از لیست آلومینیوم قطعی است.

* ذوب‌آهن اصفهان:

روح الله سیف اللهی، سامان نریمان جهان و عرفان معصومی از جمله بازیکنان ورودی ذوب‌آهن هستند. آرمان قاسمی، احسان پنشنبه، دارکو بیدوف و محمدعلی فرامزی هم از جمع گاندوها خارج شدند. 

در اخبار غیر رسمی نام حبیب فرعباسی در مسیر خروج ذوب‌آهن هم شنیده می‌شود.

* ملوان بندرانزلی

ملوان یکی از معدود تیم‌هایی که دارای پنجره باز نقل و انتقالاتی است. آنها بیشتر به دنبال جذب مهاجم خارجی هستند و برای این انتخاب مازیار زارع وسواس زیادی به خرج داد.

*نساجی مازندران:

محمدرضا مهدی‌زاده تنها بازیکنی است که به صورت رسمی از سپاهان به جمع شاگردان مطهری ملحق شد. مسعود شجاعی با فسخ قرارداد از این تیم جدا شد و شاهین طاهرخانی هم  به علت مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی به ناچار از لیست تیمش خارج شد.

پیش از این اخبار غیررسمی به گوش رسید که گادوین منشا یکی از گزینه‌های نقل و انتقالاتی نساجی است.

*هوادار تهران:

بنفش پوشان یکی از فعال‌ترین تیم‌های فصل نقل و انتقالات بودند. تا کنون امید سینگ، حسین ابراهیمی، مرتضی منصوری و مسعود شجاعی جز بازیکنان جدید این تیم هستند. ایمان غلامی، فرزاد جعفری، معین عباسیان و علی سبحانی جز بازیکنان خروجی هوادار است.

*نفت مسجد سلیمان:

تغییرات زیاد کادرفنی و مسائل مالی نفت را روند نقل و انتقالات نفت را کمی پیچیده کرده است. گودرز داوودی، رضا یزدان‌دوست، امین هاشمی‌فرد و مصطفی کیانی از جمله بازیکنانی هستند که توسط ابراهیم اشکش جذب شدند.

سامان نریمان جهان، مجتبی مقتدایی و میلاد باقری از بازیکنان خروجی نفتی‌ها هستند.

*پیکان:

مجتبی حقدوست به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی با مصدومیت از لیست خودروسازان خارج شد. امکان جدایی محمد بلبلی هم به دلیل فرصت کم بازی وجود دارد.

*صنعت نفت آبادان:

محمدرضا جلیل مزهر (عراق)، سباستین پیریز مدافع اروگوئه‌ای از جمله بازیکنانی هستند که به جمع زردپوشان پیوستند. آنها در کنار علی فریدون بازیکن ایرانی- قطری مشغول مذاکره با مهاجمان دیگری هستند تا بتوانند بخش هجومی خود را فعال کنند. 

البته زردپوشان برای جذب گادوین منشا نامه نگاری کردند که بعید است مهاجم نیجریه‌ای تمایلی برای همکاری با صنعت نفت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز