خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: انتظار صعود از تیم ملی ایران برای من و بازیکنان اتفاق خوبی است/ فقط به نشان دادن بهترین نمایش‌مان و لذت بردن از فوتبال فکر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۲۵۲

سرمربی پرتغالی تیم ملی در گفتگو با ESPN از چشم اندازش با تیم ایران در جام جهانی صحبت کرده است.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی گفتگویی با ESPN دارد که در زیر می‌خوانید:

کارلوس کی‌روش ایده خوبی داشت که بر اساس در ماه سپتامبر (شهریور) قراردای را امضا کرد، هنگامی که او موافقت کرد که به نقش قبلی خود به عنوان مربی تیم ملی ایران برگردد ، سه سال پس از پایان کار هشت ساله اولیه خود، با یک قرارداد 50،000 دلاری برای کار سه ماهه در جام جهانی به توافق رسید.

ایران در جام جهانی در کنار ایالات متحده، انگلیس و ولز در یک گروه حساس سیاسی در قطر قرار گرفت، کی‌روش باید در این مسیر علاوه بر اینکه یک مربی فوتبال باشد، باید یک دیپلمات هم باشد تا مسیر ایران را در جام جهانی بیش از همیشه هموار کند

در خارج از ایران در خواست حذف این تیم از سوی اوکراین مطرح شده است تا این کشور بتواند جای ایران در جام جهانی قرار بگیرد، تقاضایی که از سوی فیفا با آن موافقت نشد.

به عنوان سرمربی تیم ملی، کی‌روش نفر اول فوتبال ایران است، اما مربی سابق رئال مادرید و دستیار دیرینه سر الکس فرگوسن در منچستر یونایتد تصمیم گرفته تا از موضوعاتی که تیمش را به حاشیه ببرد جلوگیری کند. 

هنگامی که ESPN در اواخر ماه سپتامبر در طی یک استراحت در وین اتریش و پیش از بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال با کی‌روش صحبت کرد، وی گفت: "بیشتر مردم ایران پاسخ روشنی برای درخواست حذف ایران از جام جهانی دارند. آنها می خواهند تیم ملی فوتبال‌شان در جام جهانی 2022 شرکت کند."

از کی‌روش در مورد وضعیت سیاسیت حال حاضر ایران سوال شد، اما با گفتن "من هیچ فکری ندارم" پاسخی به این سوال نداد. موضع او واضح بود. او در مورد فوتبال و چشم انداز ایران در قطر صحبت می کرد.

ایران باید با انگلیس در بازی افتتاحیه خود در ورزشگاه خلیفه در 21 نوامبر قبل از دیدار خود علیه ایالات متحده در ورزشگاه ال توماما در بازی نهایی گروه B در تاریخ 29 نوامبر به میدان برود. نظرات کی‌روش در مورد این گروه در زیر آمده است.

 

ESPN: ایران علیرغم اینکه در رده بندی جهانی فیفا ، دقیقاً پایین‌تر از ولز (19) و ایالات متحده (16) قرار دارد ، به عنوان No-Hoper (تیمی که امیدی برای موفقیتش نیست) در این گروه شناخته می‌شود ، بنابراین این انگیزه اضافی به شما می دهد؟

کی‌روش: هرگز. من هرگز اینگونه فکر نمی کنم زیرا من به آنچه دیگران درباره ما فکر می کنند اهمیتی نمی‌دهم. ما در مورد خودمان فکر می کنیم ما نقاط قوت و خصوصیات خود را داریم و البته مانند همه تیم ها نقاط ضعف داریم. هیچ کس کامل نیست و در لحظه مناسب ، وقت آن است که در داخل زمین صحبت کنیم. آن احساسات یا آن نظرات برای ما اهمیتی ندارد. اما در پایان روز ، در مسابقه ، آنچه مهم خواهد بود این است که یک عملکرد عالی انجام دهید، فوتبال خوب بازی کنید و نتیجه را در دست خدا بگذارید. این همان کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

 

 

ESPN: ایران هرگز آن را از مرحله گروهی در جام جهانی صعود نکرده است، با توجه به این موضوع انتظارات از شما در قطر چیست؟

کی‌روش: برای من بد نیست که احساس کنیم این فشار را برای افزایش مسئولیت‌ها، انگیزه و وظایف خود احساس می‌کنیم. اما در داخل گروه، انتظارات ما برای انجام یک بازی خوب دقیقاً در همان سطح دیگران است. ما می‌خواهیم به جلو حرکت کنیم، بهتر باشیم و مطمئناً انتظارات خود را برای رسیدن به مرحله دوم جام جهانی داریم. هیچ چیز تغییر نکرده است. ما با همان اعتقاد و همان جاه طلبی که در آنجا حضور داریم، به دنبال جام جهانی سوم خود با تیم ملی ایران می‌روم.

 

ESPN: بازی افتتاحیه مقابل انگلیس، یکی از اتفاقات ویژه جام جهانی است. آنها به عنوان حریف شما چقدر قوی هستند؟

کی‌روش: من خوشحالم که مقابل انگلستان بازی می کنم،  ما در فوتبال ایران پیش از این هم خوشحال بودیم که در دوره قبل برابر پرتغال و اسپانیا را بازی می‌کنیم. ما از بازی مقابل بهترین تیم‌های جهان را استقبال می‌کنیم زیرا این زندگی ماست. ما در بین بهترین بازیکنان تلاش می کنیم و موفق شویم تا در بین بهترین تیم‌های جهان قرار بگیریم. بنابراین از اینکه در آنجا حضور داریم برای ما لحظه‌ی خوشبختی است. ما تمام تلاش خود را برای حضور در جام جهانی استفاده می‌کنیم و وقتی به جام جهانی می‌رسیم، به عنوان بازیکنان و مربیان یک تیم به آنجا می رویم ، اما ما در این لحظه جزء بهترین 32 تیم ملی جهان هستیم ، بنابراین بیایید از آن لذت ببریم.

 

ESPN: به دلیل سابقه کار در انگلستان با منچستر یونایتد کشور انگلستان و فوتبالش را خوب می‌شناسید. این چقدر به شما کمک می‌کند؟

کی‌روش: انگلیس یک تیم برتر است. شکی نیست که در چند سال گذشته، در فوتبال بین المللی ، انگلیس با آمادگی بهتر و دید روشن در حال رشد است. با نتایج موجود در زمین هم این موضوع مشخص است. اما من نمی گویم که این تیم از آن روزهای دیوید بکهام و پل اسکولز بهتر است، یا بازیکنان حال حاضر آنها بازیکنان بهتری هستند. آنها در آن سطح نیستند، اما اکنون تفاوت این است که انگلیس جهت و چشم انداز روشنی را نشان می دهد که همه بازیکنان و همه تیم باید به سمت آن حرکت کنند. بنابراین این تیمی را ایجاد کرده که بسیار سازگارتر از قبل و قادر به رقابت باشد. اما این جام جهانی همه چیز متفاوت است زیرا ما می خواهیم با یک ساختار کاملاً جدید روبرو شویم، دوره‌های کوتاه استراحت بین بازی‌ها و مسابقه‌ای که در ماه نوامبر برگزار می شود، که در مقایسه با سایر جام های جهانی کاملاً متفاوت است.

 

 

ESPN: بازی مقابل ایالات متحده آخرین بازی دور گروهی است و می تواند در مورد شرایط صعود تعیین کننده باشد. امیدهای هر دو تیم چقدر است؟ شما در دهه 1990 در لیگ آمریکا در نیویورک و نیوجرسی متروستار مربیگری کردید. تیم آمریکا و پیشرفت‌هایش در فوتبال را چگونه می بینید؟

کی‌روش: وقتی من پیشرفت می‌کنم و همینطور پیشرفت فوتبال در همه جا اتفاق می‌افتد ولی اکثریت افراد آن را نمی‌بینند ، بلکه متخصصان آن را تشخیص می‌دهند ما می دانیم. این بازی در برابر آمریکا یک حرکت رو به جلو است. تصمیمات سریعتر ، سریعتر و سریعتر از بازیکنان تعیین کننده است و بنابراین ما باید به این امر آگاه باشیم. این اتفاق در همه کشورها نیز رخ می دهد، از جمله ایالات متحده، اما سال به سال، آنها در حال بهتر شدن و مقایسه خود با سایر قاره ها هستند. اکنون آنها با بازیکنانی در کشورهای بزرگ و مسابقات مطرح دارند. بازیکنان فوتبال ایالات متحده آمریکا به سرعت در حال رشد هستند و با سایر کشورها و سایر قاره های جهان رقابت می‌کنند.

 

ESPN: آیا ایران می تواند مردم را در این جام جهانی غافلگیر کند؟

کی‌روش: آنچه در جام جهانی انتظار داریم بازی‌های عالی ، مسابقات عالی و نمایش عالی است. ایران، انگلیس، ولز، اسپانیا، پرتغال، ایالات متحده و... همه باید فقط برای یک هدف درگیر شوند تا شادی ، خوشبختی و غرور برای هواداران خود ایجاد کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز