خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۱۵۵

در ادامه رقابت های لیگ دسته اول، فجر سپاسی با قبول شکست در خانه برابر خوشه طلایی صدر را از دست داد و خیبر موفق شد بالاخره به طلسم نباختن ها استقلال ملاثانی پایان دهد. استقلال خوزستان نیز در خانه با شش گل چوکا را بدرقه کرد تا بیشترین سهم در تیم منتخب این هفته را داشته باشد.

به گزارش ایلنا، پس از پایان هفته دوازدهم رقابت های لیگ یک تیم شمس آذر قزوین با 24 امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار گرفته و فجر سپاسی در رده دوم قرار دارد. در ادامه مطلب نگاهی به تیم منتخب هفته خواهیم انداخت:

 

دروازبان- پرویز کریمی (شهرداری همدان)

دروازبان با تجربه همدانی ها در این فصل، به خوبی توانسته از پس وظایف محول شده بربیاید و حراست از دروازه شهرداری را هر بار که به زمین رفته، با بهترین عملکرد ممکن به اتمام رسانده است. کریمی در دیدار برابر تیم خوب آرمان گهر نیز، روز درخشانی را سپری کرد و موفق شد با واکنش های خوب زمینه ساز پیروزی خانگی شهرداری همدان شود. اوج کار کریمی مهار ضربه پنالتی سجاد حسامی بازیکن با تجربه و آقای گل  تیم آرمان گهر سیرجان بود؛ اتفاقی که منجر شد تا آرمان گهر از رسیدن به گل اول بازی باز بماند تا در ادامه شاگردان جمشیدیان موفق شوند تک گل سه امتیازی را توسط مهدی خلج به ثمر برسانند. بدون شک حضور دروازبان با تجربه ای مثل پرویز کریمی می تواند در ادامه رقابت ها کمک زیادی به ثبات شهرداری همدان در کسب نتایج خوب هفته های گذشته داشته باشد.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

 

مدافع- حسن نجفی (سایپا)

یکی از عناصر موفقیت سایپا در هفته های گذشته، مدافع با تجربه این تیم حسن نجفی بوده است. بازیکنی که با سابقه حضور در لیگ برتر یک سر و گردن از سایر هم پستی های خود، اعتماد محمود فکری را برای حضور همیشگی در ترکیب سایپا جلب کرده و البته با توجه به هنر منحصر به فردی که در نواختن ضربات ایستگاهی دارد، مامور ارسال تمامی توپ ها در ضربات شروع مجدد است. نجفی در بازی مقابل خلیج فارس ماهشهر موفق شد یکبار دیگر با ضربه ای دیدنی از یک خطای ساده، برای نارنجی پوشان موفق به گلزنی شود تا ارزش حضور چنین بازیکنی در ترکیب تیم های مدعی بیش از پیش مشخص شود. این گل تنها دلیل قرار گیری نجفی در تیم منتخب هفته نبود؛ وی موفق شد با ارسال یک پاس دقیق زمینه ساز گل سوم تیمش در دقیقه 80 شود تا خیال سایپا از این پیروزی خانگی راحت شود.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

 

مدافع- مهدی کربلایی (دریا بابل)

داشتن یک مدافع آخر چپ پا و کلاسیک شاید آرزوی هر سرمربی برای چینش یک تیم تدافعی باشد. مهدی کربلایی بازیکن با تجربه این فصل دریا بابل که از این ویژگی خاص برخوردار است، یک بار دیگر با درخشش در پیراهن این تیم کمک کرد تا دروازه شان بسته بماند و موفق شوند یک امتیاز خیلی حساس را از آستارا به غنیمت ببرند. کربلایی که به واسطه قامت بلندش تبحر خاصی در زدن ضربات سر دارد، موفق شد به خوبی از پس ارسال های همه جانبی بازیکنان حریف خصوصا در دقایق پایانی بربیاید و اجازه ایجاد موقعیت به مهاجمین حریف را ندهد. کربلایی در بازی روی زمین هم عملکرد خوبی داشت و چه در قطع توپ و چه در بازیسازی از عقب زمین نمایش قابل قبولی داشت تا کارشناسان ما را مجاب کند تا نام او را در تیم منتخب هفته دوازدهم قرار دهند.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

مدافع- ابوالفضل علایی (استقلال خوزستان)

شاید در دیداری که با برتری شش گله یک تیم همراه شده باشد کسی توجهی به عملکرد خط دفاعی تیم برنده نداشته باشد اما ابوالفضل علایی آنقدر خوب و درخشان بود که کارشناسان ما نتوانستند به سادگی از نام وی عبور کنند. علایی در این دیدار به خوبی مقابل حملات جسته گریخته حریف مقاومت کرد و اجازه ایجاد کوچکترین موقعیتی به حریف نداد. نقطه درخشان عملکرد مدافع خوزستانی ها آن جایی بود که علایی با حضور در محوطه جریمه حریف نشان داد از شم گلزنی خوبی هم برخوردار است و توانست زننده گل چهارم تیمش باشد. در نیمه دوم هم علایی با ایستادگی برابر مهاجمین چوکا نقش پر رنگی در بسته نگه داشتن دروازه تیمش داشت.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

 

هافبک- محمدرضا فیروز زاده (مس شهربابک)

بی شک یکی از تیم های مدعی این فصل از رقابت ها، نارنجی پوشان مس شهر بابک هستند. تیم رضایی در دیدار برابر چادرملو کار آسانی داشت و با توجه به برگزاری این دیدار در ورزشگاه خانگی، اما باز هم دقایق زیادی تحت فشار بود. محمدرضا فیروز زاده که یکی از عناصر مورد علاقه سرمربی مس بشمار می رود، توانست در دقیقه 15 گل اول تیمش را به ثمر برساند تا کمی خیال رضایی را از بابت نتیجه راحت کند. چادرملو که این هفته ها حسابی مورد انتقاد کارشناسان قرار دارد، بعد از دریافت گل حسابی شدت حملات را افزایش داد و شاید اگر یک بازیکن با کیفیت مثل فیروز زاده در ترکیب مس حضور نداشت، شاید تیم اخباری مجبور به ترک زمین با دست خالی نمی شد.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

 

هافبک چپ_ علی اصغر اعرابی (شمس آذر)

نقش اول بازی جذابی که در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، بدون شک علی اصغر اعرابی هافبک ارزشمند قزوینی ها بود. اعرابی که در بازی ها گذشته هم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته بود، باز هم درخشید و یک مسابقه خوب دیگر را پشت سر گذاشت. اعرابی ابتدا با یک ارسال دیدنی سرآبادانی را در موقعیت ایدا آل قرار داد تا شمس آذر خیلی زود به گل اول مسابقه دست پیدا کند. حملات شمس آذر باز هم ادامه داشت و این بار اعرابی برای گلزنی خودش دست به کار شد و با یک ضربه دقیق تیمش را به گل دوم رساند. در روزی که شاگردان دقیقی فقط یک نیمه عملکرد خوبی داشتند، بدون شک علی اصغر اعرابی تنها بازیکنی بود که در تمام طول حضورش در زمین روند خوبی را پشت سر گذاشت تا نامش در تیم منتخب این هفته قرار بگیرد.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

 

هافبک راست_ فردین نجفی (ون پارس)

برای فرار از شکست خانگی، ون پارس نیاز به یک تعویض طلایی داشت تا بتواند ورق بازی را به نفع خود برگرداند. فردین نجفی که سابقه حضور در استقلال تهران راهم دارد، با آمدنش به زمین مسابقه زمان زیادی برای دخشیدن لازم نداشت و موفق شد با هوش بالایی که دارد و جایگیری مناسب، گلدوم تیمش را به ثمر برساند و ون پارس را از قبول یک شکست دیگر در خانه نجات دهد. نجفی در دقایق حضورش در زمین عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشت و چند مرتبه موفق شد برای تیمش در موقعیت های مناسب کسب ضربه ایستگاهی داشته باشد تا بدین ترتیب نامش در فهرست تیم منتخب هفته قرار بگیرد.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

هافبک نفوذی_ جواد آقایی پور (استقلال خوزستان)

جوان اول این روز های فوتبال لیگ یک در ترکیب استقلال خوزستان از هر بهانه ای برای درخشیدن استفاده می کند و برد یا باخت تیم، تاثیری در عملکرد بی نقص وی ندارد. جواد آقایی پور در دیدار برابر چوکا تالش موفق شد برای سومین دیدار متوالی گلزنی کند و نقش موثری در پیروزی پر گل آبی های خوزستانی داشته باشد. آقایی پور در این مسابقه با حرکات انفرادی غیر قابل مهاری که داشت، بار ها خط دفاعی حریف را مورد آزار قرار داد و بجز گلی که به ثمر رساند، در چند صحنه حضور به موقع و تاثیرگذاری در محوطه جریمه حریف داشت تا نگاه ویژه کارشناسان را بار دیگر معطوف به خود کند. شاید آقایی پور در سال های نه چندان دور بتواند جز گزینه های تیم های بزرگ لیگ برتری برای تقویت قوای هجومی خود باشد.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

مهاجم راست_ سینا حاتمی (خیبر)

قطع به یقین قراز کمالوند دو پیروزی اخیرش در دیدار های سخت مقابل شمس آذر و استقلال ملاثانی را مدیون عملکرد خیره کننده یک جوان با انگیزه به نام سینا حاتمیست. حاتمی در تقابل با مدافعین سخت کوش استقلال ملاثانی توانست یک نمایش کم نظیر داشته باشد و بار ها با تکنیک فردی و سرعت بالای خود، نظم آن ها را به هم ریخت. حاتمی در این دیدار توانست دو مرتبه دروازه استقلال ملاثانی را باز کند تا تیم اشکش بعد از 31 هفته نباختن، با تحمل یک شکست پر گل زمین بازی را ترک کنند. نکته ویژه درباره سینا حاتمی اما تداوم درخشش او در طول بازی و البته هفته های متوالیست که وی را بعنوان پدیده جوان این فصل لیگ یک معرفی می کند.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

مهاجم چپ_ سجاد اژدر (خوشه طلایی ساوه)

در بازی بزرگ هفته که میزبانی فجر برگزار شد، خوشه طلایی به لطف درخشش سجاد اژدر موفق شد از سد تیم صدر نشین لیگ بگذرد. اژدر که سال های قبل هم زیر نظر وحید بیاتلو روز های خوبی را با خوشه طلایی تجربه کرده بود، بار دیگر به فرم ایده آل خود بازگشته و یک نمایش بی نقص در حافطیه باعث شد تا نام سجاد اژدر در تیم منتخب هفته دوازدهم قرار بگیرد. اژدر در این مسابقه علاوه بر دوندگی بی امان، توانست گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند تا ضمن یک برد مهم بیرون از خانه، اولین شکست طلایی پوشان شیرازی رامقابل چشم طرفدارانشان رقم بزند. مطمئنا خوشه طلایی برای تداوم نتایج خوب چند هفته اخیر نیاز به درخشش هایی از این دست دارد که بیاتلو حساب ویژه ای روی مهاجم مورد اعتماد خود باز کرده است.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

مهاجم_ علی وزیری پناه (استقلال خوزستان)

واژه روباه شاید بهترین لقب برای وصف مهاجم غیر قابل مهار استقلال خوزستان باشد. علی وزیری پناه یک بار دیگر به همه نشان که در امر گلزنی چقدر توانایی دارد و بی شک آماده ترین مهاجم حال حاضر لیگ آزادگان است. وی در تقابل با چوکا از همان دقایق اول آتش بازی را شروع کرد و فقط 4 دقیقه بعد از سوت شروع بازی گل دوم تیم و گل نخست خودش را به ثمر رساند. شاید زدن گل در مقابل دروازه خیلی سخت بنظر نرسد اما بی شک قرار گرفتن در این شرایط و البته زدن ضربات آخر دقیق، کار هر کسی نیست و شاید بجز علی وزیری پناه مهاجمی با این هوش و ذکاوت وجود نداشته باشد. وزیری پناه در ادامه کار باز هم موفق به گلزنی شد و یک بار دیگر ارسال بی نقص ایمان رازانی را با ضربه سر تماشایی تبدیل به گل کرد. این پایان درخشش وزیری پناه در نیمه نخست نبود؛ علی نشان داد که قرار نیست همیشه توپ را به او برسانند و این بار خودش دست به کار شد و با توپ گیری از مدافعین حریف موفق شد خودش، برای خودش موقعیت ایجاد کند تا برای سومین بار موفق به گلزنی در این دیدار شود. وزیری پناه که پیش تر نشان داده بود خیلی با دروازبان ها مهربان نیست، در دقیقه 84 و از روی نقطه پنالتی پوکر کرد تا شیرین ترین برد سال های اخیر استقلال خوزستان به لطف هنرنمایی علی وزیری پناه در ورزشگاه غدیر اهواز رقم بخورد.

تیم منتخب هفته دوازدهم لیگ برتر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز