خبرگزاری کار ایران

چالش میزبانی به استرس صدور ویزای ورزشکاران اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۳۵

در حالی که ورزشکاران رشته‌های مختلف با مشکل عدم صدور ویزا مواجه هستند حالا بعضی رقبای خارجی قصد نقض حق میزبانی ایران را دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ورزشکاران برای اعزام به مسابقات مختلف معمولاً‌ فقط باید دغدغه مسابقه و شرایط تمرینی را داشته باشند. با این حال، در ماه‌های اخیر خبری تکراری «عدم صدور ویزا»، استرس ورزشکاران رشته‌های مختلف را افزایش داده است. 

شاید این 3 کلمه خیلی راحت نوشته یا گفته شود اما برای ورزشکاری که ماه‌ها و سال‌ها برای مسابقات مهم جنگیده به معنای هدررفت زحمات آنها است. در بعضی رشته‌ها مانند تکواندو ورزشکار باید دائما در مسابقات مختلف شرکت کند تا رنکینگ خود را از دست ندهد. بنابراین عدم صدور ویزا می‌تواند سرنوشت ورزشکاران حتی در مسابقات ساده تغییر بدهد.

 تا کنون رشته‌های دوومیدانی، کاراته، تنیس، بسکتبال، کشتی و اخیراً تکواندو در مسابقات مختلف با مشکل ویزا مواجه شدند. گاهی اوقات تاخیر و تعلل عمدی سفارتخانه‌های کشورهای مختلف و گاهی رد شدن درخواست عامل عدم صدور ویزاها نام برده شده است. با این حال گاهی اوقات هم عدم صدور ویزا برای کل لیست یا بعضی مسئولین فدراسیون‌ها باعث لغو سفر کل کاروان شده است. هر چند پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مشکل را بهانه «کندی اینترنت» از سوی سفارتخانه‌ها اعلام کرده بود.

وزیر ورزش در آخرین نشست خبری خود( در 25 مهرماه سال جاری) پیرامون این موضوع اظهاراتی داشت و اعلام کرد این موضوع قرار است از ناحیه وزارت خارجه مورد پیگیری قرار بگیرد.

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در این خصوص اظهار داشت: «جلسه برای ویزای ورزشکاران امروز برگزار می‌شود و رایزنی‌های ما مسیرش را دنبال می‌کند. با شرایط جدید جالش‌هایی پیدا کرده‌ایم و اگر وزارت خارجه بهتر ورود کند، گره‌ها باز می‌شود. اعزام‌ها و کسب سهمیه‌ها خیلی مهم است و دنبالش هستیم. این همکاری باید تنگانگ شود.»

این در حالی است که تیم ملی بسکتبال استرالیا قصد دارد حق میزبانی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی نقض کند و به نظر می‌رسد این بازی در کشور ثالث(لبنان) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز