خبرگزاری کار ایران

با قول رییس فدراسیون؛ بانوان بسکتبالیست راهی باکو می‌شوند

رییس فدراسیون بسکتبال به بانوان بسکتبالیست قول داد به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام شوند.

به گزارش ایلنا، این بازی‌ها در حالی اردیبهشت‌ماه سال آینده در باکو برگزار می‌شود که از قبل عنوان شده بود بانوان در رشته‌های دوومیدانی، کاراته، پینگ‌پنگ، تکواندو و تیراندازی راهی این رقابت‌ها می‌شوند اما حالا رییس فدراسیون بسکتبال از اعزام تیم بانوان به این بازی‌ها خبر می‌دهد.

محمود مشحون با تکذیب خبر اعزام نشدن بانوان بسکتبالیست به باکو می‌گوید: «چطور می‌شود که بخواهیم بانوان به رقابت‌های کشورهای اسلامی اعزام نشوند؟ فدراسیون اعلام کرده است اگر رشته بسکتبال در میان رشته‌های حاضر در بازی‌های کشورهای اسلامی است، تیم بانوان را نیز 100 درصد اعزام می‌کنیم. ما به دنبال برگزاری رقابت برای بانوان هستیم پس چطور می‌شود که نخواهیم اعزام شوند؟»
وی ادامه می‌دهد: «بانوان 100 درصد در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، این قول را می‌دهم، اگر رشته بسکتبال جزو رشته‌های حاضر در رقابت‌های باکو باشد، تیم ملی بانوان 100 درصد اعزام شود.»

نکته قابل توجهی که بعد از شنیدن حرف‌های مشحون به ذهن می‌رسد این است که مسابقات بسکتبال بانوان یکی از رشته‌های مسابقات کشورهای اسلامی 2017 باکو است. اما سوال این است که موضوع پوشش سر بانوان بسکتبالیست موقتی حل شده و تصمیم نهایی در این مورد و البته پوشش کامل را قرار است فدراسیون جهانی بگیرد. بنابراین مساله محدودیت‌های رقابت با پوشش اسلامی در میادین معتبر بین‌المللی، هنوز رفع نشده است و مشخص نیست که رییس فدراسیون بر چه اساسی این قول 100 درصد را می‌دهد؟

کد خبر : ۴۵۶۹۲۱