خبرگزاری کار ایران

توخل، بزرگترین بازنده

گزارش: کدام سرمربیان در این فصل برکنار شده‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۴۱

فوتبال اروپا یکی از پرفشارترین رقابت‌های ورزشی است و این بدان معناست که مدیران فوتبال به طور مرتب اخراج می‌شوند زیرا باشگاه‌ها از بدترین اتفاق می‌ترسند و تغییراتی را برای موفقیت ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایلنا، در سرتاسر لیگ‌های برتر قاره اروپا، مربیان در طول فصل به طور مکرر می‌آیند و می‌روند و مدت زمان مربیگری کوتاه‌ و کوتاه‌تر می‌شود.

در واقع، اینکه کدام سرمربی بعدی قرار است برکنار شود، بخش مهمی از اخبار نقل و انتقالات فوتبال است، زیرا تأثیر تغییر روی نیمکت اغلب می‌تواند تفاوت بزرگی در داخل و خارج از زمین ایجاد کند.

مسابقات فصل 2022-23 اکنون در اروپا در حال انجام است و در اینجا سرنوشت سرمربیان بدشانس فصل را بررسی می‌کنیم.

اسکات پارکر اولین مربی‌ای بود که در لیگ برتر اخراج شد و در 30 آگوست با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی از سمت خود کنار رفت. این تصمیم به دنبال شروع بدی بود که در آن تیم تازه صعود کرده در سه بازی 16 گل دریافت کرد، از جمله شکست 9-0 در آنفیلد مقابل لیورپول!

اولین سرمربی مطرحی که اخراج شد توماس توخل از چلسی در 7 سپتامبر بود. تنها 15 ماه پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، این سرمربی آلمانی پس از باخت سه بازی از هفت بازی اول فصل، دستور اخراج را دریافت کرد.

فصل گذشته 10 سرمربی در لیگ برتر برکنار شدند، از جمله اوله گونار سولسشر، روی هاجسون، مارسلو بیلسا و شان دایچ.

 لالیگا

در لالیگا هیچ سرمربی‌ای تا بحال برکنار نشده است. فصل گذشته، 11 مربی در لالیگا برکنار شدند، از جمله رونالد کومان که سمت خود را در بارسلونا از دست داد و ژاوی به عنوان اسطوره باشگاه جایگزین او شد.

پاکو لوپز، سرمربی لوانته، اولین سرمربی لالیگا بود که پس از شکست در هشت بازی اول این باشگاه در فصل 2022-2021 برکنار شد.

سری آ

سینیشا میهایلوویچ اولین مربی بود که در سری آ در تاریخ 6 سپتامبر اخراج شد زیرا بولونیا تنها یک امتیاز به دست آورده بود. 

فصل گذشته، 10 سرمربی از جمله والتر ماتزاری و آندری شوچنکو در سری آ برکنار شدند. اولین سرمربی سری آ که در فصل 22-2021 شغل خود را از دست داد، اوزه بیو دی فرانچسکو از ورونا بود. او قبل از اخراج فقط سه بازی دوام آورد.

بوندسلیگا

دومینیکو تدسکو اولین سرمربی بوندسلیگا بود که در 7 سپتامبر پس از اینکه لایپزیگ تنها در یک بازی از 5 بازی اول فصل لیگ پیروز شد و همچنین اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را به شاختار باخت، اخراج شد.

پس از او توماس ریس به سرعت توسط بوخوم کنار گذاشته شد و این تیم شش بازی از شش بازی بوندسلیگا برای شروع فصل را با شکست پشت سر گذاشته بود. پنج سرمربی بوندسلیگا در فصل 22-2021 برکنار شدند، از جمله مارک فن بومل و جسی مارش.

اولین سرمربی‌ای که فصل گذشته در بوندسلیگا اخراج شد، فن بومل بود که در اکتبر 2021 سمت خود را ترک کرد.

 لیگ فرانسه

در فصل جاری هنوز هیچ باشگاه فرانسوی روی نیمکت تغییری نداشته و تمام تیم‌ها بدون تغییر سرمربی به تعطیلات فیفا دی رفته‌اند.

در فصل 2021-22، چهار سرمربی لیگ 1 از سمت خود برکنار شدند، از جمله کلود پوئل و نیکو کواچ. پوئل اولین کسی بود که کارش را از دست داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز