خبرگزاری کار ایران

پرکاس: مهاجمان صنعت نفت باید قدر فرصت‌ها را بدانند/ داور تعلل کند به او تذکر می‌دهم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۵۵۴

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان می‌‎گوید در خصوص تیمش اشتباه داوری خاصی اتفاق نیفتاده اما اگر تعللی ببیند به داوران تذکر خواهد داد.

به گزارش ایلنا، رضا پرکاس در نشست خبری پیش از بازی صنعت نفت آبادان مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته پنجم لیگ برتر، اظهار داشت: ما فردا یک بازی بسیار مهمی از نظر خودمان داریم. به این دلیل که بچه‌ها هر چقدر در ورزشگاه آزادی زحمت کشیدند، بازی را واگذار کردیم. برای ما بسیار مهم است که در این بازی 3 امتیاز را بگیریم. به این خاطر که با این 3 امتیاز ما می‌توانیم فاصله‌مان با صدر جدول را کمک کنیم و یک حاشیه امنیتی برای تیم از نظر جایگاه و امتیاز داشته باشیم.

وی افزود: در رابطه با نتایج فکر نکنم، نتایج بدی گرفته باشیم. شاید از نظر جایگاه جدولی الان، خیلی خوب می بود که ما 3 امتیاز کامل بازی داخل خانه را می‌گرفتیم و این موضوع رتبه ما را در جدول بهتر می‌کرد. در 4 بازی قبلی 3 بازی خارج از خانه بودیم و با چهار تیم قوی بازی کردیم. اینها دلیل نمی‌شود ما باید با تمام قوا کار کنیم و روز به روز روی نقاط قوت و ضعفی که بر ما نمایان می‌شود سعی می‌کنیم کار کنیم ولی باید هوادار باید یک مقدار صبر داشته باشد. هوادار باید کمی صبر داشته باشد. همه تیم‌ها هوادار دارند اگر قرار باشند همه بازی‌ها را برنده باشند قهرمان که سخت می‌شود و تیم سقوط کننده هم مشخص نمی‌شود. جدول یک چیز تاریخی می‌شود که همه بخواهند در همه بازی‌ها برنده باشند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا تیمش در بین 5 تیم لیگ برتر قرار می‌گیرد، عنوان کرد: این حق هوادار است که دوست داشته باشد تیمش در همه بازی‌ها برنده باشند. هوادار و کلیه کسانی که فوتبال را دنبال می‌کنند باید بدانند نتیجه در زمین به یکسری از عوامل خاصی بستگی دارد. مصدومین، کیفیت بازی شما، استفاده از موقعیت‌ها و تک موقعیت‌ها. حالا تیم دیگری قوی‌تر است از تک موقعیت‌ها بهتر بهره می‌گیرد. پرسپولیس را بخواهیم مثال بزنیم در نیمه اول و دوم از دو موقعیتی صاحب گل شدند که موقعیت قوی نبود. یکی دو موقعیت صاحب گل بشوند به خوبی توانستیم آنها را مهار کنیم. قطعاً این نوید را می دهیم که روز به روز بهتر شویم. پیشرفت فقط از نظر امتیاز و جدول نیست. بله جدول ویترین و اوج پیشرفت را نشان می‌دهد؛ ولی پیشرفت باید در همه زمینه‌ها باشد. قطعاً این باعث می شود در سال آینده تیم خوبی داشته باشیم. اما اینکه بخواهم که قول بدهم که در 5 تیم اول هستیم، خیر اینطور نیست. شاید در خبرگزاری یا کارشناسی وعده داده نفت با سیستم بازی‌اش شاید جز 6 تیم برتر باشد؛ اما هر بازی بهتر بهتر باشیم؛ جایگاه بهتری را به دست آوردیم حتی اگر قهرمانی باشد. 

پرکاس با ارزیابی داوری بازی‌های نفت در فصل بیست و دوم لیگ برتر گفت:  داوری شاید در یک مقطعی بخواهد تاثیرگذار باشد. اما تا حالا برای نفت خیلی داوری تاثیرگذار نبوده است. داور باید در یک مقطع زمانی کوتاه تصمیم بگیرد و این کار سختی است. اگر وی آر باشد که خیلی خوب است داور می تواند روی هر صحنه‌ای مجدداً دستور بازبینی بدهد؛ اما ما وی ای آر نداریم و داور یک بار یک تصمیم می گیرد و هر چند ما دوست داریم داوران بهترین تصمیم را بگیرند. تا اینجای کار از داوری رضایت داشتم و همیشه هم خواهم داشت و هیچ اعتراضی به داور نخواهم کرد. مگر اینکه جایی احساس کنیم داور تعللی کرده یا سوت پنجاه پنجاه را به سود حریف زده است آنجا حتما به داور تذکر می‌دهیم. وقتی بازی تمام می‌شود باید بازی را تمام شده بدانیم و روی بازی بعدی تمرکز کنیم. تا الان به تمامی داوران خسته نباشید می‌گویم.

وی در خصوص محرومان و مصدومان تیمش عنوان کرد: تا این لحظه تنها بازیکنی که غیبتش قطعی شده، عباس بوعذار است که در بازی پرسپولیس خیلی خوب ظاهر شد و توانست نظمی به خط هافبک بدهد و تکنیک تیمی ما را بالا ببرد. اما متاسفانه در برخوردی که داشت مصدوم شده است. پزشکان تیم گفتند که مصدومیتش چیزی خاصی نیست؛ اما قطعاً در این بازی حضور ندارد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره درسی که تیمش از بازی پرسپولیس گرفت، گفت: ما در بازی پرسپولیس این درس را یاد گرفتیم که اگر تک ضرب کار کنند و با خودباوری پرسینگ را به خوبی انجام بدهند، این قدرت را دارند که روی زمین و خیلی روان بازی ارائه کنند.

پرکاس در رابطه با اینکه آیا به ترکیب مدنظرش رسیده است، تصریح کرد: درباره ارنج ما با توجه به داشته‌های خودمان برنامه‌ریزی می‌کنیم. هنوز یکی دو مصدوم داریم که در اختیار تیم نیستند. همین باعث می شود که سیستم و تاکیتک‌مان را طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که بتوانیم کار را ادامه بدهیم. ارنج اولیه تیم را بر اساس تیم حریف برنامه‌ریزی کنیم. ما نگاه می‌کنیم کدام سیستم بیشتر به درد ما می خورد.  به هواداران صنعت نفت می‌گویم زیاد روی سیستم یک مهاجم، دو مهاجم یا 3 مهاجم مانور ندهند، چرا که فوتبال را تهاجمی یا تدافعی کنند. بلکه این شعاع حرکتی بازیکنان است که تیم را تهاجمی یا تدافعی می کند. قدرت تفکر و نوع حرکت بازیکن است که چطور پوشش بدهند از موقعیت هایش استفاده کنند. این‌ها نیمه دوم را توانستیم سوار بر بازی شویم. تعویض‌هامان در هیچ بازی ما را ضعیف‌تر نکرده و کیفیت‌مان در نیمه دوم بالاتر رفته است. بعضی وقت‌ها دلیل تعویض بازیکن، ضعف بازیکن نیست. شاید یک وقتی تیم را هجومی‌تر یا تدافعی‌تر کند یا کمربند میانی را قوی‌تر کند. یا اینکه بخواهیم وسط زمین را مال خود کنیم.  امیدواریم هر بازی از تجارب‌مان درس بگیریم و صحبت‌های کادرفنی را به دقت در زمین گوش کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان حضور بانوان در ورزشگاه تختی آبادان حضور دارد، گفت: در رابطه با مطالبه شما در خصوص حضور بانوان هوادار آبادانی در ورزشگاه، قطعاً این نکته را به مدیریت باشگاه منتقل می‌کنم. و این حق هواداران است که در استادیوم حضور داشته باشند. اما یکسری زیرساخت‌ها و اجازه‌ها نیاز است. امیدوارم از بازی بعد ما بتوانیم تماشاگران بانو هر چند که محدود داشته باشیم. من این قول را می‌دهم که از سمت مدیریت پیگیری کنم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص آمار گلزنی تیمش و ادامه کار بر اساس فصول گذشته، تصریح کرد: گلزنی به فوتبال زیبایی می‌دهد؛ اما ما باید بپرسیم آیا ما فرصت خلق کردیم. به اندازه کافی در بازی‌های آلومینیوم اراک، هوادار و حتی پرسپولیس خلق موقعیت داشتیم. باید روی تک موقعیت‌ها بیشتر کار کنیم. ما دو مهاجم هدف داریم. اگر چه در فوتبال نوین وینگرها بیشتر از مهاجم گل می زنند. قطعا ما با تمرینات اختصاصی به این مقوله می‌پردازیم. از نظر بازی فردا تیم حریف 5 گل زده و 5 گل خورده دارد. این یعنی آنکه به همان اندازه که گلزنی می‌کند گل هم دریافت می‌کند. همیشه این گل‌های زده فوتبال را قشنگ می‌کند ولی این دفاع‌ها هستند که فوتبال را زیباتر می‌کنند. یا موقعیت بهتری برای تیم ایجاد می‌کنند. ما تدابیری داشتیم که بتوانیم جلوی قدرت تهاجمی حریف را بگیریم و از آن طرف بتوانیم از نقطه ضعف تیم حریف که پنج گل خوردند استفاده می‌کنیم.

پرکاس درباره اینکه آیا تیمش گلزن‌تر ظاهر خواهد شد، گفت: ما با مهاجمان تمرین اختصاصی می‌دهیم و مهاجمان ما باید قدر فرصت‌ها را بدانند. امیدواریم بهترین گلزن تیم مهاجمان ما باشند و  در صورت فراهم شدن شرایط آقای گل لیگ برتر باشند. اما می‌خواهیم بازیکنان گلزن صنعت نفت جز مهاجمان باشند. ما قصد داریم که از دفاع بازیسازی را شروع کنیم توپ را به خط هافبک برسانیم و مهاجم گلزنی کند و نظم تیمی را نمایش بدهیم. مگر اینکه ضرورت ایجاد کند که در ضربات ایستگاهی و پنالتی این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز