خبرگزاری کار ایران

بهانه یا کم طاقتی؟؛ انتقادات نکونام بعد دربی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۶۸۸

سرمربی فولاد خوزستان بعد از ناکامی در دربی آبادان، از عملکرد مدیریت این باشگاه و داور مسابقه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فولاد خوزستان یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات بوده است. آنها تاکنون وریا غفوری، اشکان دژاگه، کریستوفر کنت، مجید علیاری، احسان پهلوان، سعید آقایی و... را جذب کردند و اکثریت شاکله فصل گذشته این تیم حفظ شده است.

این تیم دو اردوی آماده‌سازی پیش فصل در تهران و ترکیه برگزار کرده است و چند بازی تدارکاتی را پشت سرگذاشته است. 

با این حال وقتی روز گذشته فولاد خوزستان مقابل صنعت نفت آبادان در هفته اول فصل بیست و دوم لیگ برتر متحمل تساوی بدون گل شد، جواد نکونام در کنار نقد داور و عملکرد حریف از مدیریت باشگاه فولاد هم انتقاد کرد. سرمربی فولاد خوزستان بعد از  ناکامی در نخستین ایستگاه لیگ برتر سرمربی فولاد اینگونه لب به انتقاد گشود:

 «باشگاه نتوانست آیاندا پاتوسی و موسی کولیبالی را به تهران بیاورد. کلی از آماده بودن آنها حرص خوردم، امروز هم دیدید این بازیکنان و اشکان دژاگه آماده نبودند اگر آنها آماده شوند تیم فوق‌العاده‌ای خواهیم داشت. باشگاه نتوانست آرش رضاوند را حفظ کند و فرشید اسماعیلی مصدوم شد.»

«دیدید احسان پهلوان در اولین بازی‌اش چقدر خوب، روان و شاداب بازی کرد. این به دلیل شرایط ایجاد شده است. اما برای تیم کوتاهی کردند.»

این در حالی است که نکونام در مصاحبه‌های قبلی خود حین فصل آماده‌سازی لیگ برتر عملکرد باشگاه و فرد گرشاسبی را تمجید کرده بود و کار گروهی(بازیکنان، مدیران و کادرفنی) را عامل موفقیت فولاد دانسته بود. 

در اینکه سرمربی فولاد مربی با دانش و آینده‌ای است، شکی نیست. بر اساس همین توانایی بود که او گزینه هدایت استقلال شد و شاید در آینده‌ای نزدیک به نیمکت تیم ملی هم برسد. اما عملکرد گرشاسبی آنقدر بد نیست که از وی انتقاد شود. آرش رضاوند با استقلال قرارداد داشت و طبیعتاً بدون رضایت باشگاه فوق امکان انتقال وی نبود. از سوی دیگر پاتوسی که حتی پست خداحافظی منتشر کرد مطابق قانون به باشگاهش بازگشت. این نشان می‌دهد بخش مدیریتی فولاد روی اصولی قانونی هم تمرکز خوبی داشته است.

شاید بهتر بود نکونام  که هر بازی برای پیروزی و پیشرفت خود و تیمش تلاش می‌کند با صبوری به انتظار هفته‌های آتی بنشیند و نقاط ضعف احتمالی تیمش را رفع کند. به هر حال شرایط زندگی و حتی فوتبال گاهی اوقات ایده‌آل پیش نمی‌رود و از اختیار خارج است. مانند مصدومیت فرشید اسماعیلی و خروج لوسیانو پریرا از جمع شاگردان نکونام.

 در مورد بازیکنان خارجی هم نکونام پیش از این گفته بود نظم تیمش بیش از هر چیزی اهمیت دارد اما موسی کولیبالی و آیاندا پاتوسی را از ابتدا بازی داد و بعد اعلام کرد که بابت ناآمادگی آنها حرص خورده است. مربی که تیم ساخته نباید به حضور یک یا دو بازیکن خاص کارش گره بخورد. بعد از سه سال ثبات کاری این صحبت از سرمربی فولاد متقاعد کننده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز