خبرگزاری کار ایران

بدترین خریدهای رئال مادرید در تمام دوران: یوویچ کنار کاکا و خامس

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۱۴

با توجه به اینکه بلانکوس‌ها مهاجم 66 میلیون یورویی صربستانی خود را به فیورنتینا فروخته اند، به بازیکنان دیگری نگاه می‌کنیم که در سانتیاگو برنابئو به طرز تاسف باری شکست خوردند.

به گزارش ایلنا، رئال مادرید هرگز از پول نقد نترسیده است و مانند کریستیانو رونالدو و کریم بنزما برخی از بهترین بازیکنان تاریخ را به خدمت گرفته است.

با این حال، افراد بیشتری هستند که برای مادرید هزینه های زیادی را در بر داشتند، اما هرگز نتوانستند به این هیاهو دست پیدا کنند.

 در اینجا نگاهی به برخی از بدترین خریدهایی که لوس بلانکوس تا به حال انجام داده است خواهیم داشت...

نیکولاس آنلکا | از آرسنال |  34.5 میلیون یورو | سال 1999

مادرید زمانی که با یک مهاجم فرانسوی با استعداد اما با خلق و خو که قبلاً در مطبوعات انگلیسی لقب "Le Sulk" را به خود اختصاص داده بود، یک قمار بزرگ انجام داد، نتیجه نگرفت. آنلکا فقط یک فصل در اسپانیا دوام آورد - اما فصل پر حادثه ای بود.

اولین گل او در ال کلاسیکو به ثمر رسید، در حالی که دو بار در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ گلزنی کرد.

با این حال، در مجموع فقط 7 گل به ثمر رسید، مخصوصاً به دلیل این واقعیت که مهاجم در یک مقطع به دلیل امتناع از تمرین به مدت 45 روز محروم شد و آنلکا کارفرمایان اسپانیایی خود را متهم کرد که با او "مانند یک سگ" رفتار می کنند.

آنتونیو کاسانو | از رم | 5 میلیون یورو | سال 2006

هزینه ممکن است اندک بوده باشد اما کاسانو همچنان یک هدر دادن عظیم پول بود. بازگشت او ناراحت کننده بود - فقط یک گل در هفت بازی - نگرش او وحشتناک و رژیم غذایی او حتی بدتر بود.

این بازیکن ایتالیایی به دلیل استفاده مکرر از مشروبات الکلی و زندگی غیرحرفه‌ای که داشت نتوانست در رئال یک بازیکن مورد انتظار باشد.

دانیلو | از پورتو |  31.5 میلیون یورو | سال 2015

دانیلو آشکارا اعتراف کرده که رسیدگی به میزان بازرسی بازیکنان توسط رسانه‌ها در مادرید دشوار است.

او ابراز تاسف کرد: «یک خطا، هر چقدر هم که کوچک باشد، ویروسی می شود.  یک اشتباه بسیار بزرگ می شود حتی اگر کوچک باشد. اما، البته، هنگامی که شما یک کار خوب انجام می دهید، آن نیز بسیار عالی است."

با کمال تعجب، دانیلو هنوز در سطح بسیار بالایی بازی می کند - مادرید او را در سال 2017 به منچسترسیتی منتقل کرد، قبل از اینکه دو سال بعد به یوونتوس ملحق شود، جایی که هنوز هم در بازی می‌کند.

ادن هازارد |  از چلسی | 120 میلیون یورو | سال 2019

انتقال ادن هازارد به رئال مادرید، انتقالی که 10 سال در جریان بود، از لحظه ای که این وینگر برای تمرینات پیش فصل اضافه وزن داشت، محکوم به شکست به نظر می رسید.

انصافاً در مورد هازارد، او با مصدومیت ناامیدانه ای بدبخت بود زیرا در طول مدت حضورش در چلسی وضعیت سلامتی تقریباً بدون نقصی داشت.

با این حال، حتی زمانی که او توانسته است در اسپانیا مجموعه ای از بازی ها را پشت سر بگذارد، او تقلید بسیار ارزانی از بازیکنی به نظر می رسد که هفت سال لیگ برتر را به هیجان رسانده بود.

 هازارد چند جام مهم از جمله لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است اما او تقریباً به اندازه گرت بیل در قهرمانی مادرید در فصل 22-2021 ایفای نقش کرد - و این به خاطر تلاش از سوی بازیکن بلژیکی نبود، که احتمالا باعث می شود وضعیت کلی بسیار غم انگیزتر شود.

لوکا یوویچ | از آینتراخت فرانکفورت |  66 میلیون یورو | سال 2019

در فصل 19-2018، یوویچ مانند ستاره برجسته بعدی اروپا به نظر می رسید. او در 14 بازی لیگ اروپا برای فرانکفورت 10 گل به ثمر رساند و در بوندسلیگا نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

این امر مادرید را متقاعد کرد که مبلغی برای بازیکنی بپردازد که به صورت قرضی در فرانکفورت از بنفیکا بازی کرده بود، که منجر به انتقال پیچیده ای دوگانه برای یوویچ شد، زیرا او قبل از امضای قرارداد با مادرید در روز بعد به آلمان رفت.

یوویچ مطمئناً ارزش این دردسر را نداشت، زیرا این بازیکن صرب اکنون پس از تنها سه گل در 51 بازی برای لوس بلانکوس به فیورنتینا پیوسته است.

کاکا | از آث میلان | 65 میلیون یورو |  سال 2009

به راحتی می توان فهمید که چرا رئال مادرید رکورد نقل و انتقالات جهان را برای جذب کاکا شکست. وقتی از میلان به آن‌ها پیوست، 27 ساله بود و در اوج قدرتش، برنده توپ طلا بود. در آن زمان، هیچ منظره ای در فوتبال بهتر از ستاره برزیلی با توپ همراه پایش نبود.

 متأسفانه، او در اکثر اوقات در اسپانیا زمین گیر بود. مصدومیت ها چیزی را که باید شراکت پر شور با رونالدو می بود خراب کرد، در حالی که ورود مورینیو و مسوت اوزیل نیز مانع از امید او به بازی معمولی فوتبال شد.

نکات مهمی وجود داشت، بدون ذکر عنوان قهرمانی در لیگ، اما همانطور که او اعتراف کرد، "لذت بازی فوتبال را کمی [در مادرید] از دست دادم."

پدرو لئون | از ختافه | 10 میلیون یورو |  سال 2010

لئون در سال 2011 اعتراف کرد: "در مادرید احساس تحقیر کردم."

مورینیو مخالفت کرد. سرمربی پرتغالی از اخلاق کاری ضعیف این وینگر منزجر شد و در نهایت پس از سؤالات مکرر در مورد امتناع مداوم او از دادن زمان بازی بیشتر، با خبرنگاران برخورد کرد.

"شما از پدرو لئون طوری صحبت می کنید که انگار زیدان یا مارادونا یا دی استفانو است. سال گذشته او برای ختافه بازی می کرد! من مجبور نیستم غیبت او را توجیه کنم." جای تعجب نیست که لئون تنها پس از یک فصل جنجالی در باشگاه به جایی که از آنجا آمده بود، بازگردانده شد.

خامس رودریگز | از موناکو | 80 میلیون یورو | سال 2014

درست مانند هر کس دیگری در دنیای فوتبال، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، در طول راهیابی کلمبیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014، عاشق رودریگز با چهره تازه و ماهر شد.

با توجه به اینکه هافبک تهاجمی با چشمانی تیزبین برای گل های دیدنی که مدت ها رویای انتقال به سانتیاگو برنابئو را در سر داشت، انتقال اجتناب ناپذیر بود، بنابراین به جدیدترین کهکشانی پرز تبدیل شد.

او در اولین فصل حضورش در اسپانیا در برخی مواقع مانند یک ستاره بازی کرد و فصل 15-2014 را با 17 گل در تمامی رقابت ها به پایان رساند.

با این حال، در حالی که انتصاب زین الدین زیدان به عنوان مربی در سال 2016 نقطه عطفی مهم در تاریخ مدرن مادرید بود، عملاً پایان دوران حرفه ای او در لوس بلانکوس بود.

او به ندرت زیر نظر سرمربی فرانسوی ظاهر شد، زیرا در یک مقطع زمانی ادعا کرد که او درخواست کرده در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو کنار گذاشته شود.

در پایان، پس از چند سال حضور قرضی در بایرن مونیخ، و آخرین فصل سختی که او در آن تنها 8 بازی انجام داد، خرید 80 میلیون یورویی (68 میلیون پوند/86 میلیون دلار) بی نتیجه ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز