خبرگزاری کار ایران

چگونه استون ویلای جرارد می‌تواند منچسترسیتی را مبهوت کند تا لیورپول قهرمان شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۷۱۰

انتظار می‌رود که قهرمان انگلیس روز یکشنبه به راحتی عنوان قهرمانی خود را حفظ کند، اما در تیم پپ گواردیولا نقص هایی وجود دارد که تیم حریفش می تواند از آن استفاده کند.

به گزارش ایلنا، حتی پس از اینکه لیورپول سه امتیاز مقابل ساوتهمپتون را به دست آورد تا مشخص شدن تکلیف عنوان قهرمانی به روز پایانی برساند، اتمسفر جالبی در مورد تحلیل‌های بعد از بازی به وجود آمد.

به نظر می رسد هیچ کس باور ندارد که روز یکشنبه تغییری رخ دهد و منچسترسیتی راه خود را برای چهارمین عنوان قهرمانی لیگ برتر در پنج سال اخیر آسان خواهد کرد.

درست است، من‌سیتی یکی از مورد علاقه‌ترین تیم‌ها برای شکست دادن استون ویلاست که در فرم نسبتاً ضعیفی است و تیم پپ گواردیولا هم در تمام فصل در بازی‌های متوالی لیگ شکست نخورده است.

تساوی 2-2 مقابل وستهم یونایتد اتفاقی است که بعید به نظر می رسد، تکرار شود. اما این تنها یک اتفاق است.

در چهار مورد مختلف در فصل 22-2021، منچسترسیتی نتوانسته است در مسابقات متوالی پیروز شود، که هر کدام یک دوره کوتاه بود و منچسترسیتی برای شکست دادن دفاع های سرسخت کمی مردد به نظر می رسید.

این چیزی است که استون ویلا و لیورپول در این آخر هفته به آن امید خواهند داشت و تحلیل های تاکتیکی نشان می دهد که به هیچ وجه یک نتیجه قطعی به سود منچسترسیتی نیست.

اگر استون ویلا بتواند 15 دقیقه اول را ثابت نگه دارد، آنگاه تنش روز پایانی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. به هر حال، در این فصل، من سیتی در مواقعی در برابر یک دفاع سفت و فشرده به سختی دست و پنجه نرم کرده - تیمی فاقد مهاجمی که برای بیرون کشیدن حریف از موقعیت و بازی به سرعت لازم دارد.

ویلا دوست دارد یک بازی گسترده را زیر نظر استیون جرارد انجام دهد، اما در واقع وقتی مجبور می شود رویکرد خود را با شکل عمیق‌تر و استراتژی ضدحمله ساده‌تر کند، بهتر است. ظرفیت آنها برای حضور 11 نفر پشت توپ و ضربه زدن به توپ، و وادار کردن سیتی به مالکیت آهسته و جانبی، کلید تقویت اعصاب و ایجاد بازی‌هایی مانند تساوی آنها مقابل ساوتهمپتون و کریستال پالاس است.

احتمال موفقیت ویلا با ترکیب بسیار باریک از خط هافبک، شانس جرارد را افزایش می‌دهد. چه در ترکیب 4-4-2 یا شکل درخت کریسمس 4-3-2-1، ویلا دارای چهار بازیکن میانی خواهد بود که در ستون وسط زمین قرار گرفته اند، که دقیقاً نحوه دفاع در برابر تیم من سیتی است که حملات خود را از طریق رودری، کوین دی بروین و برناردو سیلوا می‌سازد.

شکل ویلا می‌تواند رودری را احاطه کند، در حالی که انرژی جان مک‌گین و عملکرد شگفت‌انگیز ناکامبا به تیم میهمان امید واقعی برای بستن نیم‌فضاها و ایجاد یک بازی سخت و ناراحت‌کننده می‌دهد.

اما اگر ویلا به سادگی عقب بنشیند و به دنبال ضدحمله باشد، در نهایت شکست خواهد خورد و در واقع شانس گرفتن امتیاز از من سیتی را خواهد داشت چون تیم جرارد مطمئناً نیاز به گلزنی دارد. خوشبختانه آن‌ها، تقریباً استراتژی عالی برای انجام این کار دارند.

مصدومیت کایل واکر تاثیر زیادی بر تساوی 2-2 وستهم در هفته گذشته داشت. منچسترسیتی به سرعت ریکاوری او نیاز دارد تا خط دفاعی فوق‌العاده‌اش کامل کار کند و در غیاب او، مایکل آنتونیو و جارود بوون هر دو مرتباً عقب می‌افتند. جرارد یادداشت کرده که دیوید مویس چگونه این کار را انجام داده است و به اولی واتکینز و دنی اینگز دستور خواهد داد تا با هم بر روی شانه آخرین مدافع حریف حرکت کنند.

با توجه به مصدومیت روبن دیاس و اینکه بعید است جان استونز به آمادگی کامل برسد، گواردیولا یا باید فرنانیندو را در ترکیب اصلی جای بدهد - که توسط آنتونیو از تیم جدا می‌شود - یا ناتان آکه، که تجربه زیادی در خط دفاعی من سیتی ندارد. اما برای اینکه واتکینز و اینگز از این دفاع آسیب دیده حداکثر استفاده را ببرند، به توزیع دقیق و سریع روی ضد حمله نیاز دارند که ممکن است مانعی برای ویلا باشد.

بنابراین، خیلی به این بستگی دارد که آیا می‌تواند مک‌گین را در فضای کافی برای ارسال‌ پاس‌های طولانی‌تر روی توپ قرار دهد و اینکه آیا فیلیپه کوتینیو یا امیلیانو بوئندیا می‌توانند از رودری دور شوند و در کنار دو مهاجم پیوند بخورند.

لیورپول نباید مشکلی برای شکست دادن ولورهمپتون داشته باشد

گرگ ها در شش مسابقه متوالی بدون برد هستند و با پایان فصل به نظر می‌رسد، آرزوهایشان هم تمام شده است. در واقع، از زمان خروج آداما ترائوره، همه چیز کند شده، زیرا بدون سرعت او وولز سرعت یا شتاب کافی برای ضدحمله را ندارد - که منجر به نمایش‌های بسیار بی روح می شود.

علاوه بر این، آرایش 3-4-2-1 آنها بیشتر شبیه یک 5-2-2-1 مسطح به نظر می رسد. این همان چیزی است که در شکست 5-1 اخیر آنها مقابل منچسترسیتی اتفاق افتاد، تیمی که از طریق کوین دی بروین، رحیم استرلینگ و فیل فودن بر نیمه‌فضاها مسلط شد.

محمد صلاح و لوئیس دیاز باید بتوانند در همان مناطق بر روی توپ قرار بگیرند و یک تیم مردد وولوز را وارد پوسته دفاعی ضعیف خود کنند. پس لیورپول کار خود را در آنفیلد انجام خواهد داد. بسیاری در داخل استادیوم تصور می کنند که برای کسب عنوان کافی به یک معجزه نیاز دارند، اما کارشناسان خیلی راحت ویلا را کنار گذاشته اند. جرارد استراتژی تاکتیکی برای هدف قرار دادن عیوب منچسترسیتی دارد و یکی از دراماتیک ترین روزهای پایانی تاریخ لیگ برتر را برای تیم سابقش رقم می‌زند.

الکس کبله - GOAL 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز