خبرگزاری کار ایران

گواردیولا، دورتموند، رئال مادرید و کلوپ - برندگان و بازندگان انتقال هالند به منچسترسیتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۰۳

انتقال 51 میلیون پوندی مهاجم نروژی به ورزشگاه اتحاد سرانجام روز سه شنبه تایید شد و عواقب این قرارداد بالقوه تعیین کننده بسیار بزرگ خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بدترین راز در فوتبال سرانجام آشکار شد: ارلینگ هالند تابستان امسال با مبلغ 51 میلیون پوند (63 میلیون دلار) به منچسترسیتی خواهد پیوست.

با این حال، در حالی که همه می‌دانستند که این معامله در حال انجام است، تأیید آن همچنان دنیای فوتبال را تکان داد.

و چگونه می تواند اینطور نباشد؟

هالند یکی از فوق ستاره های جدید فوتبال است، یک ماشین گلزن، و او اکنون به تیمی در حال حاضر درخشان می پیوندد که فقط یک چیز ندارد: یک شماره 9 پرکار.

در مورد آن اشتباه نکنید: هالند در صدر تیم شیک سیتی پپ گواردیولا یک چشم انداز دلهره آور برای بقیه بزرگان اروپاست.

در واقع، نتیجه جذاب خواهد بود، زیرا این پتانسیل را دارد که یک معامله تعیین کننده در دوران فوتبال باشد.

بنابراین، برندگان و بازندگان احتمالی انتقال قریب الوقوع هالند به منچستر چه کسانی هستند؟...

 

برنده: مالکان منچسترسیتی

مالکان منچسترسیتی در ابوظبی از زمان تصاحب باشگاه در سال 2008، نزدیک به 2 میلیارد پوند برای خرید بازیکنان خرج کرده اند.

آنها در این مدت چندین قرارداد بزرگ را به سرانجام رسانده‌اند. تنها تابستان گذشته، آنها رکورد نقل و انتقالات بریتانیا را شکستند و جک گریلیش را به مبلغ 100 میلیون پوند (140 میلیون دلار) از استون ویلا جذب کردند.

با این حال، معامله هالند متفاوت است. این مهاجمی است که هر باشگاه نخبه آرزوی جذب او را داشت. اما واقعیت این است که هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانستند با سیتی رقابت کنند - و بسته‌های مالی که آنها توانستند ارائه کنند را پیشنهاد کردند.

با این حال، سیتی به این یک تجارت عالی نگاه می کند و مطمئناً از دیدگاه آنها اینطور است. هالند در بوندسلیگا به طور میانگین در هر بازی گل زده است. او بهترین نسبت دقیقه به گل را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دارد.

و اینکه او هنوز فقط 21 سال سن دارد. او فقط هر روز بهتر از قبل می شود. و با این حال سیتی موفق شده او را با نیمی از مبلغ انتقالی که چلسی برای روملو لوکاکو در تابستان گذشته پرداخت کرد، به خدمت بگیرد.

البته هزینه ها و عوامل دیگری نیز در این انتقال دخیل است، اما مهم نیست که از چه نظر به آن نگاه کنید، باشگاه منچسترسیتی یک بازیکن بااستعداد را با قیمت مناسبی به خدمت گرفته است.

 

بازنده ها: دورتموند

حجم این هزینه بدون شک منبع ناامیدی در سیگنال ایدونا پارک خواهد بود.

البته، دورتموند وقتی در ژانویه 2019 هالند را که با مینو رایولا از ردبول سالزبورگ به خدمت گرفت، می‌دانست که با چه چیزی روبرو می‌شود (و آنها به همان باشگاه اتریشی بازگشتند تا یک جانشین هیجان‌انگیز یعنی کریم آدیمی را به خدمت بگیرند).

هزینه مقرون به صرفه 20 میلیون یورویی (17 میلیون پوند / 21 میلیون دلار) برای هالند همراه با اخطارهای زیادی بود. رایولا، به یاد داشته باشید، یک برنامه شغلی برای مشتری خود داشت و می خواست تا جایی که ممکن است برای یکی از ابرباشگاه های اروپایی خرید بازیکن ملی پوش نروژی را آسان کند.

جزئیات دقیق بند خرید ادعایی بود که هرگز فاش نشد و GOAL همیشه تاکید داشت که همیشه بیشتر یک توافق بوده است. با این حال، در حالی که اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شد دورتموند باید در سال 2022 و با پولی بسیار کمتر از نرخ جاری، اجازه خروج مهاجم را بدهد، کارمزد نهایی همچنان به‌طور سرسام‌آوری پایین به نظر می‌رسد.

همانطور که مدیر عامل دورتموند، هانس یواخیم واتزکه، به CNN گفت: "گاهی اوقات، این یک معامله خوب است، گاهی اوقات، آنقدرها خوب نیست." فروش هالند قطعاً در دسته دوم قرار می گیرد.

دورتموند می تواند استدلال کند که سرمایه گذاری اولیه خود را در یک مهاجم جوان که 85 گل در 88 بازی به ثمر رساند، به آنها کمک کرد تا در طول مسیر قهرمانی جام حذفی، بازگشت مناسبی داشتند اما در عین حال، آنها همچنین حق دارند احساس ناکامی پس از از دست دادن محبوب ترین شماره 9 فوتبال جهان برای تنها 51 میلیون پوند، داشته باشند. البته این امید است که با ایجنت کریم آدیمی مانند هالند موافقت نکرده باشند...

 

برنده: پپ گواردیولا

سیتی به سختی برای گلزنی تلاش می کند. به هر حال آنها در این فصل 140 بار در تمامی رقابت ها گلزنی کرده اند.

با این حال، همانطور که خود گواردیولا اعتراف کرده، به دلیل نداشتن یک مهاجم وسط تمام عیار، مجبور به بداهه سازی شده است. حتی گابریل ژسوس نیز وینگر موثرتری نسبت به مهاجم بوده است.

با این حال، روزهایی که باید از فیل فودن، رحیم استرلینگ یا حتی کوین دی بروین بخواهد به عنوان "9 کاذب" خدمت کنند، به پایان رسیده است. گواردیولا اکنون یکی از بی رحم‌ترین بازیکنان بازی امروز را در اختیار دارد و هالند باید ابعاد تهاجمی جدیدی به بازی هجومی سیتی اضافه کند.

این بازیکن نروژی یک نمونه فیزیکی قدرتمند را در خط حمله اضافه خواهد کرد اما این یک مهاجم است که با تکنیک عالی و سرعت سرسام آور نیز برخوردار است. هالند هنوز باید روی بخش‌های خاصی از بازی‌اش کار کند.

مهاجم متولد لیدز اخیراً آسیب‌های عضلانی نگران‌کننده‌ای داشته اما در صورت حفظ آمادگی جسمانی، به سختی می‌توان دید که او در فصل آینده حداقل 30 گل به ثمر نرساند، به‌ویژه زمانی که فکر می‌کنیم خلاق ترین هافبک تهاجمی جهان یعنی دی بروین قرار است برای او موقعیت خلق کند.

برخی از کارشناسان قبلاً به سرعت به این موضوع اشاره کرده‌اند که گواردیولا، سرمربی سابق بارسا پس از انتقال مشابه مهاجم سوئدی به نیوکمپ، زلاتان ابراهیموویچ را کنار گذاشت، اما فراموش نکنیم که بازیکن بزرگ دیگری، روبرت لواندوفسکی، در دو فصل حضورش در زیر نظر گواردیولا، 67 گل زد.

بیایید با آن روبرو شویم، این معامله برای گواردیولا تنها یک نقطه ضعف دارد: او دیگر هیچ بهانه ای برای قهرمانی در لیگ قهرمانان سال آینده ندارد!

 

بازنده ها: رئال مادرید

البته این مادرید بود که به امیدهای سیتی برای پیروزی در تورنمنت این فصل پایان داد، اما فلورنتینو پرز و شرکت او در حال حاضر نگاه های حسودانه و احتمالا تلخی را به سمت اتحاد خواهند انداخت.

همانطور که GOAL یک ماه پیش گزارش داد، لوس بلانکوس معتقد بود که می تواند هالند و کیلیان امباپه را در تابستان امسال به خدمت بگیرد. با این حال، در حال حاضر، احتمال مشخصی وجود دارد که آنها به هیچ کدام از این دو دست نخواهند یافت.

انتقال امباپه با قرارداد به عنوان بازیکن آزاد به مادرید یک امر رسمی به نظر می رسد و گفته می شود که قهرمان لیگ "99 درصد" از جذب فوق ستاره پاری سن ژرمن مطمئن است. با این حال، آخرین گزارش‌هایی که از فرانسه منتشر می‌شود حاکی از آن است که برنده جام جهانی حداقل در حال فکر کردن است.

مادر امباپه ادعای روزنامه های فرانسوی مبنی بر توافق پسرش برای تمدید دو ساله سودآور با پاری سن ژرمن را رد کرد اما سپس اضافه کرد که او نیز هنوز تصمیمی برای جدایی نداشته است. با این حال، اگر امباپه در پارک دو پرنس بماند، این یک فاجعه برای پرز خواهد بود، کسی که در چند سال گذشته با تمرین رویکردی محتاطانه در نقل و انتقالات، به سمت خریدی درخشان در تابستان پیش رفته است.

مادریدی ها به رسانه ها گفته اند که نگرانی هایی در مورد حقوق هالند و سابقه مصدومیت اخیر دارند، اما به سختی می توان این ظن را از بین برد که اگر می دانستند امباپه ممکن است با پاری سن ژرمن باقی بماند، برای جذب او پیش می رفتند.

 

بازنده: یورگن کلوپ

یورگن کلوپ مطمئناً ترجیح می داد هالند را در مادرید ببیند. حداقل در آن صورت، او فقط باید نگران او در لیگ قهرمانان اروپا می‌بود. همانطور که هست، امیدهای لیورپول برای فتح دومین لیگ برتر قبل از جدایی سرمربی آلمانی نمادین آنها در سال 2026، ضربه واقعی‌ای خورده است.

قرمزها در حال حاضر با منچسترسیتی در صدر جدول قرار دارند اما یک بازی بیشتر انجام داده اند، به این معنی که تیم گواردیولا همچنان انتظار می رود چهارمین عنوان را در پنج فصل اخیر به دست آورد. در حالی که هالند اکنون در راه است، قهرمانان فعلی رقابت های 2022-23 را به عنوان محبوب ترین ها برای ادامه سلطه خود بر بازی انگلیس آغاز خواهند کرد.

هنگامی که ماه گذشته اسپورت بیلد از کلوپ در مورد احتمال خرید هالند سوال شد، او پاسخ داد: "ما به آنجا نخواهیم رفت. اعداد درگیر فقط دیوانه کننده هستند. ما کاری با آن نخواهیم داشت. شانسی نیست."

حال باید دید که آیا لیورپول به همین اندازه امید کمی برای به چالش کشیدن سیتی برای قهرمانی فصل آینده دارد یا خیر. البته انتقال هالند به منچستر برای کلوپ یا هر فرد دیگری در لیگ برتر غافلگیر کننده نبوده است. آنها می دانستند که او می آید. با این حال، اینکه آیا آنها ایده ای در مورد چگونگی متوقف کردن او خواهند داشت یا خیر، یک سؤال دیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز