خبرگزاری کار ایران

هفته سی و دوم لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی - لیورپول: جنگ قهرمانی در ورزشگاه اتحاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۸۱

در حساس ترین بازی هفته لیگ برتر انگلیس از ساعت 20 امشب منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان لیورپول خواهد بود.

به گزارش ایلنا، تنها دو تساوی و یک باخت طول کشید تا سیتی کنترل خود را بر عنوان ششمین قهرمانی در لیگ برتر از دست بدهد، زیرا لیورپول به پیشروی ادامه داد در حالی که ساوتهمپتون، کریستال پالاس و تاتنهام رویاهای پپ گواردیولا برای بازگشت به لیگ برتر را خدشه دار کردند.

در یک مرحله، هشت امتیاز در صدر جدول رده بندی با تعداد بازی های مشابه لیورپول - 14 امتیاز در یک مقطع با دو بازی بیشتر - سیتی همچنان برای موفقیت در سه جبهه در این فصل پس از واگذاری تاج جام اتحادیه می‌جنگد.

با این حال، سرنوشت سیتی هنوز در دستان آن‌هاست و پیروزی در زمین خود باعث می‌شود که آنها یک شکاف بالقوه غیرقابل نفوذ چهار امتیازی را در فاصله هفت بازی پایانی فصل باز کنند. بازی برگشت با اتلتیکو و دیدار مجدد با لیورپول در نیمه نهایی جام حذفی نشان دهنده یک دوره طاقت فرسا برای سیتیزن‌هاست.

بنابراین، حضور در بازی یکشنبه در اتحاد، برای منچسترسیتی بسیار مهم است، تیمی که با کوین دی بروین و تلاش های ایلکای گوندوگان به پیروزی 2-0 در برابر برنلی رسید و در نهایت موفق شد راه خود را برای برتری برابر اتلتیکومادرید پیدا کند.

از آنجایی که تیم دیگو سیمئونه ظاهراً با ترکیب 5-5-0 به امید حفظ امتیاز قابل احترام قبل از استقبال از سیتی در واندا متروپولیتانو پیش می‌رفت اما فیل فودن ستاره سیتیزن‌ها شد. با این حال، معرفی فیل فودن جان تازه ای به من سیتی دمید، که پس از ضربه دقیقه 70 دی بروین از پاس فودن، در بازی رفت برنده شدند و رویای سه گانه داخلی و قاره ای برای قهرمان انگلیس هنوز زنده است.

سیتی هشت بازی بدون شکست در تمامی رقابت‌ها را با بردن 6 پیروزی، از جمله هر سه بازی آخرش در اختیار دارد و آن‌ها در این مدت تنها دو گل دریافت کرده‌اند. دریافت تنها 18 گل در 30 بازی لیگ برتر در این فصل باعث شد تا سیتی به عنوان بهترین تیم دفاعی لیگ برتر در این فصل شناخته شود، در حالی که 40 گل در زمین خانگی نیز بهترین در نوع خود است.

از ماه اکتبر، سیتی نتوانسته است در یک بازی لیگ برتر در اتحاد به گل برسد - در 8 بازی از 9 بازی اخیر خود در کنار آن شکست شوکه‌کننده مقابل تاتنهام، موفق به گلزنی شده‌اند اما لیورپول تمام انگیزه‌ای را که باید سیتی را شکست بدهند، در اختیار دارد.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که احتمالاً با ستایش از همتای خود گواردیولا به عنوان "بهترین مربی جهان"، بازی‌های ذهنی را آغاز می‌کند، وارد ماه آوریل شده است و این چهارگانه هنوز یک احتمال واقعی است، اگرچه او احتمالاً از شنیدن این کلمه خسته شده است.

لیورپول - به زبان ساده - که تاج قهرمانی منچسترسیتی در جام اتحادیه را از چنگ آنها ربوده و در فاصله ای نزدیک تا قهرمانی در لیگ برتر است، از ژانویه به ماشین برنده تبدیل شده و آنها از زمان فیفادی به خاطر تمرکز روی موفقیت های خود استراحت نکرده‌اند.

لیورپول آخر هفته گذشته مقابل واتفورد در آنفیلد در بهترین حالت خود قرار نداشت، اما با این وجود به لطف ضربه سر دیوگو جوتا و پنالتی مثال زدنی فابینیو، به راحتی پیروز شد و در نتیجه آن ها برای مدت کوتاهی به صدر صعود کردند؛ قبل از اینکه سیتی برنلی را شکست بدهد.

برد 3-1 در بنفیکا پنجمین پیروزی متوالی لیورپول در تمامی رقابت‌ها را رقم زد و تیم کلوپ در 17 بازی از 18 بازی اخیر خود در داخل و قاره اروپا به طرز شگفت‌انگیزی پیروز شده است - فقط اینترمیلان توانسته است یک پیروزی را از غول مرسی ساید بگیرد.

پیروزی‌های قابل توجه لیورپول باعث می‌شود که آنها در بازی یکشنبه با هدف کسب یازدهمین پیروزی متوالی در لیگ برتر، با پیروزی آخر هفته گذشته مقابل واتفورد، عبور از 10 برد متوالی در لیگ برتر را برای پنجمین بار در تاریخ خود به ثبت رساندند.  رکورد قبلی توسط من سیتی ثبت شده بود.

در حالی که لیورپول مقابل بهترین خط دفاعی لیگ قرار خواهد گرفت، لیورپول با 5 کلین شیت متوالی در لیگ برتر ثابت کرده که در دور نگه داشتن توپ از دروازه خود بسیار ماهر است و تعداد گل های 77 گل بالاترین رکورد در لیگ برتر است.

لیورپول 8 برد متوالی خارج از خانه در تمام رقابت ها کسب کرده، اما از سال 2010 آنها نتوانستند دروازه خود را در ورزشگاه اتحاد بسته نگه دارند. باید دید کدام تیم می‌تواند این مسابقه حساس که سرنوشت قهرمانی را تا حدودی مشخص می‌کند، به سود خودش به پایان برساند.

 ترکیب احتمالی منچسترسیتی:

 ادرسون، واکر، استونز، لاپورته، کانسلو،  سیلوا، رودری، دی بروین، محرز، فودن، استرلینگ

 ترکیب احتمالی لیورپول:

آلیسون، الکساندر-آرنولد، ماتیپ، فن دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، مانه، دیاز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز