خبرگزاری کار ایران

یک گل در هفت بازی: چرا افت صلاح برای کلوپ، لیورپول و منچسترسیتی نگران کننده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۲۴

این بازیکن مصری برای حضور در مسابقه بزرگ یکشنبه لیگ برتر با مشکل مواجه است اما بهترین بازیکنان هرگز برای مدت طولانی ساکت نمی‌مانند.

به گزارش ایلنا، سخت است که بگوییم افت اخیر محمد صلاح بیشتر موجب نگرانی چه کسی خواهد بود. لیورپول که با ستاره‌ای وارد بزرگترین بازی فصلش می‌شود که در هفت بازی اخیرش فقط یک گل زده است - یک پنالتی!

مطمئناً چه کسی باید از عملکرد منفی بازیکنی که در گذشته بارها باعث رنجش آنها شده است، بترسد؟ بله، منچسترسیتی! یا اینکه خود صلاح که شاید بدترین زمان ممکن را برای نشان دادن اینکه در واقع یک انسان است، انتخاب کرده است؟

وقتی استانداردهای شما به اندازه استانداردهای مصری‌ها بالا باشد، هر چیزی که کاستی داشته باشد می‌تواند چیز بزرگی به نظر برسد. بنابراین، یک دویدن 660 دقیقه‌ای بدون گل از این ستاره، تقریباً به عنوان یک بحران تمام عیار شناخته می‌شود.

یورگن کلوپ می گوید که او هیچ نگرانی ندارد، اما ناامیدی صلاح در هفته های اخیر برای همه وجود داشته است. مطمئناً سه شنبه شب آنجا بود؛ زمانی که او تنها پس از 61 دقیقه بازی لیورپول در لیگ قهرمانان مقابل بنفیکا تعویض شد.

تصمیم کلوپ ممکن است با یک نگاه به بازی پرفروش یکشنبه لیگ برتر در اتحاد گرفته شده باشد (او بعداً اصرار داشت که اینطور نبوده) اما عملکرد صلاح در لیسبون باعث شد که در هر صورت استفاده از او آسان‌تر از حد معمول باشد.

یکی دو سوال در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی کلوپ مطرح شد، زمانی که او پیشنهاد کرد که فرم صلاح ممکن است تحت تأثیر "همه داستان های" پیرامون این بازیکن 29 ساله قرار گرفته باشد. کلوپ اضافه کرد: «واضح است که مو می خواهد گل بزند، به خصوص در این لحظه.»

منظور او چه می تواند باشد؟ و وقتی صلاح به اسکای اسپورت گفت که "خیلی چیزها است که مردم نمی دانند" در مورد وضعیت قرارداد او چه معنایی داشت؟ آیا مسائلی جدی وجود دارد؟ و اگر چنین است، آیا می توان آنها را حل کرد؟

منابع اصرار دارند علیرغم گزارش‌های هفته گذشته مبنی بر آمادگی صلاح برای کنار گذاشتن مطالبات دستمزدی خود و امضای قراردادی چهار ساله، هیچ تحولی در این زمینه صورت نگرفته است. در هر دو طرف این باور وجود دارد که در نهایت راه مصالحه‌ای پیدا خواهد شد اما در حال حاضر می توان انتظار داشت که این گمانه زنی ادامه یابد.

حداقل بعید است که صلاح برای دیدار لیورپول از منچسترسیتی کنار گذاشته شود اما حتی این واقعیت که یکی از روزنامه های انگلیسی این هفته مطلبی را در وب سایت خود منتشر کرد و در مورد این ایده بحث کرد، گویای این موضوع است.

صلاح از 23 فوریه هنوز یک بازی کامل یعنی 90 دقیقه را در لیگ برتر تکمیل نکرده و 16 بازی اخیر او برای باشگاه و کشورش تنها 5 گل به همراه داشته که سه گل آن از روی نقطه پنالتی بوده است.

آسیب دیدگی پا، که در جریان برد ماه گذشته در برایتون ایجاد شد، کمکی به مسائل نکرده و همچنین ناامیدی از حذف مصر در پلی آف به دست سنگال در جام جهانی برای او وجود داشت. گفته می شود که صلاح که در ضربات سرنوشت ساز در داکار یک پنالتی را از دست داد، این شکست را شخصاً پذیرفت، اگرچه به شیوه معمول، کمتر از 12 ساعت بعد به زمین تمرین لیورپول بازگشت و آماده بازگشت به کار برای باشگاهش بود.

این عزم و حرفه‌ای بودن، حداقل از نظر کلوپ، بزرگترین دارایی صلاح است و این همان چیزی است که تضمین می‌کند که این رکود کوچک دقیقاً به همان شکل باقی بماند و نه بیشتر. سرمربی قرمزها در لیسبون گفت: "دوره سختی است، اما همه چیز خوب خواهد بود."

یکشنبه ممکن است بهترین زمان برای نشان دادن آن باشد. پیروزی در اتحاد، لیورپول را در صدر لیگ برتر قرار می‌دهد و با 7 هفته باقی‌مانده از این رقابت‌ها، این باور را تقویت می‌کند که یک "چهارگانه" بی‌سابقه ممکن است برای کلوپ و تیمش واقعا امکان‌پذیر باشد.

رکورد صلاح مقابل سیتی عالی است: او 7 بار مقابل تیم پپ گواردیولا گلزنی کرده است، از جمله 4 گل در 5 بازی اخیرش. چه کسی می‌تواند آن تلاش مسحورکننده و حرکات مارپیچ را فراموش کند، زمانی که دو تیم در آنفیلد در اکتبر 2-2 مساوی کردند؟ فرم گلزنی دیوگو جوتا، و روشی که لوئیز دیاز از زمان انتقالش در ژانویه از پورتو به طور یکپارچه در آن جا خوش کرده است، به این معنی است که کلوپ گزینه های تهاجمی بیشتری نسبت به گذشته دارد.

با این حال، اگر ترکیب اصلی لیورپول شامل صلاح و سادیو مانه نباشد، بسیار شوکه کننده خواهد بود و بسیاری از روبرتو فیرمینو را به عنوان مهاجم سوم نیز انتخاب می کنند، هرچند که این بازیکن برزیلی به طور محسوسی در تصاویر تمرینی منتشر شده توسط باشگاه در روز جمعه حضور نداشت.

البته صلاح با لبخندی درخشان آنجا بود.  اگر فشار به او وارد شده باشد، به اندازه کافی آن را پنهان کرده است. او دوست دارد یک گل و یک عملکرد بزرگ در این آخر هفته داشته باشد، فکر می‌کند، و اگر کمی الهام‌بخشی می‌خواهد، باید تنها به سه سال گذشته نگاهی بیندازد، به آوریل 2019، زمانی که هشت بازی بدون گل با یک ضربه به یاد ماندنی خارج از خانه در ساوتهمپتون به پایان رسید.

تکرار همان یکشنبه؟ شما در مقابل آن شرط بندی نمی کنید. به هر حال بهترین ها هرگز برای مدت طولانی ساکت نمی مانند. لیورپول به صلاح با صدای بلند در اتحاد نیاز دارد. اگر او باشد، شانس قهرمانی دوباره در دست آنهاست. منبع: GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز