خبرگزاری کار ایران

هنوز تمام نشده است: ساوتهمپتون به لیورپول و چلسی امید داد!

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۹۰۴

با تساوی 1-1 مقابل ساوتهمپتون، رکورد 12 پیروزی صدرنشینان لیگ برتر پایان یافت و همین نتیجه رقابت قهرمانی را زنده نگه داشت.

به گزارش ایلنا، منچسترسیتی ممکن است در سه ماه گذشته به یک فرم ایده آل نزدیک شده باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها بی عیب و نقص بوده اند. تساوی 1-1 در ساوتهمپتون به 12 برد پیاپی که از نوامبر ادامه داشت، پایان داد و نشان داد که حتی اگر برخی آنها را شکست ناپذیر بدانند، هنوز نقاط ضعفی وجود دارد. در حالی که قدیس‌ها ممکن است سوت پایان را پس از 6 دقیقه وقت اضافی با آرامش جشن بگیرند، اما تا اواخر نیمه دوم اینطور به نظر می رسید که آنها یک پیروزی به دست می آورند.

 یک خطر جدی در وقت استراحت و اقدامات در خط میانی، سیتی مجبور شد برای یافتن گل تساوی در برابر میزبان، به عمق زمین بپردازد. و در نیم ساعت پایانی بازی، یک گل از سوی سیتی محتمل‌تر به نظر می رسید اما ساوتهمپتون مصمم و ناامیدکننده بود و توانست آن‌ها را از بازی دور نگه دارد.

 این نتیجه ای است که ممکن است شور و شوق را برای فصل لیگ برتر دوباره برانگیزد. کارشناسان زیادی وجود داشته‌اند که اصرار داشتند رقابت قهرمانی به پایان رسیده و البته اگر سیتی به فهرست پیروزی‌های متوالی ادامه دهد، توسط هیچ رقیبی گرفتار نخواهد شد. پپ گواردیولا حتی اگر به چنین چیزی هم فکر می‌کرد، هرگز علناً موافقت نمی‌کرد اما او کاملاً آگاه است که تیمش غیرقابل توقف نیست.

آرسنال تقریباً آن‌ها را در روز سال نو شکست داد، زمانی که آنها با شایستگی 1-0 پیش افتادند و بعد اجازه دادند تا بازی به تساوی کشیده شود.  لستر با سه گل در 10 دقیقه در شکست 6-3 آن‌ها را به وحشت انداخت، در حالی که ولوز تنها با یک پنالتی بحث برانگیز از تیم پپ شکست خورد. ساوتهمپتون، که در اوایل فصل به تساوی خفیف در اتحاد دست یافت، دوباره جلوی این تیم را گرفت و ممکن است بقیه تیم‌های لیگ برتر را بیدار کند که آن‌ها باید با شجاعت بیشتری بازی کنند.

گواردیولا گفت: «به همین دلیل [فتح لیگ] ارزشمندترین عنوانی است که می توانید در هر فصل به دست آورید. خیلی سخت است، شما با مدعیان مختلف بازی می‌کنید و همه آماده هستند تا قهرمانان فعلی را شکست دهند. ما در گذشته چیزهای زیادی بردیم و این برای بقیه خنده دار نیست، بنابراین پیروزی دشوارتر می‌شود. به همین دلیل است که تنها یک تیم در 13 سال گذشته قهرمانی پشت سر هم کسب کرده است و ما تلاش می‌کنیم دوباره آن را تکرار کنیم. امروز نیازی به برد یا باخت یا تساوی ندارم تا بدانم بازی‌های زیادی برای انجام دادن داریم.

یک هفته پیش، چلسی، رقیب احتمالی عنوان قهرمانی، در شکست در منچستر فروتن بود. هفت روز بعد، ساوتهمپتون همان چیزی بود که آبی‌ها نبودند. رالف هازن‌هاتل بازیکنانش را مجبور به تکل‌های دقیق کرد، سیتی را وقتی به دروازه نزدیک می‌شد فلج کرد و در وقت‌های اضافه فقط از 26 درصد مالکیت توپ مشکل ایجاد کرد.

ضربه دقیقه ششم کایل واکر-پیترز یک حمله فوق‌العاده بود که از نیمه خودی شروع شد و آنها می‌توانستند بیشتر هم در نزدیک دروازه منچسترسیتی حضور داشته باشند. هازن‌هاتل ممکن است از گل تساوی ناامید شده باشد - یک ضربه آزاد ساده که آیمریک لاپورته بدون هیچ چالشی به درون دروازه فرستاد - و آنها در نیمه دوم شانس خود را سوار کردند.  کوین دی بروین و گابریل ژسوس هر دو به تیر دروازه زدند در حالی که درخواست های VAR برای پنالتی و کارت قرمز رد شد و فقط باعث به هم زدن ریتم سیتی شد.

در حالی که چالش قهرمانی چلسی توسط یک زمستان وحشتناک از مسیر خارج شده، لیورپول در صورت پیروزی در بازی‌های خود می‌تواند فاصله را به شش امتیاز کاهش دهد، در حالی که دیدار آوریل مقابل سیتی در ورزشگاه اتحاد هنوز در راه است. گواردیولا گفت: «حتی با پیروزی در بازی، رقابت برای عنوان قهرمانی تمام نخواهد شد. هیچ کس در ژانویه قهرمان نمی شود. بازی های سخت زیادی مثل امروز باید انجام شود. ما برای دفاع از عنوان خود و مردم خود به بهترین شکل ممکن بازی کردیم. پایان این عنوان نتیجه کاری است که ما انجام داده ایم. امروز کاری که آنها انجام دادند واقعا خوب بود.»

پس هنوز هیچ چیز تمام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز