خبرگزاری کار ایران

کلوپ جادوانه می‌شود؟

رویای چهارگانه لیورپول: تقریبا غیرممکن!

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۴۵۶

لیورپول برای کسب چهار جام در فصل جاری شانس دارد اما سرمربی این تیم آن را تقریبا غیرممکن می‌داند.

به گزارش ایلنا، قرمزها روز شنبه به فینال جام حذفی در ومبلی رسیدند و هنوز هم با شانس بی‌سابقه کسب چهارگانه مواجه هستند.

یورگن کلوپ با پف کردن گونه ها و تکان دادن سر، به نوعی توانست همه چیز را به خوبی خلاصه کند. "خوشحال؟"  هنگامی که به سمت اتوبوس تیم لیورپول می رفت از او خواسته شده تا در مورد احساساتش درباره این بازی صحبت کند.

پاسخ او گویای همه چیز بود. او مطمئناً خوشحال بود، اما علاوه بر این، او خیلی بیشتر از همه نگران بود.

شاید پس از چنین روز پر انرژی تخلیه شده و به طور قطع بر روی چالش‌هایی که پیش رو هستند، متمرکز شده است. پیروزی لیورپول در نیمه نهایی جام حذفی مقابل منچسترسیتی ممکن است یک پیروزی بزرگ باشد، اما پیروزی های بزرگ تری در انتظار آنهاست و کلوپ و بازیکنانش این را می دانند.

آنها از پیشروی لذت می برند، اما واقعیت این است که آنها 11 بازی برای جاودانگی پیش رو دارند، چشم انداز یک چهارگانه بی سابقه که هر چه که بازی‌ها را یکی یکی شروع می‌کنند، بزرگتر می‌شود.

ویرجیل فن دایک که با جمعی از خبرنگاران در میکسدزون ومبلی صحبت می کرد، گفت: «این چیزی است که همه رویای آن را دارند اما هیچ کس قبلاً این کار را انجام نداده و دلیلی برای آن وجود دارد - زیرا تقریباً غیرممکن است."

برای یافتن عبارت کلیدی در آنجا نیازی به یک نابغه نیست، اینطور است؟ تقریبا غیرممکن. تقریبا.

این صحبت‌ها ذهن را به یکی از معروف ترین صحبت هایی که کلوپ تا به حال انجام داده، در هتل هوپ استریت چند ساعت قبل از بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا در سال 2019 می برد.

لیورپول در بازی رفت در کاتالونیا 3-0 شکست خورده بود، اما زمانی که آنها برای دیدار پیش از بازی خود جمع شدند، کلوپ یکی از بهترین صحبت‌های خود را انجام داد. او به بازیکنانش گفت: «تمام دنیا فکر می‌کنند این غیرممکن است. و بیایید صادق باشیم، احتمالاً غیرممکن است. اما چون شما هستید؟ چون شما هستید، ما یک شانس داریم.»

این سخنرانی قطعاً می‌تواند اکنون، تقریباً سه سال بعد، اعمال شود. تلاش لیورپول برای بردن هر چهار رقابت مهم - لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ قهرمانان - غیرممکن به نظر می رسد و احتمالا غیرممکن است. اما با این تیم چطور؟ با این تیم آنها شانس دارند.

اینکه پیروزی شنبه شب چقدر بزرگ خواهد بود، فقط زمان مشخص خواهد کرد. اجماع عمومی بر این است که این مردان پپ گواردیولا بودند که در هر دو دیدار این فصل لیگ قانع‌کننده‌تر به نظر می‌رسند، اما این تیم کلوپ بود که اقتدار خود را در ومبلی اعمال کرد. کلوپ درباره بازی شنبه گفت: "یکی از بهترین نیمه هایی که تا به حال بازی کردیم."  ترنت الکساندر-آرنولد گفت که لیورپول "ممتاز" است و اصرار داشت که آنها از تساوی 2-2 هفته گذشته در ورزشگاه اتحاد درس گرفته اند و برنامه بازی خود را با پرس بالا و سخت در همان ابتدای کار اجرا کردند. مدافع کناری انگلیس گفت: "فکر نمی‌کنم تا به حال تیمی را مانند ما مقابل سیتی دیده باشم."

سیتی البته برای عملکرد خود بهانه هایی دارد. کوین دیبروین در کنار آنها نبود و کایل واکر مصدوم هم به مسابقه نرسیده بود. آیمریک لاپورت، روبن دیاس و رودری و ادرسون کنار گذاشته شدند و زاک استفن به عنوان دروازه بان در حال تحمل یک کابوس در صحنه بزرگ بود.

 و آنها چیزهای زیادی برای چشم انتظاری خود دارند. آن‌ها هنوز در جایگاه اول لیگ برتر هستند و باید در هفت بازی اخیر خود پیروز شوند تا چهارمین عنوان قهرمانی خود را در پنج سال اخیر تضمین کنند، و این شانس وجود دارد که اگر قرمزها از ویارئال عبور کنند، این آنها هستند که در فینال لیگ قهرمانان اروپا در مسیر لیورپول قرار بگیرند. در واقع جنگ مرسی ساید/منچستر هنوز به پایان نرسیده است.

با این حال، بازیکنان لیورپول طوری به نظر می رسند که انگار آماده این چالش هستند. الکساندر-آرنولد گفت: «این همیشه بهترین زمان سال است. ون دایک موافقت کرد و از هواداران خواست نگران نباشند، بلکه از لحظه لذت ببرند. مدافع هلندی گفت: «آنچه در حال وقوع است بسیار خاص است و امیدواریم که همه ما ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر، وقتی به گذشته نگاه کنیم، این زمان‌ها را به خاطر بیاوریم.»

حتی محمد صلاح که روند گلزنی اخیرش در ومبلی ادامه داشت، در حالی که به سمت اتوبوس می رفت لبخند می زد.  "بچه ها خیلی دلم براتون تنگ شده بود!"  او با خبرنگاران شوخی کرد، هرچند به شیوه معمولی، مودبانه درخواست مصاحبه را رد کرد. واقعاً قابل درک است، با توجه به اینکه همه ما می دانیم محور سؤالات چه بود.

برای فن دایک که نیم ساعت خوبی را صرف گفتگو با خبرنگاران کرد، چنین نگرانی وجود نداشت. مرد هلندی حتی زمانی برای تمسخر اندی رابرتسون پیدا کرد که به گفته او در طول بازی دچار آفتاب سوختگی شده بود. "او اسکاتلندی است، به همین دلیل!"  ون دایک به شوخی در مورد همبازی خود اینچنین گفت.

چند تن از بازیکنان سیتی، از جمله کاپیتان باشگاه فرناندینیو و مهاجم گابریل ژسوس نیز در مقابل رسانه ها قرار گرفتند، اما برخی دیگر عقب نشینی کردند. هر دو تیم بازی‌های میان هفته لیگ برتر را دارند، لیورپول روز سه‌شنبه در آنفیلد به مصاف منچستریونایتد می‌رود و 24 ساعت بعد سیتی میزبان برایتون است. یک لغزش در حال حاضر می تواند برای هر دو تیم کشنده باشد.

مطمئناً لیورپول امیدوار است که برد شنبه شک و تردیدهایی را در ذهن گواردیولا ایجاد کند و لایه‌ای از اعتماد به نفس و خودباوری را از او دور کند. اگر هیچ چیز دیگری، سوالاتی را در مورد برخی از اعضای تیم سیتی ایجاد کرده است. برای مثال، تعجب آور خواهد بود، اگر بین الان تا پایان فصل، استفن، فرناندینیو، ناتان آکه یا الکساندر زینچنکو را زیاد ببینیم.

از طرف دیگر، سیتی امیدوار است که وزن تاریخ و شدت برنامه به لیورپول برسد. با وجود تمام شاهکارهای باورنکردنی قرمزها در این فصل، هنوز موانع بزرگی برای غلبه بر آنها وجود دارد و چشم انداز یک شکست باشکوه، اگر بتوانیم آن را اینطور بنامیم، هنوز وجود دارد. تیم کلوپ فشار را به خوبی مدیریت می‌کند، اما آنها قبلاً هرگز چنین موقعیتی را ندیده بودند.

و این همان چیزی است که چند هفته آینده را بسیار جذاب خواهد کرد. تاریخ به ماشین قرمز کلوپ اشاره می کند. آیا آنها در پایان ماه می یک، دو، سه یا چهار جام در ویترین خواهند داشت؟

منبع: GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز