خبرگزاری کار ایران

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رونالدو آماده انتقام از اتلتیکو مادرید / عقاب‌ها در خانه آژاکس به دنبال صعود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۷۱۷

در چارچوب بازی های برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب منچستریونایتد به مصاف اتلتیکو مادرید می‌رود و بنفیکا هم میهمان آژاکس خواهد بود.

به گزارش ایلنا، منچستریونایتد در بازی رفت در 23 فوریه از بهترین فرم خود فاصله زیادی داشت و اتلتیکو برای مدت طولانی برتری در این بازی را برعهده داشت اما الانگا از روی نیمکت آمد و در دقیقه 80 گل تساوی را به ثمر رساند؛ بدین ترتیب یعنی هر پیروزی برای شیاطین سرخ موجب  صعود آن‌ها به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود.

اگر منچستریونایتد پس از شکست 4-1 خود مقابل منچسترسیتی آخر هفته گذشته وارد بازی برگشت می شد، اعتماد به نفس پایینی داشت اما شاگردان رالف رانگنیک روز شنبه به بازی های لیگ مقابل تاتنهام بازگشتند و پیروزی 3-2 را برای تقویت امیدهای خود در جمع چهار تیم برتر ثبت کردند.

کریستیانو رونالدو پس از مصدومیت بازگشت و هت تریک درخشانی را مقابل اسپرز به ثمر رساند و ملی پوش پرتغالی اکنون مصمم به کسب موفقیت بیشتر مقابل اتلتیکو است، زیرا در طول دوران حرفه ای خود 25 گل مقابل قرمز و سفیدها به ثمر رسانده است و آنها را به حریف مورد علاقه خود تبدیل کرده است.

منچستریونایتد که برای صعود به این مرحله با کسب 11 امتیاز از 6 بازی خود در صدر گروه F قرار گرفت، در این مرحله از رقابت های 2018-2019 پاری سن ژرمن را شکست داد، اما در فصل گذشته نتوانست از مرحله گروهی عبور کند. در نهایت به لیگ اروپا سقوط کرد و قبل از شکست مقابل ویارئال به فینال رسیده بود.

20 بار قهرمان انگلیس در 7 بازی از 11 بازی قبلی خود در مرحله یک هشتم نهایی پیروز شده اما این اولین دیدار آنها با اتلتیکو در انگلیس از نوامبر 1991 خواهد بود، زمانی که دو تیم در بازی برگشت مسابقه دور دوم در جام برندگان جام یوفا به تساوی 1-1 دست یافتند. 

در همین حال، اتلتیکو پس از پیروزی 2-1 مقابل کادیز در لالیگا وارد رقابت‌ روز سه‌شنبه می‌شود، به این معنی که غول‌های پایتخت اکنون در چهار بازی اخیر خود در لیگ پیروز شده‌اند، که آنها را در جمع چهار تیم برتر قرار داده است.

شاگردان دیگو سیمئونه در چهار بازی از پنج بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز شده‌اند اما آنها در این فصل در رقابت قهرمانی نیستند، بنابراین تنها شانس آنها برای کسب مدال در این فصل، لیگ قهرمانان است.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد:

دخیا، دالوت، واران، مگوایر، شاو، فرد، مک تومینای، سانچو، فرناندز، پوگبا، رونالدو

ترکیب احتمالی اتلتیکو مادرید:

اوبلاک، ساویچ، فیلیپه، رینیلدو، یورنته، دی پائول، کوکه، هررا، لودی، فلیکس، کورئا

آژاکس - بنفیکا

رونالدو آماده انتقام از اتلتیکو مادرید / عقاب‌ها در خانه آژاکس به دنبال صعود

اریک تن هاگ ژنرال آژاکس که هنوز اجازه نمی دهد تا حدس و گمان های منچستریونایتد او را از وظیفه ای که در دست دارد حواسش را پرت کند، به دیدن سباستین هالر سرحال عادت کرده، اما بازیکن سابق وستهم یونایتد در کمال تعجب در بازی رفت اشتباه گلزنی تبدیل کرد.

گل به خودی هالر 8 دقیقه پس از اینکه دوشان تادیچ به آژاکس برتری داد به ثمر رسید و در حالی که هالر تنها 3 دقیقه وقت صرف کرد تا اشتباه خود را جبران کند و تیمش را 2-1 پیش بیندازد، بنفیکا با گل رومن یارمچوک اوکراینی به تساوی رسید.

به نظر می رسید که دوری از لیگ قهرمانان آژاکس را به شدت تحت تأثیر قرار داد زیرا آنها تساوی 2-2 را با باخت شوکه کننده مقابل گو هد ایگلز دنبال کردند، اما از آن زمان تاکنون سه برد با زدن 8 گل در اردیویسه به دست آورده‌اند.

آخرین باری که آژاکس موفق شد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا خارج شود، شاهد آن بود که آنها در فصل 19-2018 موفق به صعود خیره کننده به نیمه نهایی شدند و مطمئناً امکانات میزبانی باید به آنها کمک کند تا تلاش خود را برای تکرار یا بهتر یک شاهکار انجام دهند.

در واقع، تیم تن هاگ در بازی برگشت با هر هفت برد آخر در خانه در تمام رقابت ها - تنها دو گل دریافت کرده و حداقل سه گل در هر بازی به ثمر رسانده - پا به مسابقه می‌گذارد. 

درحالیکه شکست برابر ویزلا روند شکست ناپذیری بنفیکا را در 7 بازی در تمام تورنمنت‌ها را به پایان رساند. پایان دادن به 6 بازی متوالی آنها که حداقل 2 گل در هر بازی به ثمر می‌رساندند، آماری ناخوشایند برای غول های پرتغالی بود. از فصل 16-2015 آنها نتوانسته‌اند از مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا عبور کند.

پس از شکست 3-0 مقابل پورتو در دسامبر، بنفیکا نتوانست در یک مسابقه رقابتی خارج از خانه به گل برسد، بلکه تنها یکی از 14 بازی آخر خارج از خانه آنها در لیگ قهرمانان اروپا - به استثنای مسابقات مقدماتی - با پیروزی به پایان رسیده است. علاوه بر این، تساوی 2-2 در بازی اول، روند بدون برد بنفیکا در برابر آژاکس را از زمان پیروزی 3-1 در سال 1969 به هفت بازی افزایش داد، در حالی که تن هاگ بر پیروزی خانگی 1-0 مقابل غول پرتغالی در اکتبر 2018 نظارت داشت.

ترکیب احتمالی آژاکس:

اونانا، مزرویی، تیمبر، مارتینز، بلیند، کلاسن، گراونبرچ، آنتونی، برگویس، تادیچ؛گ هالر

ترکیب احتمالی بنفیکا:

ولاچومیدوس، لازارو، اوتامندی، فرتونگن، گریمالدو، سیلوا، وایگل، تاربت، اورتون، راموس، نونز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز