خبرگزاری کار ایران

قراردادها، حامی مالی و جذب بازیکن

چگونه چلسی تحت تاثیر تحریم‌های آبراموویچ قرار می‌گیرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۹۵۲

مالک آبی‌ها پس از متهم شدن از سوی دولت بریتانیا به کمک به حمله روسیه در اوکراین، دارایی های خود را از دست داده است.

به گزارش ایلنا، رومن آبراموویچ توسط دولت بریتانیا تحریم شده و این بدان معنی است که دارایی های او در خارج از کشورش از جمله باشگاه فوتبال چلسی را مسدود می‌کند.

در 10 مارس، اعلام شد که آبراموویچ، مالک چلسی، به همراه شش روس دیگر که دارایی خالص بالایی دارند، دارایی هایشان مسدود شده و ممنوعیت سفر به انگلیس هم برایشان صادر خواهد شد.

چلسی اکنون در یک دوره بی‌سابقه‌ای از بلاتکلیفی به سر می‌برد زیرا اداره باشگاه مستقیماً با ژئوپلیتیک مرتبط شده است.

آیا چلسی همچنان فروخته می‌شود؟

چلسی همچنان می تواند فروخته شود، مشروط بر اینکه این فروش به نفع آبراموویچ یا روسیه نباشد و باشگاه در حال مذاکره با دولت درباره اقدامات بعدی است. حداقل 20 خریدار قبلاً برای خرید چلسی آماده بودند.

در مورد مسابقات چطور؟

چلسی می‌تواند تحت مجوز ویژه «مقررات روسیه» به بازی‌های خود ادامه دهد که همچنین به 1400 پرسنل خود - از جمله بازیکنان - اجازه می‌دهد حقوق دریافت کنند.

بازی عصر پنجشنبه مقابل نوریچ در لیگ برتر برگزار شد، اما تنها دارندگان بلیت فصلی مجاز به حضور در بازی‌های خانگی با ممنوعیت فروش بیشتر بلیت هستند.

آیا چلسی همچنان قادر به خرید و فروش بازیکنان خواهد بود؟

آبی ها به دلیل شرایط مجوز مجاز به جذب بازیکن جدید نیستند.

این عملاً یک محرومیت دیگر از نقل و انتقالات را برای قهرمان اروپا و جهان ایجاد می کند، در حالی که باشگاه قبلاً سه سال پیش یک محرومیت را تحمل کرده بود.

اگرچه چلسی از انجام نقل و انتقالات منع شده اما آنها می توانند برای پرداخت های معوقه مربوط به معاملات انجام شده قبل از اعمال تحریم ها در 10 مارس، پول خود را به باشگاه های دیگر منتقل کنند.

آیا تمدید قرارداد چلسی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؟

چلسی نمی تواند به تلاش های خود برای تمدید قرارداد بازیکنان ادامه دهد، زیرا قراردادهایی مانند آنتونیو رودیگر، سزار آزپیلیکوئتا و آندریاس کریستنسن قبلاً در دستور کار آنها قرار داشت.

قراردادهای آنها در تابستان به پایان می رسد و همچنین قراردادهای چند بازیکن جوان با استعداد، از جمله خاویر سیمونز، تمام می شود.

اگر این مشکل در آینده نزدیک حل نشود، ممکن است باشگاه را مجبور کند که تمام بازیکنانی که در حال حاضر تحت قرارداد هستند، به دلیل ناتوانی آنها در جذب بازیکنان جدید، حفظ شود.

در مورد معاملات اسپانسر چطور؟

اسپانسر اصلی پیراهن چلسی، 3 ، در حال بررسی قرارداد خود با چلسی بود و شب گذشته به این همکاری پایان داد.

تحریم‌هایی که دولت بریتانیا علیه رومن آبراموویچ اعمال کرد، بر بسیاری از قراردادهای تجاری چلسی سایه انداخته است؛ از جمله قرارداد 52.5 میلیون دلاری (40 میلیون پوندی) جلوی پیراهن آن با برند 3 Telecom و قرارداد 72 میلیون دلاری (55 میلیون پوندی) البسه بازیکنان با نایک.

کونراد ویاسک، رئیس تجزیه و تحلیل ورزش در گلوبال دیتا، یک شرکت پیشرو در زمینه داده و تجزیه و تحلیل، می گوید:"در حالی که چلسی مجوز ورزشی برای ادامه تجارت به عنوان یک باشگاه فوتبال دارد، بسیاری از برندها نسبت به تحریم‌ها توسط دولت محتاط خواهند بود. باشگاه چلسی هنوز یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان است و موفقیت‌های درون زمین آن همچنان آن را به یک شریک تجاری جذاب تبدیل می‌کند. با این حال، با توجه به سرعتی که بسیاری از برندها به دنبال جدا کردن خود از دولت روسیه هستند، برخی ممکن است نسبت به ادامه همکاری ها محتاط باشند."

قرارداد نایک با چلسی تا سال 2032 ادامه دارد، بنابراین برند پوشاک ممکن است تصمیم بگیرد که تا زمانی که فروش باشگاه ادامه پیدا کند، منتظر بماند. با این حال، برندهایی مانند هیوندای و هابلوت، که در مجموع معاملاتی به ارزش بیش از 20 میلیون دلار (15 میلیون پوند) دارند که در پایان فصل منقضی می‌شوند، ممکن است این تحمل را نداشته باشند.

آیا جزئیات دیگری در این مرحله وجود دارد؟

چلسی مجاز است مقداری پول برای برگزاری مسابقات در استمفوردبریج و سفر به مسابقات خارج از خانه خرج کند.

با این حال، محدودیت هزینه فقط 20000 پوند برای سفر به بازی های خارج از خانه اعمال می شود و می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در آمادگی برای بازی های لیگ قهرمانان شود. باشگاه همچنین باید ثابت کند که چنین هزینه‌هایی «هزینه‌های معقول» هستند. چلسی همچنین از دریافت هر گونه درآمدی از فروش تجاری منع شده است اما اجازه دریافت درآمد از پخش مسابقات را دارد.

دارایی خالص رومن آبراموویچ چقدر است؟

گفته می شود آبراموویچ 9 میلیارد پوند (12 میلیارد دلار) دارایی دارد و در جریان مذاکراتش برای فروش باشگاه، ارزش چلسی را 3 میلیارد پوند (4 میلیارد دلار) ارزیابی کرده است.

تحریم ها چه زمانی برداشته می شود؟

در حال حاضر مشخص نیست که آیا تحریم ها برداشته می شوند یا نه. این به طور مستقیم به فعالیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و حمله به اوکراین مربوط می شود. تحریم‌ها در ماه مه بررسی می‌شوند، اما اگر چلسی به مدیریت برسد، خطر کسر 9 امتیاز بیشتر وجود دارد.

در بیانیه منتشر شده توسط دولت بریتانیا، آبراموویچ به عنوان "الیگارشی طرفدار کرملین که در بی ثبات کردن اوکراین دست داشته" توصیف می‌شود. وی همچنین به عنوان "رابطه نزدیک با پوتین" و "تامین فولاد برای تانک ها در حمله روسیه" توصیف می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز