خبرگزاری کار ایران

بیانیه رومن آبراموویچ: آینده چلسی چه می‌‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۵۸۸

مالک آبی‌ها بیانیه ای شوکه کننده از طریق وب سایت باشگاه منتشر کرد و این سوال مطرح است که چنین پیامی واقعا چه معنایی برای آینده قهرمانان جهان دارد؟

به گزارش ایلنا، اظهارات رومن آبراموویچ در مورد وضعیت مالکیتش در چلسی، شب گذشته دنیای فوتبال را بهت زده کرد. در این بیانیه آمده است که متولیان بنیاد خیریه چلسی "مدیریت" باشگاه را برای مدت نامحدودی از او خواهند گرفت. 109 کلمه ای که در ابتدا منتشر شد برای پاسخگویی به همه سؤالات در مورد معنای آن کافی نبود، اما GOAL می‌تواند وضعیت را بیشتر توضیح دهد.

حالا چه کسی مدیریت چلسی را بر عهده دارد؟

به زبان ساده، رومن آبراموویچ همچنان مالک چلسی است. اما او از وظایف قبلی خود کناره گیری کرده است، به این معنی که دیگر در تصمیم گیری های باشگاه غرب لندن که در سال 2003 خریداری کرده بود، شرکت نخواهد کرد. انگیزه چلسی این است که اطمینان حاصل کند که وجهه باشگاه توسط ارتباط آنها با شخصیت قدرتمند روسی در جریان نبردهای جاری در اوکراین، بیشتر آسیب نمی‌بیند. متولیان بنیاد خیریه چلسی به این شرح هستند: بروس باک، جان دیوین، اما هیز، پیارا پاور، پل راموس و سر هیو رابرتسون. آنها هر مشکلی را که معمولاً توسط مالک در غیاب آنها حل می شد، حل می کنند. در این بیانیه آمده است: "من همیشه تصمیمات را با توجه به منافع باشگاه گرفته ام. من به این ارزش ها متعهد هستم. به همین دلیل است که من امروز به متولیان بنیاد خیریه چلسی سرپرستی و مراقبت از باشگاه را می دهم. معتقدم که آنها در حال حاضر در بهترین موقعیت برای مراقبت از منافع باشگاه، بازیکنان، کارکنان و هواداران هستند."

با این حال، متولیان امور روزمره باشگاه را اداره نخواهند کرد، زیرا آبراموویچ قبلاً به دخالت در امور باشگاهی گسترده‌تر محدود شده است. کارگردان یعنی مارینا گرانوفسکایا با مشاور فنی پتر چک که به شدت در آن حضور دارد به هدایت عملیات فوتبال ادامه خواهد داد. افرادی مانند بروس باک، گای لارنس و یوجین تننبام همچنان در هیئت مدیره باقی می مانند و به اداره سایر بخش های مهم تجارت ادامه خواهند داد.

آیا وضعیت آبراموویچ به چلسی آسیب مالی می‌زند؟

چلسی به تدریج به سمت یک مدل مالی پایدار حرکت کرده است و دیگر نیازی نیست که مالک به اندازه زمانی که قبلا انجام می داد، از ثروت شخصی خود به حساب باشگاه وارد کند. در ابتدا، با خرید باشگاه در سال 2003، آبی‌ها متحمل ضررهای هنگفتی شدند، اما پس از 19 سال مالکیت او، چلسی به یک ابرباشگاه بزرگ تبدیل شد. به طور کلی، او بیش از 1.5 میلیارد پوند (2 میلیارد دلار) از ثروت شخصی خود را برای حفظ باشگاه در طول نزدیک به دو دهه هزینه کرده است. حدس زده می شود که آبراموویچ می تواند 1.5 میلیارد پوند را که چلسی به صورت قرضی به او بدهکار است، پس بگیرد. با این حال، منابع به GOAL اطمینان داده اند که مانند گذشته، او به دنبال بازپرداخت این بدهی‌ها در آینده نزدیک نخواهد بود.

آیا این امر مانع از تحریم او توسط دولت بریتانیا می‌شود؟

انگیزه ‌ای در بریتانیا برای مجازات گروهی از اتباع فوق ثروتمند روسیه برای اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین، پس از تهاجم نظامی او به اوکراین، وجود دارد. سلب مالکیت آبراموویچ از چلسی به همراه دارایی 152 میلیون پوندی (202 میلیون دلاری) گزینه ای است که باز و خارج از کنترل او باقی مانده است. با این حال، GOAL درک می کند که او در این مدت به دنبال فروش چلسی نیست.

آیا چلسی می تواند بازیکن جذب کند؟

چلسی همچنان بودجه و جریان مالی از طریق حق پخش تلویزیونی، حامیان مالی، فروش بازیکنان و درآمد روز مسابقه به پول دسترسی دارد تا بتواند فعالیت کند. این به آنها اجازه می دهد تا مقدار مشخصی از تجارت را در بازار نقل و انتقالات انجام دهند، حتی اگر تا بازگشایی بازار در تابستان نمی توانند ستاره جدیدی را جذب کنند. باید گفت که آبراموویچ اغلب درگیر معاملات نقل و انتقالات می شود و به طور مثال در آمدن کای هاورتز و روملو لوکاکو به چلسی نقش داشته است.

همچنین، او در گذشته، زمانی که آبی‌ها به دنبال افزایش بودجه خود بودند، هر گونه کمبود در معاملات بازیکن را پوشش داده است. هنوز مشخص نیست که این امر چه تأثیری بر تجارت باشگاه در تابستان خواهد داشت، اما انتظار می‌رود که آنها بدون دخالت او بتوانند بدون وقفه در بازار فعالیت کنند.

آیا این اتفاق بر فینال جام اتحادیه تأثیر خواهد گذاشت؟

بحث شده که این مسائل مالکیت و سیاست بالاتر از تیم است، اما زمان بندی هم مطرح است. با اعلام این خبر در آستانه فینال جام اتحادیه مقابل لیورپول، احتمالاً باعث حواس پرتی شده است. مشخص است که توماس توخل در ابتدا در جریان جلسه تمرینی پیش از رویداد آتی در ورزشگاه ومبلی از یک اعلامیه مهم مطلع شد.

او همچنین در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد این موضوع صحبت کرد که باعث حواس پرتی می شود. توخل بعدازظهر جمعه به خبرنگاران گفت: «وضعیت به طور کلی، برای من و کادرم و برای همه اینجا در کوبهام، برای بازیکنان، وحشتناک است. هیچ کس انتظار این را نداشت. این کاملا غیر واقعی است، ذهن ما را تیره می کند، هیجان را نسبت به فینال [جام اتحادیه] تیره می کند و عدم اطمینان زیادی را به همراه دارد. تا حدی می توانم نظرات و اظهارات انتقادی نسبت به باشگاه، نسبت به ما که نماینده آن باشگاه هستیم را تا حدی درک کنم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز