خبرگزاری کار ایران

بهاری: دو بار به نشست خبری رفتم چون به هر دو جا دعوت شدم/ شعار روی لباسمان را از حرکت ترابی الگوبرداری کردیم/ قشقایی نشدیم چون شرایط‌مان متفاوت بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۴۵۲

مربی تیم فوتبال نود ارومیه از حواشی پیش از بازی با استقلال و اتفاقات این بازی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بازی جانانه نود ارومیه مقابل استقلال که تا یک قدمی حذف آبی‌های پایتخت از جام حذفی هم پیش رفت این تیم را حساب سر زبان‌ها انداخته و افکار عمومی به تمجید از بازی خوب این تیم می‌پردازند. این در حالیست که نود ارومیه با شرایط خاصی وارد این بازی شده بود و استعفای سرمربی چند روز قبل از بازی با استقلال و هدایت این تیم زیر نظر شخصی که گفته می‌شود مدیرعامل باشگاه است سرو صدای زیادی به همراه داشت. به همین دلیل با یحیی بهاری در خصوص حواشی پیش از بازی با استقلال و اتفاقات این بازی صحبت کردیم. گفتگوی او را با ایلنا می‌خوانید:

 

* نشان دادیم برای برد وارد زمین شده بودیم

استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان خوب و امکاناتی در اختیار دارد که با تیم ما قابل مقایسه نیست. دستمزد یک بازیکن نیمکت نشین استقلال شاید به اندازه کل بودجه مجموعه ما باشد با این وجود هیچ ابایی از حریف نداشتیم و برای برد وارد زمین شده بودیم. این را در شکل بازی خودمان هم نشان دادیم و با برنامه از حریف پیش افتادیم و به خوبی هم مانع حملات این تیم شدیم ولی در دقایق پایانی متاسفانه روی یک غفلت و کم تجربگی دروازه‌مان باز شد و مزد زحماتمان را نگرفتیم. همه کسانی که بازی را دیدند تایید می‌‌کنند شایسته برد بودیم.

 

* می‌گویند چرا ضد فوتبال بازی نکردید

ما یک بازی فنی و جذاب و تماشاگر پسند ارائه دادیم. بعد از بازی این انتقاد به ما شد که چرا رو به ضد فوتبال و وقت کشی نیاوردید و اگر این کار را می‌کردید راحت پیروز می‌شدید و 2 دقیقه مانده به پایان بازی گل نمی‌خوردید. شاید هر تیم دیگری جای ما بود در دقایق پایانی به دفاع اتوبوسی و زمین خوردن و تمارض و کارهای این چنینی روی می‌آورد ولی ما حتی زمانی که با یک گل جلو بودیم هم چند حمله روی دروازه استقلال داشتیم.

 

* داور دو بازیکن استقلال را اخراج نکرد

متاسفانه داور بازی هم در این دیدار با ما مهربان نبود و اشتباهات فاحش داوری علیه تیم ما بود. به گواه کارشناسان در این بازی دو بازیکن استقلال باید اخراج می‌شدند که داور مسابقه از دادن کارت قرمز به آنها اجتناب کرد و اگر این اتفاق رخ می‌داد سرنوشت بازی عوض می‌شد و ماهم به حقمان رسیده بودیم. متاسفانه داوران معمولاً با تیم‌های مطرح‌تر و پرطرفدارتر مهربان‌تر هستند.

 

* در تبلیغات محیطی نباید در حق ما ظلم شود

یکی از مسائلی که در این بازی به آن اعتراض داشتیم تبلیغات محیطی بود که پیگیر دریافت آن هستیم. تا سابل قبل تبلیغان محیطی با سازمان لیگ بود و براساس قوانین درصدی به میزبان و درصدی به میهمان می‌دادند ولی حالا که در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفته نمی‌خواهند حق میهمان را بدهند. اگر این بازی رفت و برگشت بود ما هم در زمین خودمان تبلیغات محیطی داشتیم ولی حالا تک بازی است نباید در حق ما ظلم شود. هم میزبانی را از ما گرفتند و هم داوری در زمین تیم میزبان بود و تاثیرگذار بود و حالا در تبلیغات محیطی هم ما باید ضرر کنیم؟ من به عنوان یک تیم شهرستانی و خصوصی 200-300 میلیون برای این بازی هزینه کردم ولی همه منافع آن باید به استقلال برسد؟ بر اساس کدام قانون و منطق؟ ما تا آخر پیگیر دریافت حقمان از این بازی هستیم.

 

* مدیرعامل نود نیستم

متاسفانه یک عده از اصحاب رسانه که اطلاعی از باشگاه ما ندارند به دروغ موضوعی را مطرح کرده و باعث تمسخر ما شدند و گفتند مدیرعامل نود ارومیه به نشست رفته و تیم را هدایت می‌کند. یک فرد رسانه‌ای باید به شرایط روز آگاه باشد. من فصل قبل مدیرعامل نود بودم ولی امسال از اعضای کادرفنی هستم. کسی از رزومه من در فوتبال و مدرک مربیگری‌ام اطلاعی ندارد و الکی جوی علیه ما درست کردند و باعث شد مورد تمسخر و هجمه قرار بگیریم.

 

* پدیده 3 روز مانده به بازی استقلال با سرمربی ما مذاکره کرد

در مورد سرمربی تیم ما بحث استعفا مطرح نبود و به نوعی ایشان تعلیق شد و قطع همکاری کردیم. دلیلش این بود که در فاصله 3-4 بازی مانده به بازی استقلال باشگاه پدیده در اقدامی غیر حرفه‌ای با سرمربی ما مذاکره کرد. این هم از مشکلات باشگاه‌های خصوصی و کم توان مالی است که این چنین مورد ضرر و زیان قرار می‌گیریم و متاسفانه نمی‌دانیم باید کجا شکایت ببریم. این اتفاق در فاصله چند روز مانده به بازی استقلال قطعاً به تیم ما ضربه زد.

 

* به دو نشست رفتم چون هر دو جا دعوت بودم

اینکه در دو نشست خبری حاضر شدم هم دلیلش واضح است چون از هر دو جا دعوت نامه داشتیم. هم باشگاه استقلال ما را به محل نشست خبری دعوت کرد و هم سازمان لیگ و برای همین ما در هر دو نشست حاضر شدیم. اینکه چرا دو نشست مختلف در دو محل مختلف برگزار می‌شود مشکل ما نیست و مشکلی است که فدراسیون با باشگاه استقلال دارد و چرا ما باید در این خصوص زیر سوال برویم و سوال و جواب پس بدهیم؟

 

* جمله روی پیراهن را از حرکت ترابی الگوبرداری کردم

مهدی ترابی بازیکن ارزشمند تیم ماست و بازیکن مورد علاقه من است. دو سه سال قبل که آن حرکت ارزشمند را انجام داد و جمله‌ای در خصوص رهبر معظم انقلاب روی پیراهنش نوشت من به این فکر افتادم که در یک بازی مهم چنین کاری در تیم خودمان انجام شود و از همان زمان این موضوع در ذهن من بود تا اینکه در بازی با استقلال آن را اجرایی کردیم. من در طول زندگی نشان داده‌ام چقدر به رهبر انقلاب ارادت دارم و باور قلبی‌ام این است که برای برون رفت از مشکلات حال حاضر تنها راه اطاعت از ایشان است.

 

* به خاطر این جمله 200-300 میلیون جریمه شدیم

این جمله به نوعی برای ما زیان مالی داشت و در بازی به این مهمی می‌توانستیم اسپانسر 200-300 میلیونی بگیریم که برای یک تیم در لیگ دو مبلغ قابل توجهی است و بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شد ولی ما باشگاه فرهنگی - ورزشی هستیم و وقتی پیشوند فرهنگی را یدک می‌کشیم باید کارهای فرهنگی را هم در اولویت قرار دهیم و این بخش متاسفانه در فوتبال ما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و تیم ما با افتخار و اعتقاد کامل و با چشم پوشی از سود مالی گرفتن اسپانسر روی پیراهن در این بازی سعی داشتیم اقدام فرهنگی انجام دهیم و از این بابت خوشحالیم.

 

* قشقایی نشدیم چون شرایطمان متفاوت است

خوشحالم که تیم ما با قشقایی مقایسه می‌شود و تیم قشقایی هم عزیزان دوست و برادر و همزبان ما هستند ولی اینکه چرا ما قشقایی نشدیم دلیلش این است که شرایط متفاوت بود. قشقایی اولاً میزبان بازی بود و در شرایط بهتری نسبت به ما وارد مسابقه شد و ضمن اینکه پرسپولیس در آن مقطع که به قشقایی برخورد کرد در دوران افتش بود و صدرنشین لیگ نبود و ملی پوشانش را هم در اختیار نداشت. همانطور هم که گفتم ما بعد از گلزنی روی به کارهایی برای حفظ نتیجه نیاوردیم و بازی خودمان را انجام دادیم ولی متاسفانه تنبیه شدیم. این را هم بگویم که برتری چند سال قبل قشقایی الگویی برای ما و سایر تیم‌ها شد که با جسارت مقابل تیم‌های مطرح بازی کنیم.

 

* نود باید لیگ برتری شود

نود ارومیه برای لیگ برتری شدن برنامه دارد و قطعاً این اتفاق رخ خواهد داد. ما در حال حاضر صدرنشین لیگ دو هستیم و به بازیکنان گفتم بعد از این بازی نگاه ها به شما جور دیگری است و انتظارها را از خودتان بالا بردید. خوشحالم که تیمی تشکیل دادیم که استعدادهای استان در آن مورد توجه قرار می‌گیرند و در کنار تراکتور بزرگ ما هم باید به عنوان نماینده مردم آذربایجان در لیگ برتر حضور پیدا می‌کنیم و این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز