خبرگزاری کار ایران

خلیلی: نبرد قهرمانی امسال بین پرسپولیس و سپاهان دارد شبیه به لیگ هفتم می‌شود/ حواشی دربی نشان از ضعف ما در کارهای فرهنگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۹۹۶

پیشکسوت پرسپولیس ضمن یادآوری خاطرات شیرین لیگ هفتم در مورد پرسپولیس این روزها هم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، 13 سال از قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در لیگ هفتم گذشت. دیروز سالروز قهرمانی تاریخی سرخ‌ها در ورزشگاه آزادی بود که در آخرین روز و آخرین دقیقه بازی‌های آن فصل مقابل سپاهان رقم خورد. پرسپولیسی‌ها هر روز با مرور ویدئوهای مربوط به آن قهرمانی که مقابل سپاهان و در یک بازی عجیب و به شدت پرهیجان رقم خورد از آن قهرمانی و خاطراتش یاد می‌کنند اما امسال حبیب کاشانی مدیرعامل وقت باشگاه دست به ابتکار جالبی زد و با جمع کردن تعدادی از اعضای تیم آن فصل، یاد و خاطره آن قهرمانی را برای بازیکنان، مربیان و عوامل تیم که در رقم خوردن آن افتخار دخیل بودند زنده کرد.

محسن خلیلی یکی از افراد حاضر در این جشن خودمانی بود. مهاجمی که با آقای گلی در آن فصل نقش پررنگی در قهرمانی پرسپولیس بعد از شش سال در لیگ برتر داشت. مصاحبه با خلیلی را بخوانید:

 

*ماجرای جمع شدن‌تان و یادآوری قهرمانی لیگ هفتم از کجا کلید خورد؟

 یک حرکت قشنگ بود که با مدیریت حبیب کاشانی انجام شد و بعد از 13 سال نفراتی که در آن فصل با هم بودیم و قهرمان شدیم را دور هم جمع کرد. البته برخی از دوستان به خاطر مشاغل و گرفتاری‌هایی که داشتند نیامدند اما اتفاق خیلی خوبی بود و باعث شد همه برگردیم به 13 سال قبل و اتفاقات آن روزها را یادآوری و با آنها خاطره بازی کنیم. خب ما دوست داریم این اتفاقات در آینده هم بیفتد و مثلاً بازیکنانی که در این نسل فعلی هستند و قهرمان می‌شوند دوست دارند ده یا بیست سال دیگر خاطرات این قهرمانی‌های‌شان در چنین مراسمی زنده شود. من هم خیلی خوشحالم که عضوی از آن تیم پرسپولیس بودم و در شادی هواداران نقش ایفا کردم.

*ایده برای آقای کاشانی بود؟

 بله ایده و فکر ایشان بود و کارهایش هم از طریق ایشان انجام شد. برای من یک مسیج آمد اما خودم فکر نمی‌کردم که جشنی برنامه‌ریزی شده باشد و نفرات زیادی بیایند. فکر می‌کردم یک جمع کوچک در محل حضور داشته باشند اما وقتی به محل رسیدم دیدم نفرات زیادی آمده‌اند.

*کدام یک از اعضای تیم آن سال را مدت‌ها ندیده بودی؟

 خب من در کلاس‌های مربیگری یا بعضاً برنامه‌های تلویزیونی برخی از بچه‌ها را دیده بودم و شاید چهره‌هایی مثل مهدی واعظی را بعد از سال‌ها دیدم. یا فرهاد خیرخواه هم همین‌طور.

*چقدر چهره‌شان تغییر کرده بود؟

 خب اکثراً آن فیزیک بدنی 13 سال قبل را نداشتند و تغییرات زیادی در چهره‌شان ایجاد شده بود همانطور که در چهره من هم ایجاد شده.

*در آن مراسم خاطراتی از آن فصل یا آن روز خاص قهرمانی برای تو زنده شد؟

 لحظه لحظه از روزی که قرارداد بستم و رفتم به اردوی کیش تا به تیم اضافه بشوم تا روزی که قهرمان شدیم مثل یک فیلم از جلوی چشمم رد شد، همینطور اتفاقات آن فصل. ده بیست نفری هم که آنجا بودند خاطراتی از آن فصل را تعریف می‌کردند و من هم به آن لحظه و دقایق فکر می‌کردم اما برای من آن فصل از روز عقد قراردادم یعنی وقتی خواستم بروم برای امضای قرارداد و آن 18 گلی که توانستیم بزنم همه دقایق خاطره‌انگیزی بود. شاید باورتان نشود اما عین آن 18 گل به ذهنم آمد و تمام خاطرات خوشم با سرعت بالا برایم مرور شد. خوشحالم که من هم عضوی از آن تیم بودم و باعث خوشحالی هواداران شدم.

*فکر می‌کنی امسال هم شرایط مشابه فصل هفتم بین پرسپولیس و سپاهان رقم بخورد؟ البته آن فصل شش امتیاز از تیم شما کم کرده بودند.

 حقیقتش نمی‌دانم. سپاهان هم تیم خوبی دارد. بعد از 13 سال دارد اتفاقاتی می‌افتد که شبیه آن فصل است. این دو تیم پیش افتاده‌اند و رقابت تنگاتنگی با هم دارند و از بقیه تیم‌ها فاصله گرفته‌اند. این رقابت جذابیت لیگ را بالا برده اما امیدوارم کار به روزهای آخر کشیده نشود و پرسپولیس امتیازهای لازم را زودتر از هفته‌های پایانی جمع کند و مثل سال گذشته زودتر قهرمان شوند.

*دربی پرحاشیه اخیر را چطور دیدی؟

 دربی همیشه حساس است و همیشه حاشیه دارد. ما همواره دیده بودیم و فکر می‌کردیم با وجود هواداران آبی و قرمز حساسیت و حاشیه به وجود می‌آید اما الان داریم می‌بینیم حتی وقتی تماشاگران نیستند این بازی باز هم حواشی خاص خودش را دارد. به نظرم تمام افرادی که داخل استادیوم هستند و هر سمتی که در هر تیمی دارند چه بیرون از زمین چه داخل میدان باید خودشان را کنترل کنند چون بیننده‌های تلویزیونی انتظار تماشای یک فوتبال جذاب، بدون درگیری و حاشیه را دارند. باید در نظر بگیریم تعداد زیادی از این بیننده‌ها زیر 15 سال سن دارند. در همه جای دنیا بازی‌های حساس‌تر از دربی ما هم برگزار می‌شود اما هیچ‌کدام از این حاشیه‌ها بیرون و درون زمین اتفاق نمی‌افتد. به نظرم باید فرهنگسازی و برنامه‌ریزی کنیم تا دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.

* درباره عملکرد خوب خط حمله پرسپولیس در بازی‌های اخیر چه نظری داری؟

خط حمله پرسپولیس در این چند بازی اخیر خیلی خوب گل زده و زوجی که با حضور مغانلو و آل‌کثیر درست شده به نوعی دارند مکمل هم می‌شوند که با این روند نوید روزهای بهتری را در بازی‌های آینده می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز