خبرگزاری کار ایران

محمدناصر نیکبخت خبر داد:

مشارکت مستقیم 2 کشور خارجی برای اولین‌بار در همدان

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۲۸۶

مشارکت مستقیم انگلیس و آلمان برای ایجاد نیروگاه‌های برق آفتابی با هزینه 16 میلیون دلاری برای اولین‌بار در استان‌همدان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدناصر نیکبخت در جمع خبرنگاران گفت: برای نجات اقتصاد کشور در وهله اول نیازمند همراهی رسانه ها هستیم که بحمدالله اکثریت رسانه های استان همکاری شایسته ای را داشته اند.

نیکبخت با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید افزود: برخی درصدد نادیده گرفتن و یا وارونه نشان دادن خدمات دولت هستند که البته 99 درصد از اقشار رسانه ای استان همراه و همکاری را نیز دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران روزگاری از استان همدان روی گردان بودند، اظهار داشت:  طی 3-2 سال گذشته تعدادی سرمایه گذار وارد استان شده اند که باید با این سرمایه گذاران همراهی و همکاری لازم را داشت.

نیکبخت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و سند چشم انداز توسعه برای رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصاد بیان کرد: برای رسیدن به این رقم نیازمند 900 هزار میلیارد تومان پول ایرانی و 70 میلیارد دلار ارز برای هر سال هستیم.

وی ادامه داد: ورود سرمایه گذاران به کشور و استان، لازمه رسیدن به این هدف بزرگ است.

استاندار همدان با اشاره به ساخت 10 هتل جدید در استان گفت: هتل همای تامین اجتماعی در همدان تا 15 اردیبهشت امسال کلنگ زنی می شود و مابقی هتل ها در دست اجرا و یا در حال بررسی هستند.

نیکبخت با بیان اینکه 3 طرح مهم اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد، اظهارکرد: 3 طرح تولید منیزیم و آلومینیم‌نهاوند، هتل‌همای همدان و منطقه‌ویژه‌جهان‌‏آباد با اعتبار 350 میلیارد تومان توسط شستا اجرایی می‌شود.

وی با بیان مشارکت مستقیم 2 کشور خارجی برای اولین بار در همدان افزود: این مشارکت با کشورهای انگلیس و آلمان برای ایجاد نیروگاه های برق آفتابی با هزینه 16 میلیون دلاری خواهد بود. دولت تدبیر و امید در سال 94 به شدت با کمبود اعتبارات مواجه بوه است، این درحالیستکه توفیقات خوبی در اجرای پروژه ها نیز داشته ایم.

نیکبخت به تخصیص 325 میلیارد تومان به استان همدان در قالب طرح نظام سلامت اشاره کرد.

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به نحو احسنت تصریح کرد: حتی یک مورد شکایت از حوزه های اجرایی انتخابات در استان وجود نداشت.

نیکبخت به نرخ 11 درصدی بیکاری در کشور و 805 درصدی در استان اشاره  کردو گفت: استان همدان جزو 5 استان برتر در ایجاد اشتغال است.

وی با بیان فعال شدن 300 واحد تولیدی در استان گفت: بیکار شدن 21 هزار نفر قبل از ورودم به استان در ابان سال 92موجب شد تا با چانه زنی ها بتوان 5 هزار شغل در نیمه دوم همان سال ایجاد شود که البته بیش از 170 واحد تولیدی در استان نیمه فعال و یا تعطیل هستند.

استاندار همدان به بیان اینکه 270 میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن همدان درنظر گرفته شده است، افزود: مشکل کوچکی در اجرا پیش آمده که در حال بررسی و حل مشکل هستیم.

نیکبخت به سوالی مبنی بر عقب‌انداختن تودیع مدیرکل اداره‌تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی بیان داشت: این موضوع در حال پیگیری است. فرد مورد نظر بنده و وزارت اعلام و متعاقبا فرد جایگزین اعلام می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: سرمایه گذاری شرکت بتاجا به مبلغ 170 میلیارد تومان در اجرای میدان میوه و تره بار همدان  موجب می شود تا سرمایه گذاری های بعدی نیز روانه استان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز