خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان:

رسیدن به رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌ ای انبوه و متراکم است

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۳۱

رسیدن به رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌های انبوه و متراکم است و افزایش سهم تعاون در اقتصاد و نگاه ویژه به این فصل مهم از اقتصاد ضرورت دارد.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: در قرآن کریم به حوزه تعاون اشاره ویژه‌ای شده است و جامعه انسانی به طور عام برای مشارکت و هم‌افزایی در راستای هرگونه اقدامی که قرآن آن را نیکو می‌نامد دعوت شده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ مسعود اقلامی اظهارداشت: بر این اساس توجه به مسائل اقتصادی و گشودن گره از زندگی مردم از نمادهای نیکوکاری است که قرآن کریم نیز دعوت به همکاری و تعاون را مورد توجه قرار داده است.

وی یادآور شد: به طور حتم اگر بخواهیم به حوزه‌های برتر و رشد اقتصادی و تعاون رسیده و به آن عمل کنیم باید در حد توان در این عرصه فعال باشیم.

اقلامی تاکید کرد: با تصویب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تعیین سهم ۲۵ درصد برای بخش تعاون فرصتی تاریخی به روی تعاونگران برای توسعه این بخش از اقتصاد مردمی گشوده شده است.

اقلامی افزود: تعاونی‌ها این توانایی را دارند تا در راستای تحقق اهداف به خصوص در زمینه توسعه اشتغال، فقرزدایی و گسترش عدالت اجتماعی همچنین در زمینه از بین بردن مشتقات ناشی از عوارض گذار از اقتصاد متمرکز به اقتصاد بازار و تعدیل ساختاری، کمک‌های مؤثر و کارآمدی ارائه کنند.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان یادآورشد: از جمله نقشهایی که برای تعاونی‌ها متصور است، کمک به جایگزینی عملکرد مؤسسات اقتصادی دولت با تعاونی ها در زمینه‌های مهمی مانند توسعه زیر ساخت های عمرانی، دسترسی آسان به منابع خرد مالی، گسترش شبکه های توزیع، ارتقا سطح رفاه گروه های اجتماعی، ایجاد فرصت توسعه بنگاه های کوچک اقتصادی و نیز فراوری و بازاریابی محصولات کشاورزی می باشد.

ایشان تاکید کرد: تعاونیها می توانند در خصوص تأمین فرصتهای شغلی و فراهم نمودن جایگاهی مؤثر و کارآمد برای گروههای محروم در زمینه های گوناگون اجتماعی پیشتاز باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز