خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان:

آقایانی که آمار اشتغال کذب داده‌اند چرا هنوز سر کارند

کد خبر : ۲۰۱۳۳۸

آقایانی که آمار اشتغال کذب داده‌اند بدانند که با این کار فقر طبقاتی را زیاد کرده‌اند و مردم را به گمراهی کشانده‌اند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان گفت: آقایانی که آمار اشتغال کذب داده‌اند بدانند که با این کار فقر طبقاتی را زیاد کرده‌اند و مردم را به گمراهی کشانده‌اند.

به گزارش ایلنا از همدان، احمد معبودی در جمع نمایندگان تشکلات کارگری استان با بیان اینکه امار اشتغال نباید مانند گذشته کذب و نادرست باشد، افزود: اشتغال خانگی و موقت ملاک اشتغال کشور نیست بلکه امار بیمه شدگان تامین اجتماعی ملاک محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آقایانی که آمار اشتغال کذب داده‌اند هنوز سر کارند از مسئولان کشور و نمایندگان استان در مجلس خواست که با متخلفان در این زمینه برخورد جدی کنند.

معبودی همچنین به اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد وافزود: به دلیل نبود نظارت کافی و درست در اجرای این سیاست بسیاری از واحد‌های تولیدی کشور دچار مشکل شده‌اند.

این فعال کارگری تصریح کرد: نبود نظارت در واگذاری کارگاه‌ها به بخش خصوصی سود‌های کلانی را به جیب برخی سود جویان برده است و بسیاری واحد‌ها تعطیلی شده یا با حداقل ظرفیت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یکسال از روی کار آمدن دولت جدید می‌گذرد ولی هنوز اقدام مهمی برای کاهش مشکلات جامعه کارگری انجام نشده است افزود: پرداخت نکردن به موقع حقوق کارگران، تعدیل و اخراج‌های دسته جمعی کارگران، قرارداد‌های سفید امضاء و حوادثناشی از کار بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است.

احمد معبودی گفت: برخی واحد‌های تولیدی در استان حقوق کارگران خود را بین ۲ تا ۷ ماه پرداخت نکرده اند که کارگران اتوبان همدان - ساوه از جمله آن‌ها هستند. ۳۰ کارگر این شرکت، ۵ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند. در حالیکه عوارض این اتوبان همیشه از رانندگان اخذ می‌شود.

وی از افزایش پرونده‌های کارگری در هیات‌های حل اختلاف و تشخیص استان خبر دادو افزود: قرار دادهای موقت و گاهی سفید امضا و تعدیل نیرو در کارگاه‌ها مشکلات کارگران استان را دو چندان کرده است.

وی خاطر نشان کرد: حوادثناشی از کار نیز در شهرستان همدان افز ایش یافته و در طول یک ماه ۴ کارگر در واحد‌های تولیدی شهرستان همدان براثر این حوادثفوت کرده‌اند همچنین به دلیل نظارت ناکافی بازرسان تامین اجتماعی استان لیست‌های بیمه‌ای که توسط کارفرمایان ارائه می‌شود هر روز تغییر کرده و افراد مختلفی دراین لیست‌ها قرار می‌گیرند که می‌تواند برای کارگران در زمان وقوع حادثه مشکل ایجاد کند.

معبودی تاکید کرد: تشکیل شورای اسلامی کار برای کارگاه‌های بالای ۳۵ نفر ضروری است ولی برخی مدیران ادارات شهرستان همدان، برخی از کارفرمایان واحد‌های تولیدی از این کار سر باز می‌زنند و بازرسان اداره کار نیز در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد کارگران استان قرار دادی هستند، گفت: بسیاری از کارگران واحدهای تولیدی استان،

به دلیل نبود امنیت شغلی از عضویت در تشکلات کارگری و کاندید شدن در انتخابات شوراهای اسلامی کار و صنف خود امتناع می‌کنند که در صورت تامین اعتبار کلاس‌های اموزشی برای آشنایی کارگران با قوانین کار برگزار خواهد شد.

خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست کارگران را بخش عظیمی از جامعه عنوان کرد و

گفت: وحدت در جامعه کارگری سبب تقویت تشکلات کارگری و در ‌‌نهایت احقاق حقوق این قشر می‌شود.

وی افزود: راه حل مشکلات کارگران استان را این است که نمایندگان کارگری با دعوت از نخبگان کارگری یک نشست مشترک

با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان‌های ذیربظ تشیل دهند تا مطالبات جامعه کارگری بررسی و برای آن‌ها چاره‌جویی شود.

در این جلسه مقرر شد این نشست با پیگیری کانون شوراهای استان مهر ماه امسال در تهران برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز