خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان:

اجرای ناقص مرحله اول هدفمندی، واحدهای تولیدی را ورشکسته کرد

کد خبر : ۱۶۱۵۹۸

یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی تاکید بر هدفمندسازی یارانه هاست که نتیجه آن برایند عدالت اجتماعی است و دولت با یاری مردم در راه اصلاح نظام اقتصادی گام خواهد برداشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: دولت با گفتمانهایی که در دوره انتخابات مطرح نمود توانست اقبال عمومی را به خود جلب کند و مصمم است با بهره گیری از همت مردم و با بیان واقع گرایانه مسائل، مشکلات کشوررا برطرف کند

به گزارش ایلنا، ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در مراسم معارفه معاونت فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری این شهرستان افزود: دولت در این زمینه با عزمی استوار پا به میدان گذاشته و در این راستا اعلام کرده است حرکتهایی را که شروع کرده در چارچوب قانون ادامه خواهد داد

وی فضای پیش آمده در کشور را فضایی توام با امید عنوان نموده و افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی که طی سالیان اخیر برای کشور بوجود آمد مسئولین نظام را بر آن داشت تا بخشی را به عنوان اقتصاد مقاومتی طراحی کنند تا بر مبنای آن نظام اقتصادی کشور در برابر بحرانهای اقتصادی از قدرت مقاومت برخوردار شود.

الهی تبار هدفمند سازی یارانه را بخشی از بندهای اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی تاکید بر هدفمندسازی یارانه هاست که نتیجه آن برایند عدالت اجتماعی است و دولت با یاری مردم در راه اصلاح نظام اقتصادی گام خواهد برداشت.

وی از حضور مردم به عنوان زیرساختهای اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید در صحنه حضور داشته باشند و اگر قرار است مردم حضور داشته باشند مدیران هم باید جهادی پای کار بیایند و برای تحقق شعار محوری سال تلاش نمایند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در ادامه هدفمند سازی یارانه را در دنیا امری متداول ذکر کرد و افزود: در تمامی دنیا پرداخت یارانه وجود دارد و این پرداختها اغلب هدفمند بوده و گروههای خاصی را مد نظر قرار می دهد.

وی با اشاره به اجرای ناقص این قانون در مرحله اول گفت: متاسفانه پرداخت یارانه ها آنگونه که مجلس تصویب کرده بود به وقوع نپیوست و همین عاملی شد که مشکلات بزرگی از جمله در بخش تولید و نظام سلامت بوجود آید و واحدهای تولیدی دچار ورشکستگی یا عدم کارایی لازم شدند.

وی افزود: از جمله عواقب دیگر این نوع نظام یارانه ای کاهش تخصیص اعتبارات دستگاههای دولتی بود به شکلی که در سال گذشته در سطح استان از مجموع اعتبارات منظور شده فقط ۲۲ درصد آن تخصیص داده شد و این به لحاظ حذف بسیاری از منابع درآمدی و سوق دادن آن به سمت پرداخت یارانه ها بود.

الهی تبارعزم دولت را برای اجرای فاز دوم هدفمند سازی جدی خواند و گفت: برای اجرای فاز دوم یارانه همه دستگاهها در کنار یکدیگر قرار دارند و مجلس هم در این ارتباط تکالیفی را برای دولت تعیین کرده و بحثهدفمند سازی را شفاف تر نموده است.

وی نتیجه اولیه اقدامات دولت در بخش اقتصاد را مثبت خواند و افزود: اقداماتی که دولت در زمینه اقتصادی انجام داده تا کنون منجر به گشایشهایی در امر سلامت و نظام بیمه ای کشور شده به گونه ای که سال گذشته برای اولین باربیمه خدمات درمانی کل مطالباتش را از وزارت بهداشت دریافت کرد و این همان گشایشهایی است که در امور اقتصادی و رفاه مردم ایجاد شده است.

معاون سیاسی استانداری همدان در ادامه سخنان خود پرداختن به مقوله فرهنگ را از اولویتهای کاری مدیران در سال جاری ذکر کرد و افزود: اگر ما بتوانیم هر حرکتی را که باعثتقویت باورها و اعتقادات دینی و هنجارهای اجتماعی شود انجام دهیم در زمینه ارتقاء فرهنگی کشور گام برداشته ایم.

وی افزود: در سطح استان برای تحقق منویات مقام رهبری در بخش فرهنگ قدمهایی برداشته شده و اعلام گردیده که سازمانهایی که می توانند در این زمینه نقش داشته باشند برنامه های خود را ارائه دهند.

وی از جمله محورهای مقوله فرهنگ را بحثاخلاق محوری ذکر کرد و افزود: یکی از مباحثاساسی که ما در بحثفرهنگ می توانیم پیگیری نموده و به آن بپردازیم اخلاق محوری است که نیاز امروز جامعه ما می باشد.

وی در پایان بار دیگر با تاکید بر حضور مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: رمز و راز توفیقهایی که نظام جمهوری اسلامی در بخش سیاسی داشته است در سایه حضور مردم و شرکت آنان در ناتخابات بوده است که باید این حضور در بخش اقتصادی نیز با شور و نشاط بیشتری تداوم پیدا کند.

در این مراسم آقای امامعلی عبدالملکی فرماندار شهرستان نهاوند نیزدر سخنانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: خوشبختانه در حال حاضر فضای خوبی در شهرستان در زمینه روحیه جهادی در بین مدیران شهرستان وجود دارد که این وضعیت سرمایه خوبی برای کار و تلش بیشتر است.

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: نمونه ای از این مدیریت جهادی در نوروز امسال محقق شد به گونه ای که امسال با مشارکت مردمی و تلاش جمعی از مدیران برای نخستین بار به میهمانان نوروزی یک وعده غذای گرم رایگان داده شد.

وی افزود: مر دم نهاوند نیز ثابت نموده اند که هر زمانی که از مدیران خلوص نیت و صداقت دیده اند با گام نهادن در عرصه، پیشتر از دولت بوده و با حمایتهای خود از سیاستهای پیش رو، نظام را برای رسیدن به اهداف توسعه مادی و معنوی یاری می سازند.

در ادامه این مراسم آقای خدایار ظفری به عنوان معاونت فرماندار نهاوند و آقای سیدرضا سلامتی به عنوان بخشدار مرکزی این شهرستان معرفی شدند در پایان مراسم نیز از اعضاء ستاد تسهیلات نوروزی تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز